Lainaa:
(MarcusB @ Touko. 11 2009,18:48) kirjoitti
Jaa. Minulla oli uutena vuonna 2002 ostettu VTR. Ajoin sillä 4 vuotta (melkein päivälleen) ja 86.000km. Kertaakaan ei tarvinnut jännitteensäädinta vaihtaa, ja nokkaketjun kiristin vaihdettiin kerran noin 60tkm paikkeilla, vaikka ei vielä silloinkaa niin kovaa sirinää pitänytkään. Ei siis välttämättä ihan sekundaa.
Olen myös ihmetellyt tätä vimmaa vaihtaa tuota jännitteensäädintä ja ketjunkiristäjää. Olen ajanut useilla Hondilla 30-60tkm ja missään ei ole ollut noita trabeleita.
CBR1000F nokkaketjunkiristin piti pientä ääntä, mutta ei lähellekään ollut haluja vaihtaa sitä. Eikä se myöskään koskaan hajonnut.
Jännitteensäädin ei ole hajonnut koskaan itsellä. Pyörinä mm
2 x CBR1000F, VFR, CBR929RR, CBR1100XX jnejne.
En tiedä, onko not orginal- halpisakuilla/huonolla akun talviylläpidolla yms pyörän omistajan turaamisella jotain tekemistä asian kanssa, mutta itse pötköttelen orgis akulla helposti 5-7vuotta. Olisi voinut mennä 15vuottakin, mutta on tullut pyörän vaihto noita vuosia ennemmin eteen.
Nykyinen CBR1000RR omaa jo kuudetta vuotta elävän akun. Akku ei osoita mitään hyytymisen merkkejä.
Joko minulla on ollut mieletön munkki noiden asioiden kanssa, tai sitten ihmiset itse turaavat noita kiristäjiä ja säätäjiä vaihtokuntoon. Just my five cents.