Anteeksi jos sotkeudun, mutta tätä topikkia suurella mielenkiinnolla olen seurannut ja tullut lopputulokseen, että onneksi on Garmin. Anteeksi vielä kerran. Vaikka onhan Tompassakin omat etunsa.
Printable View
Anteeksi jos sotkeudun, mutta tätä topikkia suurella mielenkiinnolla olen seurannut ja tullut lopputulokseen, että onneksi on Garmin. Anteeksi vielä kerran. Vaikka onhan Tompassakin omat etunsa.
Oletko ystävällinen ja teet pientä vertailua havaintojesi pohjalta?Lainaa:
(Köpi @ Kesä. 01 2006,08:51) kirjoitti
Alkaa minustakin tuntumaan, että kohta on Tomppa myynnissä...
Edit: *Jaa mutta siihen täytyy perustaa oma vääntötopikki, ettei tätä tarvii ruveta siivoilemaan*
Jaa, niin mitkä?Lainaa:
(Köpi @ Kesä. 01 2006,08:51) kirjoitti
Näitä tekstejä eilen silmäillessä ajattelin täysin samaa.Lainaa:
(Köpi @ Kesä. 01 2006,09:51) kirjoitti
Ainakin Questissä on helppo tehdä reittejä tien päällä suoraan kapulaan, tosin jonkinlainen paperikartta on hyvä olla mukana tätä varten mutta myös muutenkin. Tietokoneella reitittäminen on vielä helpompaa ja kaikki tarvittavat ohjelmat tulevat paketissa mukana, mitään ei ole ainakaan vielä tarvinnut etsiä netistä.
Soratieajeluiden vuoksi tein itse kapulalle täysin vesi- ja pölytiiviin kotelon ilman mitään virtaliitäntöjä (ääniohjausta en edes kaipaa) sillä akku kestää yhdellä latauksella parisenkymmentä tuntia jos ei taustavaloa pidä täysillä ja päiväsaikaan sitä ei tarvitse lainkaan. Yksi lataus riittää pariin melko pitkään ajopäivään, pidemmillä reissuilla lataus hoituu joko verkkovirralla tai pyörän akusta.
Itselläni on Quest 1 sillä sen muisti riittää minun käyttööni täysin. Siihen mahtuu Suomen tarkka tieverkko sekä topo-kartta. Mikäli olisin pitänyt tarpeellisena saada kerralla mukaan koko Länsi-Euroopan tieverkon, olisin ostanut Quest 2:n. Rompulla on kuitenkin koko Länsi-Eurooppa, joten mikäli lähtisin jonnekin pidemmälle, voin poistaa Suomen topokartat ja tarpeettoman osan Suomen tieverkosta ja laittaa tilalle tarpeelliseksi katsomani Euroopan alueet.
Noista mainitsemistasi Tompan eduista minulla ei ole mitään havaintoa tai kokemusta, kuten ei Tompasta ylipäätään, joten siinä suhteessa näkemykseni on hiukan yksipuolinen.
No joo, riippuu suosikkien määrästä. On noita kesän reissulle tullut jo jonkun verran valmiiksi syötettyä. Itse olen nimeämisen aloittanut maatunnuksella GB, IRL, jne. Helpottaa selailua.
Täytyy kädet ristissä toivoa ettei tompan kanssa tule mitään teknisiä ongelmia reissussa, muuten palaa hihat *http://www.moottoripyora.org/iB_html.../veryangry.gif
Pari vuotta sitten kun oli reissussa viikon pelannut temppuilevien autocomien kanssa ja laitteet toimi vain satunnaisesti niin sen lisäksi että korvat oli kuulokkeista verillä niin myös käämit kärysi.
Ja jos jollain on kokemuksia takuuasioista niin laittakaa viestiä miten on hoitunut. Se mitä shopissa annettiin ymmärtää niin ei välttämättä tapahdu kuin elokuvissa...
Nyt se Autocomi yllätti:Lainaa:
(Ekku @ Maalis. 29 2006,20:06) kirjoitti
Saivat toimitettua Tom Tom Rideriin Tuutin/Autocomin väliin piuhan.Nyt onnistuu Gsm puhelut ok.
Tuosta tarkempaa infoa kiitos.
Kiinnostaa kanssa tuo asia.Lainaa:
(visla164 @ Kesä. 01 2006,22:34) kirjoitti
-Sergei-
Oot sie kokeillu toimiikos toi piuha myös supertooth 2 kanssa vai onks toi vaan tompan omaan bt tarkoitettu.Lainaa:
(visla164 @ Kesä. 01 2006,22:34) kirjoitti
Miten muuten rds-radio kokeilu sujuu, onkos löytynyt hyvää mallia?
TomTom HOME on nyt ladattavissa mutta kaikki toiminnot eivät toimi raiderin kanssa.
Tuo edempänä mainittu Event logger tuntuu toimivan.
Onko muilla kokemuksia näistä?
Ny on hommattu kaapeli (1297) autocomin ja tomtom riderin välille, ny toimii kaikki, jopa puhelin ja vielä jopa kuuluu hyvin.
Hommasin kaapeli tuolta RXTX
Oon varmaan jotenkin hidas, kun en ymmärrä. http://www.moottoripyora.org/iB_html...withstupid.gif
Kuinka tuo Riderin ja Autocomin yhdistäminen käytännössä toimii? Tuleeko kypärään muuta kuin autocomin kuuloke+mikki? Onko bluetoothilla muuta käyttöä tuossa yhdistelmässä kuin mahdollisen kännykän ja TomTom välinen yhteys? Siis tällä uudella johdolla?
En haluaisi kantaa mitään ylimääräistä laturia mukana akullisen bluetooth-kuulokkeen tai vastaavan takia. En muista sitä kuitenkaan mukaan ottaa.
Liikkeistä kun kysyy niin vastaukseksi saa kuulla kuinka kaikki onnistuu ja vielä helposti. Täältä ja muilta foorumeilta on kuitenkin saanut sellaisen kuvan, että homma ei olisi ihan niin yksinkertainen...
onhan se kiva kun on noita "beta" testaajia niin voi sitte 2 vuoden päästä vaihtaa garminin tom tomiin kun se alkaa olla valmis paketti.
Autocomista tulee kuulokkeet+mikki.
Autocomin ja tompan bt kytketään tällä uudella piuhalla 1297 ja silloin toimii kaikki eli äänet + puhelin.
Tompan ohjeet tulee edelleen bt kautta autocomiin eli bt tarvii.
Edelleen tarvii laturin mukaan matkalle jolla lataa Tompan bt.
Mä en vieläkään hoksaa, miksi tuon Autocomin piuhan ympärillä on tällainen surina. Mulla on tavan sähkötarvikepuljusta saatu piuha, jossa on 2,5 mm pyöreä tökkeli toisessa päässä ja 3,5 mm toisessa päässä (2,5 -> 3,5 mm adapteri). Systeemi maksaa alle 5 e. Onko tuo Autocomin piuha jotenkin erilainen?
Jep.Lainaa:
(Hannula @ Kesä. 08 2006,12:53) kirjoitti
Johdon keskellä on jokin mötikkä , joka vahvistaa ääntä tai mitä lie, mut ilman sitä ei toimi.
Elikkä latauksen pätkimisestä aiheutuvat buuttailut ovat muuttuneet satunnaisista säännöllisiksi. Tutkimustyöt vian paikallistamiseksi on vielä käynnissä. Kenellekkään jolla on ollut vastaava vika niin ei varmaan ole syy 100% varmuudella selvinnyt?
Varmistuksen varmistukseksi kysymys jos vika ei löydy niin seurauksen voi korjata seuraavasti?
- tompan takaa katsottuna se 2. nasta vasemmalta peittoon niin latauksen automaattinen on/off toiminto poistuu mutta lataus toimii (kun toimii)?
- ja kaupan tekijäisinä valikot on ajossakin käytössä?
Eli tuon latauksen pätkimisen ongelmana kun ei niinkään ole se lataus vaan se että tomppa menee kiinni - päälle - kiinni jne. Vaikka lataus pätkisikin ajon aikana niin todennäköisesti virtaa tulee pätkimisestä huolimatta riittämään.
Kumiset tärinänvaimentimet kiinnikkeisiin vaikka Teollisus-Etolasta, niin helpottaa kummasti pätkimiset.
Tomppa on mulla RAM Mountin palikoilla mopossa kiinni. Palloissa on itsessään kumikuorrutus päällä tosin niiden vaimennus on lähellä olematonta. Ja kiinnityksen kaks palloa tarkoittaa vielä että ko. kiinnityksessä on kaks niveltä välissä vaikka ne kiristämällä ovatkin kiinni.
Tossa mun kiinnitystavassa ainoa väli mihin edes teoriassa jotain tärinävaimennusta saisi on telineen ja RAM Mountin adapterin väli. Käytännössä ei siihenkään koska sovitin tulee telineeseen ruuveilla kiinni ja ruuvit joka tapauksessa välittäisivät tärinän.
Tomppa on käsittääkseni suunniteltu nimenomaan prätkään ja jos se ei kestä sitä tärinää mitä pyörästä tulee, on kyseessä mun mielestä vika eikä ominaisuus.
Mulla kans toi lataus pätkii, vika kohta vielä hakusessa, ilmeisesti tompan ja telineen nastojen huonosta kontaktista. *http://www.moottoripyora.org/iB_html...s/nixweiss.gif
PS. Juu kun ton kakkos nastan peittää loppuu toi päälle/pois touhu.
Thanks Obelixxx.
Ja ongelma voi tosiaan olla tompan ja telineen nastojen välissä. Nastathan tulevat kyllä jonkun verran ulos mutta ainakin mulla tomppa on telineessä jonkun verran "löysä" eli tomppaa liikuttamalla tompan ja telineen väliin saa syntymään rakoa.
Ja tuolle ei ole kyllä kotikonstein tehtävissä mitään.
Keskitytään seurauksen poistamiseen kun varsinaista syytä ei voi poistaa. Eli teippiä tompan selkään tuon nastan kohdalle...
Huomasin tuon telineen "löysyyden" jo keväällä kun laitoin sen pyörään kiinni. Liimasin kaksi kumitiivisteen pätkää sen mustan kiinnikkeen alapuolelle eikä ole ollut minkäänlaista häiriötä virransaannissa.
Kerrankin on kiva huomata olevansa kommentissaan väärässä. Täytyy testata *http://www.moottoripyora.org/iB_html.../smile_org.gif
Mulla on ollu reilun kuukauden Rider käytössä ja varsin tyytyväinen olen ollut. Pyörään kiinnityksessä joutu vähän soveltamaan, mutta lopputulos on toimiva. Riderin omalla ns. tankotelineellä peli tärisee kuin haavanlehti, jolloin näytön kattelusta ei saa kuin päänsäryn. Bluetooth-linkki kuulokkeeseen toimii ihan ok. Autotelineen hankittuani vehjettä voi käyttää hyvin kotilomatkoillakin - eli yhteenvetona hyvä hankinta. http://www.moottoripyora.org/iB_html...icons/cool.gif
Siinä pallokiinnityslevyssä on sellainen suunnitteluvirhe, että kun sen ruuvaa varsinaisen telineen (se harmaa värkki) perään kiinni, ei virtapistoke mahdu kunnolla paikalleen vaan jää vajaaksi. Sen pitäisi naksahtaa paikalleen. Onkos tämä jo poissuljettu teidän latausongelmissa?
Tuon ongelman saa poistettua, kun pistää piuhan kiinni ja sitten vasta ruuvaa harmaan telineen kiinni, jolloin piuhan heti oikeassa kohdassa - selvä suunnittelu moka.Lainaa:
(Hannula @ Kesä. 21 2006,16:26) kirjoitti
Mitenkäs Riderillä onnistuu saksankielisten aakkosten
kirjoitus esim. ü?
Löytyykö kirjain näppiksestä vai kuinka se kirjoitetaan?
Riderin Europe versiota odotteleva ja saksaan matkaava
olisi kiinnostunut tiedosta.
Ei niita aksenttimerkkeja tarvi itse asiassa kirjoitella lainkaan, Tompalle Über wagen = Uber wagen ja Åbo = Abo.Lainaa:
(avhi @ Kesä. 21 2006,20:04) kirjoitti
Kiitos tiedosta MG miehelle viinin ja patonkien maahan http://www.moottoripyora.org/iB_html...ns/bowdown.gif
LöytyyLainaa:
(avhi @ Kesä. 21 2006,20:04) kirjoitti
Itsekin huomasin asian kun telinettä kiinnitin. Näin ne asiat voi nähdä monella tapaa, minusta tuo oli hyvä oivallus koska näin virtajohdon kiinnitys on varmistettu, eikä tärinä aiheuta ongelmia. Eli ei suunnitteluvirhe, päinvastoin.Lainaa:
(compact_d @ Kesä. 21 2006,16:45) kirjoitti