Re: RSV Tuono R, vuosimallit ja ongelmat?
Ja tässä vielä pari itse koettua aiheuttajaa paskalle tyhjäkäynnille / pintakaasualueen käytökselle:
- pa-paineensäädin paskana
- ohuet alipaineletkut vuotaa
- läppärunkojen keskinäiset seokset perseellään (säädettävä mittarin kanssa seokset kohdalleen molemmille pytyille)
- vettä bensan seassa (tukkeutunut vedenpoistoreikä bensakorkissa)
- staattori kajahtamassa (virta ei riitä)
- lambda pimenemässä (jos ecu ei ole "race" -moodissa)
Tuo läppärunkojen seosten säätäminen just kohdalleen on eniten vaikuttava seikka miten nuo paskeet käy pikkukierroksilla.
Lainaa:
Mikeyx kirjoitti
Minulla on itselläni viime loppukesästä lähtien alkanut RSV nöykkimään pintakaasulla ja olen arvellut synkkauksen olevan yksi varsin mahdollinen syypää. Meinaan kun entinen kaasaripyöräni teki tasan samaa oiretta ja siinä kaasareiden synkkaus silmämääräisesti keskenään tasoihin kaasuläppien ollessa hieman raollaan auttoi. Vika oli siis vivustojen kuluneisuudessa, minkä takia tyhjäkäynnillä synkkaus antoi huonon tuloksen.
Pitäisi perehtyä miten RSV:ssä synkkaus tehdään ja yrittää samaa ja synkata läpät keskenään niiden ollessa vain hieman raollaan. Tein kaasukahvaan mitta-asteikon, ja nöykkiminen tapahtuu kun kahva on vain pari milliä aukaistuna (nollakohta siinä kohtaa, missä kierrokset alkavat nousta tyhjäkäynniltä).
Eipä tuota silmämääräisesti laiteta synkkaan. Oikeaoppisesti säädössä olevassa jompi kumpi pytty käy aavistuksen rikkaammalla. On onneksi jo reilu vuosi kun on pitänyt RSV:n kanssa harrastaa manaustanssia, niin ei enää kaikkea voi muistaa :)
Korvakuulolta voi toki koittaa synkkaruuveja pyöritellä ja toivoa että menee parempaan.
Mulla ei omasta saanut tyhjäkäyntiä ja pintakaasukäytöstä täysin smoothiksi ennen kuin ajoin mopon Samin autopajalle rullalle ja Sami väänsi komentajaan käypäiset soppakäyrät. Muistan että toiseen pyttyyn piti tehdä aika rajusti erilainen kartta verrattuna toiseen. Sit se olikin kyllä ihan erilainen peli ajella kun pystyi sipsuttelemaan ruuhkassa pikkukierroksilla liikenteen mukana.
Niitä trimmiruuveja on kaks ja vaikuttavat muistaakseni kuinka paljon ilmaa tyhjäkäynnillä / pikkukaasulla menee sylinteriin suhteessa polttoaineeseen.
Mutta jos sulla rouskuttelee mukavasti tyhjäkäyntiä, niin tiiä sitten onko vika tuossa. Nää on niin mystisiä vehkeitä, että lopulta syy voi olla jossain anturissakin tai hapettuneessa liittimessä. Tai sitten pluto on väärässä asennossa suhteessa Venukseen.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...11a2e5f027.jpg
Lainaa:
Mikeyx kirjoitti
Onko kaasun asentoanturi irrotettavissa? Normiajossahan käytetään todella pientä osaa kaasun aukeamasta, ja ajattelin josko anturi (tai se mitä anturi haistelee) olisi likaantunut.
On se. Näkyy tuossa ylemmäksi laittamassani kuvassa nippa nappa oikeassa reunassa. Senkin voi kalibroida, tarvii muistaakseni axonen siihen(kin) hommaan.