jarska kirjoitti
Ei tee, mutta rahoituksella välineensä hankkineet ovat paljon onnellisempia.
Ajatellaampa vaikka perusköyhää pulliaista kuten minä..olisin säästänyt vuosia kaukana siintävään mopooni, katsellut kateellisena miten muut ajelevat vuodesta toiseen, itse vierestä seuraten, hermohan siinä menee, perhesuhteet kärsii, stressi tulee, terveyskin menee.
Ja säästämisen loppumetreillä se vasta stressaakin, minkä ihmeen laitteen tässä nyt uskaltaa ostaa kun tuota rahaakin nyt on.
Onko se nyt varmasti juuri se mitä olen kaikki nämä vuodet kuolannut.
No sitten nämä paksulompsaiset, jotka ostavat käteisellä, ei raaskita oikeen huollattaa, varaosien tinkaamiseen saa varata päivän, vakuutuksetkin pitää ottaa halvimmat mahdolliset, ei tarvii mitään kalliita kaskoja kun siinä rekisteriotteessa seisoo oma nimi.
Kaikesta pitää tästä eteenpäin tinkiä, pelätä että se varastetaan, sukulaiset ja naapurit kadehtii, hermohan siinä menee, perhesuhteet kärsii, stressi tulee, terveyskin menee.
Rahoituksella menopelinsä hankkineet taas ajelevat onnellisena, hyvän..pakollisen vakuutuksen turvin, huollattavat "oman" rakkaansa hyvin, eikä tarvitse murehtia jos ei nyt ollutkaan juuri sellainen kuin halusin, menee taas ja vaihtaa, helppoa.
Naapurit ja sukulaiset eivät kadehdi kun ovat heti kärkeen selvittäneet, että se on rahoitusyhtiön nimissä.
Ja mitä korkoon tulee, hakeudun aina korkeamman koron piiriin, jotta rahoitusyhtiöiden talous pysyisi sillä mallilla, että seuraavan aivopieruni kohdalla, joka tulee keväisin yhtä varmasti kuin joutsenparvi siniselle taivaalle, ovat taas valmiina rahoittamaan sitä.