(zetori1400 @ Marras. 07 2011,10:37) kirjoitti
toi minä- ajattelu taitaa olla sitä terrorismia parhaimmillaan.Tiet puhtaaksi jotta saat ajaa haluamaasi nopeutta.
Siinä taitaa olla joku muukin pieni ongelma kuin romujen siirtäminen. Jos liikenteessä olis vähemmän noita minä -ajattelijoita, ei tapahtus niitä kolareitakaan. Ne kun ei koskaan suomen lainsäädännön mukaan ole vahinkoja, aina on jäänyt joku laki noudattamatta, oli se sitten turvaväli tai olosuhteiden edellyttämä ajonopeus. Siitä kun kaiken maailman piirrustukset ja valokuvat minä minä- liikennöijien seassa saa väsättyä, ilman että minä -autoilija on yli ajanut, taitaa hetki mennä. Sitten tuppaa oleen, ettei toi muovi noitten kotiloitten ympärillä tahdo muotoaan säilyttää. Ei tartte isoa mälliä olla niin rattaat ei kunnolla pyöri, vetonivelet tai akselit on poikki, ei taida lintat siirtyä ilman koneellista apuvoimaa.
Eikös se ylipäällikkö Paaterokin ottanut asiaan kantaa, pienet kolarit ei kuuluis poliisile kun ne tehdään vaan vakuutusyhtiöiden korvauskäsittelyä varten. Hoitakoon kolaroijat kulunsa, eli kantaisi vastuun omista teoistaan... kuten täälläkin on todettu. No ainahan minä -autoilija löytää syyn kolarille toisesta osapuolesta.
Ja noista nopeuksista vielä.. tuolla pihalla on muuten ihan helvetin pimeetä, kun kehä kolmosen ulkopuolelle syystä tai toisesta joutuu. Pikkasta vaikeeta osua tolle märälle asfaltoidulle ajouralle, kun tutusti puolet aurausheijastimistakin on päätyny kansalaisten kotiin koristeiksi.
Minä -autoilijat ihan vakavissaan on vaatimassa vielä tehokkaampia ajovaloja, jotta näkee pitemmälle. Ämpäri keulaan, sille oma laturi ja akku, näkee saman tien 500 metriä normaalin 200 metrin sijaan. Tuppaa vaan oleen, jos minä-autoilija ei omista omaa tietä, siellä tulee joskus joku vastaankin. Jos molempien autojen valokantama on 500 metriä, lyhyille on vaihdettava valojen kohdatessa, eli autojen väliin jää 800 metriä mustaa, kun normi ajovalot kantavat noin 100m *näkyvää tietä ja tavalliset kaukovalot sinne 250 metrin tienoille. Lainsäädännön mukaan ajoneuvossa on käytettävä ajonopeutta, jolla ajoneuvo saadaan pysähtymään tien näkyvällä osalla... jos tietä näkyy lyhyille vaihdettuasi 100 metriä, nopeuden pitäis olla märällä tiellä korkeintaan 90 km/h ja lumisella noin 65 km/h... *(liikenneministeriö, ajonopeuden vaikutus pysähtymismatkaan). Moniko minä -autoilija laskee nopeuttaan ajovalojen valokantaman mukaan.