Mulla on joku tollanen Fork_Matrix.jpg koneella (liian iso et saan upattua tänne), googlaamalla tolla tiedostonimellä löytyy sama tiedosto: https://www.google.fi/#q=Fork_Matrix.jpg
Printable View
Mulla on joku tollanen Fork_Matrix.jpg koneella (liian iso et saan upattua tänne), googlaamalla tolla tiedostonimellä löytyy sama tiedosto: https://www.google.fi/#q=Fork_Matrix.jpg
Varmaan löytyy täältä jo asiasta, mutta ei nyt sattuneet oikeat hakusanat ilmeisesti... Onko arvon orggislaisilla kokemusta Ranskan, Italian ja Espanjan poliisin taipumuksista lähetellä maksuvaatimuksia perästä ulkomaille kameratolppakuvien perusteella?
Tarvis tällaaset löytää, mutta mistä?
Ovat yamaha fz1s parkkilampun pohja, kun en viittis lähtee katkomaan johtoja ni olis kiva kun sais jostai tollaase pohjan x2 kpl.
http://i1233.photobucket.com/albums/...psowzml3sb.jpg
http://i1233.photobucket.com/albums/...pslmrmvzwt.jpg
Reilu kuukausi sitten joku Espoolainen kauppasi 1osaista ratanahkaa, joka oli valmistettu kengurun nahasta.
Nyt minua kiinnostaisi se puku, mutta ilmoitus on kadonnut.
Kaveri mahdollisesti lopettamassa harrastuksen, koska samassa ilmossa tarjottiin myös premiumhintaista kypärää ja hanskoja.
Tietääkö / muistaako kukaan kenestä on/oli kyse?
Olis FZS600:n kaasarit irrallaan ja pohdin puhdistusta kun nyt irti koneesta ovat. Jos kaasareista purkais vaan TPS sensorin ja kalvot niin uskaltaako sen sit sellaisenaan upottaa ultraäänipesuriin? Vai ottaako sisuskalujen O-renkaat, kohot yms. kipeää?
Mahdollisimman vähäisellä purkamisella ja ronkkimisella ettei mee vituiks. Sen olonen paletti kun on et parempi olla ruuvailematta liikoja :grin:
Kohokammiot auki ainakin. Ei ole mitään monimutkaista, kolme osaa: koho, kohon alselitappi ja neulaventtiili. Ovat tietty hataran oloisia mutta hiton yksinkertaista tekniikkaa. Kumiosien kestävyydestä en tiedä...
Vanha viisaus sanoo, että rempassa se osa / tiiviste särkyy, mitä ei ole varalla...
Joo, sensorin ja kalvojen lisäks vielä noi kohokammiot kohoineen ja neulaventtiilit jos avais niin se riittäis.
Mitä oon nettiä nyt tutkaillu niin monet firmat mainostavat nimenomaan ultraäänipesua hellänä puhdistuskeinona aroille muovi- ja kumiosille. Sit taas erinäisten keskustelufoorumien kokemukset on tyyliä "mitä oon kuullu niin kumiosat ei tykkää" ... :grin:
Jos pesun jälkeen vielä huolellisesti huuhtelisi lämpösellä vedellä ja paineilmalla kuivaisi.
Kyllä minä purkaisin niin pieniksi osiksi kuin pystyy, tulevat kaikki kanavatkin sitten pestyä paremmin. Osat ensin likoamaan kunnon kaasuttimenpesuliuokseen, sitten paineilmaa, huuhtelu ja ultraäänpesuriin. Tai noin olen itse kaasareille tehnyt. Vaikka yksi kerrallaan, että on toisista mallia kasausta varten, ja etteivät mene osat sekaisin. Ja kasaukseen uudet tiivisteet ja neulaventtiili.
Ei vara tietty venettä kaada, mutta kyllä toi ultraääni aika tehokas on. Vaikka ei mulla muuta kokemusta ole kuin tyhjäkäyntisuuttimien putsaus Lidlin pesurilla. Vettä ja muutamatippa(ko se oli) astianpesuainetta ja harmaa vesi tuli. Toisen kerran kun pesi niin vesi jäi kirkkaaksi.
Nyt on kaasarit puhtaat. On toi ultraäänipesuri aikas mahtava masiina.
Sit vaan tiivisteitä (kohojen kulhojen tiivarit) metsästämään. Menee varmaan ulkomaantilaukseen (Ebay) kun tuntuu siellä olevan inhimillisen hintasia.
Oisko kellään suositella mitään puljua, vaikka ulkomaalaista, josta sais edukkaasti mp -tavaraa. Tarttis ketjua rattaineen, kaasareihin kulhojen tiivisteet, FZS600 kaasutin-kansi välille kumikurkkuja, sytytystulppia...mitähän vielä :right:
RF900:n ainakin www.louis.eu :sta löytyy kaasarinkorjaussarja halvimmalla mitä olen nähnyt. Ketju-rataspaketteja, öljynsuodattimia ehkä kanstii samalla kertaa tilata. Tulee melko edullisesti ja nopeesti Suomeen
Jotku on onnistuneesti laittanu kohokammion tiivisteeks ihan tavallisen o-renkaan. Se tarttee vaan liimata sinne tiivisteuraan. Ja mitat pitää osua melko hyvin kohilleen. Jos on 4 kaasaria, säästö voi joskus olla vaivan arvoinen.
http://www.motorradteile-hamburg.de
Tuolta löyty tiivisteet 4kpl hintaan reilu 16e. Mukana myös tulee DID ketju ja uudet rattaat :jippikaijee:
Onkos kellään tieto saako tieliikenteessä käyttää ylimääräistä kypärälamppua? On tuossa KTM:ssä suht onnettomat valot ja tuo vois olla ratkaisu.
Mun tietääkseni laki ei puhu mitään ajovarusteissa olevista valoista. Varmuuden maksimoimiselsi en ottais sähköjä moposta, vaan jostain taskuakusta.
Ymmärrän hyvin otsalampun käytön pystymettässä tai offarilla.
Mutta kokemuksesta voin sanoa, että on todella ärsyttävää, kun tuolla keskuspuiston valaistuilla ulkoilupoluilla joka kolmas työmatkapyöräilijä tulee vastaa joku ultrabright härpäke päässä. Siinä saa itse kohtaamisen jälkeen ajella sekunnin pari ihan sokeena ennen ku alkaa näkökyky taas palautumaan.
Jostain luin, että olisivat sakottaneet joitain otsalamppua käyttäneitä polkupyöräilijäitä.. Eihän ne liikenteeseen kuulu ja niin kuin wanico tuossa kirjoitti, tehokkaimmat mallit saattavat häikäistä todella pahasti. Eikös niissä ole valotehoa parhaimmillaan / pahimmillaan kohta 3000 lumenia :no:
Tietääkseni otsalampusta ei ole sakotettu vaan siitä että polkupyörästä puuttuu kiinteä valaisin joka lain mukaan tarvitaan.
Häikäisee se tehokas otsalamppu yhtä lailla lenkkeilijänkin nupissa. Mutta ei hätää, eiköhän trafi puutu tuohonkin asiaan tuotapikaa, saadaan taas muutama virkamies lisää työllistettyä.
Ok, taitaa olla oman kukkaron ja yleisen hyvinvoinnin kannalta parempi kun käyttää sitä kypärälamppua vaan metässä ja ihan pienimmillä hiekkateillä. Mites muuten pyörään laitettavat lisävalot? Ne taitaa olla jopa lailliset mut miten paljon pyörään tarvitsee tehä muutoksia? Esim isompaa akkua jne.
Olen itse käyttänyt suht. tehokasta lamppua mökin maastossa ja pimeällä mökkitiellä. Otsalampun valo tulee kyllä käytännössä suunattua niin lähelle, että näkee mihin astuu. Ehkä vähän huono verrata pyöräilijän päässä olevan lampun häikäisyyn, pyöräilijä kun katsoo pitemmälle eteensä ja sinne hän sen valonkin yleensä suuntaa.
Otsassa lampun suuntaus ei vaan oikein hyvin pysy kohdallaan.. Siksi nuo ei oikeasti kuulu liikenteeseen ja ihan helvatin oikein, jos sakot saakin. Tarkoitan siis vain noita tehokkaampia versioita, ne kun ovat parhaimmillaan tehokkaampia kuin xenon-kaukovalot. Sellaiset halpahallin otsalamput ei häikäise ketään ja on kyllä tyhmää jos pyöräilijää sakotetaan sellaisen käytöstä :hanuria: (tai sakotetaan siksi, ettei valo ole kiinnitetty pyörään)
Ollut harkinnassa hommata oikein kunnon tykki, esim. tämä http://www.valostore.fi/tuote/lumilight_navigator_2500/
Hinta on vaan vielä suht. korkea, ehkä pitää vähän odotella.. Samalta sivulta löytyy myös aika vakuuttava demo.
Tämmönenkin sattui silmään, kun lamppuja katselin..
Esimerkkejä eri valonlähteiden valomääristä:
- Perinteisen hehkupolttimolla varustetun taskulampun valoteho n. 5 - 50 lumenia
- Yleisvalaistuksessa käytetyn tavallisen 40W hehkulampun valoteho n. 350 lumenia
- Yleisvalaistuksessa käytetyn tavallisen 60W hehkulampun valoteho n. 700 lumenia
- Kompaktin suurteholedillä ja litiumioniakkulla varustetun taskulampun teho n. 1000 lumenia
- Hehkupolttimolla varustetun auton kaukovalo n. 1000 lumenia
- Kaasupurkaus- eli HID-polttimoilla varustetun auton kaukovalo n. 1800 lumenia
- Suurteholedillä ja litiumioniakkulla varustetun LED-hakuvalon teho jopa 5000 lumenia
Onhan ne lailliset, jos lailliset hommaat :p Lähivaloa ei saa kahdentaa, mutta voit laittaa sumuvalot, tai lisäpitkän. Vähän piuhaa, relettä ja sulaketta + jonkin verran työtä. Akun muutos isompaan ei auta mitään, mutta pyörän laturin tehon riittävyys on oleellinen juttu.
Helpoin tapa parantaa mp:n valoja on mielestäni muuttaa alkuperäiset xenoneiksi. Tai siis lähivalo vaan, kaukovalo on vähän hankala, noissa kun on pieni syttymisviive. Ratkaistavissa sekin on, mutta ei ilmeisesti ihan helposti ja halvalla. Laiton tuollainen muutos yleensä on, mutta eipä nuo ainakaan minun pyörän valoihin ole puuttuneet.. Asennus on helppo ja sähkötyötäkään ei oikein voi edes sanoa sähkötyöksi. Tuo xenonmuutos on senkin puoleen hyvä, että laturin teho riittää ihan varmasti.
Täältä http://www.xenonkauppa.fi/ olen hommannut kahteen pyörään ja yhteen kotiloon xenonit H7 lamppujen korvaajiksi. Valotehon muutos on kyllä häkellyttävä, eikä nuo oikein suunnattuna ketään häikäise. Tavara + toimitus ok ja neuvojakin sain puhelimitse ihan suomen kielellä :thumbup:
Omaani vaihdoin vanhan H4 lampun (X-11) tilalle tupla H7 valaisimen (2009 Hornet) ja siihen xenonit.
Tuohon pitkän syttymisviiveeseen oli parannuskeinona kytkennän muuttaminen siten että lyhyt jää palamaan kun pitkä syttyy.
Olin duunin puolesta (huolto) tekemisissä mp poliisien kanssa ja heiltä kun tiedustelin noiden xenonien rangaistavuudesta niin kommentit oli että kunhan suuntaat oikein etkä häikäise vastaantulijoita tarpeettomasti niin ei niihin puututa, parempi vain että sut nähdään. Ikinä ei noista ole sanomista tullut.
^Olikohan sama poliisi, jonka kanssa juttelin messuilla jokunen vuosi sitten :thumbup:
Bemussa jää myös lyhyt palamaan, mutta en siltikään halua viiveellisiä pitkiä (ässässä x 2).
Pitkien polttimoiksi vaihdoinkin xenonvaloa jäljittelevät H7 polttimot. Paketissa oli mukana myös 2 kpl sävyyn sopivaa parkkivalon polttimoa ja enää parkkikaan ei näytä keltaiselta tuikkukynttilältä.
Noi tehokkaammat extreme, bluevision yms. tehokkaammat H7 lamput kärähtävät turhan nopeasti, mutta pitkien polttimoina ne kestävät keskivertokäytössä vuosia..
Noista suurteho ledeistä kun hinta vielä vähän putoaa niin voisi harkita, syttymisviivettä ei taida olla.
http://www.vleds.com/headlights.html
Juuttaan kalliita ovat vielä, valotehoa taitanee olla riittävästi mutta taitavat lämmetä reippaasti kun polttimon rungon perässä on tuollainen jäähdytys siili.
Ajokortti lähti syyskuussa, nyt 4kk kulunut ja kortti tulee takaisin :jippikaijee:
...vaan mistäs tuon nyt saa käydä hakemassa? Kotipaikan poliisilta, poliisilaitokselta jonne kortti alunperin otettiin ja missä kuulustelut käytiin vai tulisiko se jopa postilla kotiin niinkuin nykyään taitaa tulla ainakin uudet ajokortit?
Hämmentävän vaikea löytää näinkin oleellinen tieto...
Kotipaikkakunnan poliisilta oon aina sen hakenut ja poisottotilanne olisi muualla.