Re: Hyvä langaton kypäräpuhelin
Lainaa:
Hekksa kirjoitti
Mites, onko kokemuksia Cardo Packtalk slimistä? Vissiin laadukas, mutta onko hintansa väärti?
Ollut muutaman vuoden, mutta kun ei tule ajeltua sellaisessa porukassa jossa käytettäisiin keskinäisiin keskusteluihin, niin ei kokemusta miten toi mesh homma toimii.
No navin käskyt tulee ja kännykkäsoitot toimii. Radiota en kuuntele, enkä oikeastaan musiikkiakaan. Itse tykkään siitä varsin huomaamattomasta designista. Vastapainona sitten nappulat on välistä hukassa kun ei tule aktiivisesti käytettyä muuta kuin äänen voimakkuuksia, jotka on varsin ok löytää ja käyttää.
Kuulokkeisiin kaipaisin lisää ääntä, kun kypärässä kulokkeet ei satu ihan kohdallaan, kun ei ole kuulokkeille edes paikkaa ja lisäksi ajelen tulpat päässä kun muutenkin mopedi on vähän äänekäs.
Puheluissa vastapuoli ei välttämättä erota, jotta pyörällä liikenteessä ja muutenkin positiivinen palaute äänen laatuun liittyen.
Käskytyksistä äänellä ei paljoa kokemusta. Joskus kokeillut ja toimii ihan ok.
Minun käytössä akku kestänyt hyvin ajopäivän ja yhteydet laitteisiin pelannut tosi hyvin, ei ole paljoa tarvinnut kikkailla.
Itsellä yhdessä takissa kyttyrä ja jos pään taivuttaa ihan taakse, niin akkupaketti yltää pattiin kiinni ja kypärän asento ei ole ihan mitä hakee. Mutta arkikäytössä tästäkään ole minulle lainkaan riesaa.
Kypäränä toimii Schubertin C3 Pro ja nyt olisi ajankohtaista hankkia kypärä puhelin. Kyseiseen kypäräänhän löytyy kahta ns integroitavaa mallia mutta niistä vähän lukenut että hinta-laatusuhteeltaan eivät ole kummoiset. Mikä olisi siis paras kypäräpuhelin musiikin/podcastien kuunteluun ja satunnaisesti ajokaverin kanssa keskusteluun. Ei tarvetta millekkään mesh verkoille tai muille, keskustelut käytäisiin kuitenkin puhelimien välityksellä kypäräpuhelimen ajaessa ns handsfreen virkaa. Eli vaatimuksina kun on hyvä äänenlaatu sekä puomimikki niin mitä lähtisitte suosittelemaan?
Lähetetty minun BE2029 laitteesta Tapatalkilla
Lainaa:
oili kirjoitti
Minulla on tuossa potassa nyt Cardon Freecom4+ ryyditettynä JBL:n 45mm kuulokkeilla ja ensikertaa äänenlaatu ja paine ovat riittävän hyviä. Toinen vaihtoehto pelkkään musan kuunteluun olisi tarpeeksi pienet BT korvanapit, jolloin siinä tulisi jonkin tasoinen kuulonsuojaus mukana jos tulppa on tiivis. Parhaiten sopivat sellaiset BT:t, joissa on johto tulppien välissä, koska silloin itse kuulokkeet ovat pienet.
Tällä hetkellä juurikin tuollaiset JBL langalliset bt nappikuulokkeet. Ajokaveri vain meni ostamaan kypäräpuhelimen niin nyt siirtyi paine itselle hankkia joku setti että saadaan höpöteltyä tarvittaessa kesken ajon. Häiritseekö Cardon ulkoinen mötikkä aurinkovisiirin käyttöä ja huomasitko jotain eroa kypärämelussa senkanssa? Tuota settiä itsekin juuri katsellut kun ei nuo integroidut oikein ole maailmalla vakuuttaneet musiikin kuuntelussa
Lähetetty minun BE2029 laitteesta Tapatalkilla