Myllykoski ok, aika koska vaan.
Myllykoski ok, aika koska vaan.
Juu juu lisää porukkaa. Mä tuon suklaata :p
Ja vaikka talouspaperia.
Irlannissa on tänään löydetty ensimmäinen kätkö!
https://www.motocaching.net/en/cache/view/id6006
Samaa mieltä - ei tosiaankaan ole hyvä lähteä tässä kohtaa kritisoimaan :grin:
Niin, siitä makkarahommasta... varmaan Viron reissun jälkeen olis passeli, niin kerkiää mahdollisimman moni saamaan pyörän naftaliinista. Voidaan vaikka reissutuliaisina täydentää sinappivalikoimaakin. Eikös viimeksi käyny niin, että oli alle kymmentä sorttia :p
Ottakaa tätä mukaan niin näätte miten Isä G reagoi tohon.
http://uppaa.fi/images/2016/03/23/Product-29aab59d.jpg
Eilen tuli viisi uutta kätköä Kanadaan paikallisen tekemänä :thumbup:
Toivotaan! Olitkin laittanut hyvän ja rakentavan kommentin.
Myös muille englanninkielisiä kätköjä tarkastaville tiedoksi, että on hyvä kommentoida, jos tulee kovin pitkiä reittejä/looppeja tarkastukseen. Toki poikkeuksiakin on, joissa pitkä tie vaatii pitkän reitin, mutta pääosin noita tulee, kun on reittisivustoilla totuttu sellaisiin, eikä ole ollut edes mahdollisuutta käydä etsimässä kätköjä, niin eihän sitä niin helposti hoksaa, mistä tässä on kyse.
Ensin jotain "pehmentävää", kuten "Looks like a nice road..." tms. ja sitten vaikka jotain tällaista "It would be nice if you could split this route into two or three parts. The cache making guidelines say that 'Think of route caches as building blocks for rides. Riders will plan their own trips and visit other caches too. So keep the route caches short and simple - easy to create and easy to include in a ride plan.'
Tai voi myös viitata news sivulle https://www.motocaching.net/en/frontpage/news, jossa on kirjoitus otsikolla 'Why routes should be short and simple?'.
Poistin kätköreitin Kaffelandiasta Skräddarskogiin koska siitä ei saa ajaa :blink:
tiettävästi jokin oikeudenkin päätös naapurisovusta.
Ei siellä mitään merkkejä ole, mut naapurin äijän kanssa kun siitä käveltiin tänään niin tuli puheeksi... sano ettei saa ajaa että olisi joku oikeuden päätöskin asiasta, kun joku naapuri siitä joskus ennen muinoin ajoi. Tiesi enempikin historiasta, se järvikin on tekojärvi, ja se joka asuu siinä viimesessä asunnossa johon tien näyttää päättyvän on sen padonnut joskus 70-luvulla. Se tiehän menee sen "padon" päällä, ja järvi on yhtä syvä kuin se notkelma tien toiselta puolen siitä.
Mä alotin sitten uuden rundin elikä avasin uuden tunnarin (jlik2) johon sitten kerään jo löydettyjä kätköjä. Oli muuten mahtava keli eilen ja se Gozan uimaranta (Sondby) oli todella upea. No, uimassa en käyny vaikka avannossa on tullu käytyä useastikin.
Paluumatkalla oli sitten tankattava kuski ja tyhjennettävä pilssivesi Sipoonlahden Nesteellä. Kun tein lähtöä niin yks vanhempi motoristi tuli juttelemaan. Oli mielenkiintoinen kaveri, ikää 71v ja ajelee kaksoiskytkimellä varustelulla VFR:llä. Kerroin kätköilystä ja annnoin kortin hänelle. Kaveri ajelee Suomessa suht paljon. Saas sitten nähdä innostuuko kätköilystä.
Koisjärven diskon löytömerkintä on ainakin mulla vielä "Omat löydöt ja lokimerkinnät" sivulla, kuten kuuluukin.
Kaffelandiasta Skräddarskogiin näyttäisi olevan samalla tavalla arkistoitu, joten sun löytösivulla pitäisi myös näkyä siihen liittyvä löytömerkintä. Jos vielä viitsit kliksutella "näytä lisää" -nappia, niin voit selaimen hakutoiminnolla tsekata olisiko se merkintä sittenkin jäljellä. Jos ei ole, niin taitaa olla bugi jossain.
Juu kysymys liittyi niihin posliinieristimiin. Mun mielestä vaan koko kätkö vähän menettää sen idean jos se teksti ei näy kymmenien metrien päähän aiheuttaen semmosen hetkellisen hämmennyksen ohiajavan päässä: "Tässäkö muka joku disko???"
No kun niitä löytömerkintöjä on niin perrkuleen paljon. Selasin 240 merkintää aika nopeasti läpi... On se varmaan siellä jos kerran Koisjärven disko näkyy teillä muilla.
Hmm, hieman mietityttää tuo toinen kierros eri käyttäjänimellä. Tuossahan saa sitten omatkin toisella käyttäjänimellä tehdyt kuitattua. Jos lähialueen kätköt on kuitattu niin reviiriä tulee vain silloin suurentaa tai toivoa että lähemmäs tulisi uusia kätköjä? Voisin väittää että löydettävissä on vielä kätköjä, itse olen julkaissut 48 kappaletta joista vain 1 on löydetty kerran.
Jossain määrin samaa mieltä mutta ei se mua haittaa, jokainen tehköön niinkuin haluaa. Ehdotin itse samaa, siis että teen toisen käyttäjänimen kun oltiin viime kesänä kätköletkan kanssa syömässä. Sehän tyrmättiin heti.
Kyllä Suomessa kätköjä riittää, kuhan ilmat vähän lämpeää niin mä pääsen taas vauhtiin. :;):
Jossain vaiheessa tosiaan välimatkat kasvavat ja kätköjä tulee haettavaksi kauempaa, eli pikaiset iltaajelut eivät enää yksinkertaisesti toimi. Itselläni taitaa tällä hetkellä lähin käymätön kätkö olla 100 km päässä eli 200 km edestakaisin (poislukien Susiluola jota säästän tämän vuoden viimeiseksi kätköksi), eli pitää varata koko päivä ja käydä reissulla useampi samalla suunnalla oleva kätkö. . Ja silloin mennään kun fiilistä on, helmikuussakin talvella kävin Isossakyrössä 200 km lenkin ja kävin kätköllä.
Fiilistä tuntuis taas löytyvän pidemmillekin reissuille. Mä tuun ajelemaan teilläpäin kesän mittaan varmaan useastikin niin kuittailen sun tekemät kätköt, ainakin useimmat. Voit vaikka tehdä lisääkin ja sorareittejä kans. Vois ostaa nappula renkaat niin pääsis harjottelemaan sitäkin lajia enemmän.
Kyllähän toi toisen tunnuksen tekeminen on yhtäkuin "sääntöjen kiertamistä" ja jossei nyt totaalisen väärin niin ainakin kyseenalaista. Tuleeko sitten parin vuoden päästä jlik3 ja sitten jlik4 jne jne. Eihän siitä varsinaisesti haittaa ole, mutta...
Eikö niitä kätköjä voi ajaa toiseen kertaan ilman että saa kuitattua löydetyksi?? Kommentoidahan voi aina!
Miten niin sääntöjen kiertämistä? Kuten yrmyli totes niin kakkostunnarilla vois periaatteessa tehä kätköjä ja sitten käydä kuittaamassa ne ykköstunnarilla. Eiköhän tällainen vilunki paljastuis aika nopeasti. Paljon helpompaa on itse asiassa kuitata kätköjä löydetyksi ilman että käy niissä. Sehän on vain ittensä pettämistä ja mulla ei ole sellaiseen tarvetta (vaikka Jack tuntuu pääsevän edelle).
Se että kommentoi jo aikaisemmin löydettyjä kätköjä on tietenkin yks mahollisuus mutta paljon kivempaa on alottaa homma alusta. Eiköhän tuo kakkostunnari riitä aika pitkään joten ei ole tarvetta tehä kolmostunnaria. Pleksi saanee varmaankin koodattua tuon kausijutun jolloin ei enää tarvita lisätunnareita.
Makuja on niin paljon ku örkkejäkin... voishan se tehdä niinkin että kaikkien löydöt nollautuis joka kauden alusta, eli kaikki kätköt olisi aina kauden alusta alkaen haettavissa jokaisella.
Löytösaldoa laskettais sekä sen meneillään olevan kauden ja kaikkien kausien yhteen laskettua... eli voisi seurata kuka on kaikkien kausien johdossa, ja kuka meneillään olevan kauden johdossa.
edit: aika sekavaksi menis jos jokainen tekis aina jokaisen kauden alusta uudella puumerkillä...1,2,3 jne edit edit
Joo, tuosta kausihommasta on keskusteltu useastikin ja toivottavasti pleksi saa koodattua sen jossakin vaiheessa.
En usko että moni rupeaa tekemään noita kakkos- ja kolmostunnareita. Sekavaksihan se menee. Kunhan pleksi saa koodattua tuon kausijutun niin poistan tuon mun kakkostunnarin.
Aattelen tuosta jlik:n kakkostunnarista niin, ettei kai siitä nyt haittaakaan ole. Saadaan ainakin käytännön kokemusta, miltä homma näyttää.
Jos kakkostunnareita tulisi paljon ja homma menisi sitä kautta sekavaksi, niin sitten tilanne olisi tietty toinen. Samoin, jos käyttäisi hyväkseen niin, että kuittaisi omia kätköjä.
Mites muuten jlik, silloin kun käyt jossain kohteessa aivan ekaa kertaa? Riittääkö, että teet lokimerkinnän vain sun alkuperäisellä tunnuksella?