Re: Alastaro 13.7.-14.7.2019 (la-su)
Lainaa:
Stidi kirjoitti
Juurikin näin :grin: välillä kyllä näki aika vaarallisia ohituksia että alko ihan veri kiehumaan
Mä ajoin la koko päivän ja su kolme ekaa settiä keskinopeessa ja kun kukaan ei tullut minusta ohi ja itse jouduin ohittelee melkein joka kierroksella, niin vaihdoin su nopeeseen ryhmään. Nopeessa mut ohitettiin useamman kerran ja itse ohitin kerran. Mä en kyllä nähnyt yhtään vaarallista ohitusta koko viikonloppuna ja toivottavasti kukaan ei kokenut mun ohituksia vaarallisena.
Lainaa:
scuuba kirjoitti
Pilkun viilausta, ei sitä vauhtia tarvi lisätä, se nousee automaattisesti siinä vaiheessa kun korjaat nuo virheet.
Ja jos sen jälkeenkin haluat lisää vauhtia, niin se tapahtuu edelleen korjaamalla virheitä ajosta/ lähinnä ajolinjasta.
Eli vauhti nousee aina ajotekniikkaa parantamalla, ei vauhtia lisäämällä tai kaasua vääntämällä tai eniten tyrkkäämällä.
No täähän meni sit helpoksi [emoji16].
Ei vaan, ensin pitää tiedostaa tekemänsä virheet ja sit opetella niistä pois askel kerrallaan. Eiköhän sitä vauhtia ala tulla sitä kautta.
Lainaa:
Tumppi kirjoitti
Kaivoin vanhat R1 muistiinpanot esiin, mutta siellä ei ollut mainintaa käyttämistäni välityksistä. Hatara muistikuva olisi 15-43 tai 44 radasta riippuen, mutta voin muistaa väärinkin. Sulla voisi olla helppo ja halpa kokeilu vaihtaa piikkiä pienempi eturatas jos vaan akseliväliä on varaa hiukan pidentää. Tärkeintähän olisi, että kakkonen sopii noille välisuorille.
Muistaakseni kemora ja motopark toimi paremmin tuolla pidemmällä välityksellä. Tolla pyörällä välitys riittää että on sinne päin, tuolla piikin erolla saa lähinnä vaihteet sopimaan paremmin ettei tule ylimääräisiä vaihtoja.
Tsekkasin noi ratastukset ja nyt on 15/43. Hyllyssä olisi hieman isompi takaratas.
Ps. Olipas kumin vaihto helppoa. Ihmettelen mikä siinä joidenkin mielestä on vaikeaa...
Lainaa:
Stidi kirjoitti
Riippuu aika paljon välineistä ja renkaasta kyllä se päivä sullekin koittaa ps. Vkl tuli laitettua pirelli vanteelle ilman työkaluja
Tää renkaanvaihtokommentti siksi, että eka gummin vaihto tuli tehtyä. Oli viikonloppuna uudet kumit mukana, mutta en alkanut vaihtamaan, koska pelkäsin että menee vaikeeksi. Ei ollut ainakaan Dunlopin vääntö vaikeaa.