Aivan. Nimikin sen jo sanoo. Mc ja vielä ammattikäyttöön!
Printable View
Motonetissä kanta-asiakas tarjouksissa 31.8.15 saakka:
- Mobil Delvac Super 1400 10W-30/20L 69,90e (norm. 79,90e)
- Mobil Delvac Super 1400E 15W-40/20L 69,90e (norm. 79,90e)
Onkos tuo 1400 tai 1400E mistään kotoisin verrattuna MX:ään, eli kannattaako vaivautua?
Niistä puuttuu MX merkintä joten ei sovi ainakaan motocross pyöriin :)-:grin:
Melkein pitäis tuohon 6.2 D talviajoneuvoon hakea pönttö. Pyörissä pidän kyllä sen motonetin mpöljyn. :) 6e/litra ei ole paha synteettisestä öljystä missä kytkin lisäaineet.
kumartakaamme Delvac kanisteriin päin
Koska on tylsää niin kommentoin: Delvacilla on märkäkytkin ja vaihteistoluokitukset. Tosin pikkasen paljon vaativammat kuin noissa mopoöljyissä. Mutta eihän se voi toimia kun kuorma-auton kuva ja mp kiertää enemmän. Niin juu ja ei öljyissä ole varsinaisesti kytkinlisäaineita vaan friction modifier lisäaineistus niissä öljyissä, jotka eivät sovi märkäkytkimelle. Eli kitkaa vähentävä lisäaineistus puuttuu osittain tai kokonaan niistä öljyistä, jotka toimivat myös märkäkytkinten kanssa.
Mx:t laitoin mopottimeen. Ei hajua mitä oli aikasemmin.
Ennen vaihtua nostajat piti enemmän ääntä ja päivän pari ku seiso liikuttamatta niin liimas kytkimen.
Delvacilla vähä napsahtaa ku aikasemmin sammu asti ku polkas vaihteen sisään. Nätisti löytyy vaihteet ja hurisee... Kelepaa mulle ku en paremmasta tiiä ja toista sataa vasta ajanu :orgmp:
Noissa öljyissä viskositeetti-indeksi alhaisempi MX öljyyn verrattuna. Kun tarpeeksi usein vaihtaa, niin tietää, että tuoretta hyvin voitelevaa kamaa koneessa.
Kesällä kun olen hieman enemmän rataa kiertänyt, niin olen vaihtanut n. 2tkm välein. MX öljyt olen hankkinut tynnyritavarana kotiin tuotuna. Sillä kulkee koko perheen kalusto.
Delvac MX 15W-40 nyt 79,90/20 l ja 659,00 /208 L tynnyri K-maataloudessa 30.09 saakka. On se tuossa tynnyrissä vielä 20% halvempaa.:)
IKH:lla on Delvac MX 15w40 80€ 20litran kanisteri. Eipähän tartte hetkeen käyä hakemassa lisää :orgmp:
Jos Tampereen alueelta löytyy riittävästi Delvacin käyttäjiä niin pitäisikö ostaa kimpassa tollainen tynnyri? Ei siinä mahdottomasti säästä, mutta säästö se on pienikin säästö. :) Mulla ei ole tilaa varastoida tollaista tynnyriä, mutta jos jollain muulla olisi mahdollisuus varastoida se ja siellä sitten käydään täyttämässä omat 20L pönikät.
Omasta 20l pöntöstä alkaa pohja paistaa, eli mikäettei :) Muoks: eipä ole varastotilaa tynnyrilliselle minullakaan.
Tokkarilla nyt power plussaa 3.15€/l :orgmp:
Delvac kevennys: Olen töissä autokorjaamolla, tässä muutama viikko sitten tuli öljy-yhtiön edustaja käymään (arvaatte varmaan minkä yhtiön). Kysyin siinä sitten että mitäs öljyä Herra edustaja suosittelee mun bemariin. Ukko vastas silmää räpäyttämättä että: Delvac ! :thumbup:
ostin nyt ihan ensimmäisen pyöräni ja siinä on tällä hetkellä viime kesänä 3000kilsaa ajetut öljyt moottorissa ni öljyn vaihto ois ajankohtainen, mut mitään ohjekirjaa ei tullut pyörän mukana. Niin mitä delvacia suosittelisitte 97vm 600R thundercat:iin ja ilmeisesti öljyä menee se 2.9litraa suodattimen kanssa?
En huomannu mistään,että onko nuo delvacit mineraaliöljyjä? Ittellä vm 80 peli ja mineraaiöljyjä suosittelevat. Teboilin calssic mineral motoroil 15w40 nyt koneessa...
Kuinka paljon tällä mineraali ja syntetåettisyydellä on väliä?
20 tkm ajettu pyörä ja viimeiset 5tkm delvacilla.(Delvac MX 15W-40).Mitä öljyä suosittelisitte seuraavaksi?
Tämä on varmasti öljyn vika?
Tupla
Jep jep...Eli huoltoliike totesi olevan öljyn vika, kun ei ole eksynyt voitelemaan kiertokangen laakereita. Tilanne ei siis ole se, että öljyä on ollut, muttei voidellut riittävästi.
Edit: mutuna helvetisti liian jäykkä viskositeetti ja kylmät kelit vois saada aikaan öljyn puuttumista ahtaimmista raoista. Oliko öljyn visko siis pielessä? Jos ei, niin en usko olevan öljyn vika.
Runsas keuliminen saattaa saada aikaan jänniä, kun on märkäsumppu.