Viime vuonna kun oli vielä Tellu ja siinä Acron putkisto niin täytyy sanoa että oli mun makuun hieman liian äänekäs pyörä. Ymmärrän että sellainen soveltuu just niille jotka haluaa että porukka katsoo ja ihailee mutta mua se alkoi yksinkertaisesti ärsyttämään. Viimestään silloin sen tajus miten äänekäs se oli kun kaveri kävi tyyppäämässä ja ilman kypärää sitä päryyttelyä kuunteli.
Melu on saaste siinä missä missä muutkin ja mun mielipide on se että joku raja siellä pitää olla. Tuossa pari viikkoa sitten kun yritti juoda kahvia huoltikset terassilla niin pitkästä matka kuuli jonkun harlikka-speden ääni ennen kuin se tuli näkyviin ja kauan kuului sen jälkeen kun oli ohi mennyt eikä vetänyt edes mitään 90% maksiminopeudesta vaan jotain 50 km/h. Ja sitten on vielä nämä mopopojat trumpettiputkineen ja saamerin piikinlaittajat.
Kilpien ottaminen on kyllä aika radikaali toimenpide mutta on se perusteltua jos toistuvista huomautuksista ja korjausvaatimuksista huolimatta muutosta tapahdu. Mutta se vaatisi sen että pitäisi olla niitä huomautuksia kyllä jo melko kasa.