Lainaa:
finn kirjoitti Katso viesti
Kaikki pyörät liikenteeseen otto keväällä, ja päivää ennen veron voimaantuloa kaikista pyöristä liikenteestä poisto. Sitten on aikaa miettiä mitä tehdä.
Pyörien vakuutuksetkin menee uusiksi, OP vakuutus kun tarjoaa ympärivuotista seisonta mahdollisuudella.
Säästöä pukkaa kun ajopäiviä esim. 60pv a' 1,89/pv = 114.-
Onkohan vähän samantyyppinen IF:in seisonta-ajallinen. Siinä on suht kova vuosihinta ja itse määrittelet ajoajan. Esim aiemmin mulla IF ympärivuotinen 1260€/a (bonarit 55/70). Vaihdoin seisonta-ajalliseen eli mahdollisuus itse määritellä ajoaika. Ajoajaksi määrittelin itse 5kk 01/05- 30/9 mikä on ollut tähän astikin suunnilleen ajokauteni katupyörällä.. Voi tietysti halutessaan ajaa niin paljon kuin haluaa. Tietty siis sun esimerkin mukaisesti vähemmänkin, jolloin vuosihinta luonnollisesti pienempi. Nyt en tähän hätään muista saako ottaa liikenteestä ja laittaa liikenteeseen niin usein kuin haluaa.
Tälle hinnaksi tulee 800€/a eli 460€ vähemmän. Enskassa pysyy tuossa 700€/a ympärivuotisessa vakuutuksessa; halvempaa en löytänyt.
Anyway tuon katupyöräilyn hinnalla (useita tonneja vuodessa) pääsen hyvin lämpimämpiin maihin esim talvella enskailemaan Espanjaan, Arabiemiireihin, Marokkoon yms. Joten itseasiassa kiitän kaikkia päättäjiä mahdollisesta verosta. Pakotti miettimään harrastukseen liittyviä aspekteja, joilla saa lisää mielekkyyttä harrastukseen. Kiitos....
Nyt joulusaunaan ja rauhallista joulua kaikille