Hep, ymmärsit pointin! Palkinnoksi shellin delvaccia litran kannu abc:lta, tuplabonarit *http://www.moottoripyora.org/iB_html...icons/cool.gifLainaa:
(hannu p @ Elo. 10 2008,14:45) kirjoitti
Printable View
Hep, ymmärsit pointin! Palkinnoksi shellin delvaccia litran kannu abc:lta, tuplabonarit *http://www.moottoripyora.org/iB_html...icons/cool.gifLainaa:
(hannu p @ Elo. 10 2008,14:45) kirjoitti
Ihan turhaa ruikutusta tuo ABC:n ruoan laatu, parempaa se on kun jonkun pikkubensiksen juustosämpylä. Bensan hintakin siellä näkyy pikku hiljaa valuvan normaaleihin lukemiin, ei kai kuitenkaan mennyt niillä superhinnoilla niin hyvin kaupaksi. Ei silti, kyllä mä pyrin kuitenkin reissussa tukemaan noita pienempiä asemia. Harvemmin tulee syötyä mitenkään isosti matkan päällä.
Minä taasen haluaisin nähdä niiden menuun joiden mielestä ABC burger on herkkua? Ja toisekseen kylläpä sitä sota-aikana pettuleipää syötiin, mutta miksi ihmeessä mun pitäis sitä kokeilla, kun ei tuo ruuan hinta vielä niin korkeaksi ole noussut etteikö olisi siihen varaa. Ihan sama pätee syömättömyyden kokeiluun.Lainaa:
kirjoitti
Yleensäkkin täyden hinnan maksaminen paskasta on väärin, kun oikeasta ravintolasta saa hyvän lounaan samaan hintaan. Tietenkin jos ei ole muita vaihtoehtoja niin sitten pitää syödä siellä ABC:n bulkkimättölässä, silloinhan minäkin siellä kävin.
Mjoo, pari kertaa ABC-burgeri tullu syötyä.
Vaikken nyt niin nirso oo, ni ne kyl ei oikein uponnu, normaalisti hampurilainen on ihan hyvää, vaik oiskin sit kaupasta ostettu teollisuus purilainen.
Joku siin ABC:n purilaises tökki, et mieluummin syön vaikka kaupan hampurilaisia.
Nii, muuten tulee kyl käytyy ABC:llä... ku kaffiakaan en juo, ni en voi valittaa siitä myrkystä.
WC:t jne yleisesti on ollut siistejä, kauppa on plussaa, ni ei tartte sitä limpparia ostaa kahvilahinnoilla.
Ja kyl mulle ne bonuksetkin kelpaa...
Mä en kyl aja noita pikkupuljuja konkurssiin, koska niin harvoin tulee oltuu missään reissussa.
Itse poikkean aina ABC:lla kun olen reissussa. Olen penskasta saakka inhonnut pienten kylien paskaisia essonbaareja joiden vessatkin näyttää siltä kuin paska-auto olisi tyhjentänyt lietesäiliönsä pitkin seiniä!!! Oikein kengänpohjia käy sääli kun sellaisessa joutuu joskus poikkeamaan! Ei puhettakaan että ilkenisi paskat vääntämään sellaisessa luolassa!!!
Oma juttunsa on sitten niissä pikkukylien essoissa istuvat kanta-asiakkaat... Jos katseet tappaisivat niin olisin ollut hiekkahauteessa jo vuosia! Jos kyläbaariin sattuu eksymään sellainen jonka kynsien alla ei ole kiloa sontaa niin rasvapenat ei isojen kahviensa kanssa ymmärrä yhtään!
Jos osia tai öljyjä kaipaan niin niille on ihan omat kauppansa. Minulle riittää että on hyvät parkkipaikat, siistit tilat, siistit vessat ja siistit pöydät. Bensa ja lisäksi autoon lasinpesuneste riittävät minulle.
Se on sitten oma juttunsa jos on poliittisesti niin suuntautunut että vihaa shelliä, mc donaldsia, microsoftia ja ollilan jormaa ihan vaan periaatteen vuoksi... tai siksi kun kaveritkin on sitä mieltä ja niitä on kiva yhdessä haukkua kaljaa hörppiessä.
ABC on usein ainakin meidän taukopaikka. Nuo 24 h asemat varsinkin ovat olleet kovassa käytössä. Oli kesälomareissullakin orpo olo kun yöllä kaikki on kiinni.
+1Lainaa:
(tpt @ Elo. 09 2008,21:59) kirjoitti
Aakkosketjusta saa tasalaatuista "sitä itteensä". Tulee vältettyä jos on muita vaihtoehtoja tarjolla.
Kauppa kyl on bueno, jossain kohtaa.
start: kyläbaarien puolustuspuheLainaa:
kirjoitti
äääh, tämä nyt on lievää liiottelua *http://www.moottoripyora.org/iB_html...ns/biggrin.gif Kyläbaareissa on tunnelmaa ja siellä tulee monesti juttuun ihmisten kanssa... ihme kyllä jopa selvinpäin olevien kanssa! Parhaat kahvit olen juonut baaripahasessa jossain ilomantsin ja lieksan välissä, keitti uudet kahvit vartavasten ja teki leivät siinä kahvin kiehuessa. Kysy jotta haluanko kahtoa formulakisaa siinä samalla ja laitto telkun auki. Kahvia sai vetää kupin hinnalla niin paljon kun maistu. Savukoskella kahvilla käydessä tuli bussikuski kyselemään moottoripyöristä ja jutteli omastaan... olikohan se pudasjärvellä vai missä se oli esson baarissa kun yhdistelmärekan kuljettaja tuli vitsailemaan jotta vaihdetaanko kulkupelejä, jutteli siinä kahvinsa lomassa joutavia jne. Oli moottoripyörämiehiä hänkin. Näitä tarinoita riittää, jokainen paikka on jäänyt mieleen eikä syyttä! Että jos kyläbaarien ihmiset katsoo vinoon niin kannattaa kahtoa vähän omaa kuvaa peilistä.
Isoilla liikenneasemilla on iso meininki, ei siellä niin usein ihmisiä kohtaa saati että joku tulee heittää läppää. Korkeentaan nintendossa kasvaneet kakarat tulee räplää pakokäyrää ja polttaa sormensa, sitten saat niitä vihaisia katseita siltä kaupunkilaisurpovanhemmalta http://www.moottoripyora.org/iB_html.../smile_org.gif abc on ihan ok paikka käydä paskalla, ei siinä mitään. Infra on ok mutta ruoka *http://www.moottoripyora.org/iB_html...2ass_1_prv.gif ... valitettavasti *http://www.moottoripyora.org/iB_html...icons/wink.gif
end: kyläbaarien puolustuspuhe
Katson itseäni vähintään joka aamu peilistä kun rapsuttelen kammalla kaljuuntuvaa päälakeani. Ehkä 130kg ryhdikäs olemukseni ärsyttää rasvamontusta nousseita tummia poikia (en tarkoita rotua vaan iholla pesivää jäteöljykerrosta) tai sitten lievästi kauhistunut ilmeeni kavaltaa ajatukseni...Lainaa:
(zuha @ Elo. 12 2008,15:47) kirjoitti
Usein kyllä jos eksyn pikkutunneilla snägärille kuulen tutun lauseen "mikä sää oikein luulet olevas". Ehkä ne kyläbaarin vähäpojat ajattelevat samoin kuin raikkaat herrasmiehet grillijonossa mutta eivät saa sitä sanotuksi ennen kuin olen jo poistunut cafeterian pullantuoksuisista tiloista. Sitten uskaltavat vapautuneesti keskustella edesottamuksistani.
Mutta sehän on kiva jos jotkut tykkäävät kyläbaareista! Minähän en siis tykännyt mikäli se vielä jäi epäselväksi...
Vaikka S-ketjun kortti lompakossa onkin, niin
ei nuo ABC-asemat kiinnosta pätkääkään.
Vältän niissä käyntiä, jos mahdollista.
Fiilis on kuin Sedulan juottolassa, kliininen ja tehokas.
Ei tehty ihmiselle.
Plus se, että olen saanut paskaa ruokaa ja huonoa palvelua
noilla asemilla.
ABC syvältä.
Vastustan osuuskaupan suuruudenhulluja visioita ostosten siirtämisellä palveleville kaupoille. S-kaupassa yms. myymälässä ei ole ihmisiä töissä.
Ravintolat on jo raiskattu, huoltamot ovat seuraavia.
Reissussa syön siellä missä sopivaa safkaa saan. Kun on itsellä noita ruoka-ainerajoitteita, on todettava, että ABC:llä on allergiat ja vastaavat otettu huomioon aika esimerkillisesti. Jostain SEO:lta tai muulta pikkuhuoltamolta en välttämättä saa muuta syötävää kuin suklaata tai makkaraa, aina en noitakaan.
Ja ABS:llä taso toki vaihtelee, niin ravintoloiden tyypissä ja määrässä kuin noutopöydän laadussa ja runsaudessa. Paras löytämäni on ollut tähän menessä Padasjoella.
Joo, siihen se perustuu... Aina samaa pskaa.
Tasalaatuisuus! Ei odotuksia, ei pettymyksiä...
Ei stana, se oli keksitty jo aikoinaan itäsaksassa. Noh, ketjutoiminta pahimmillaan muistuttaa sitä itäsaksaa tai menee siitä vielä vähän vasemmalta ohi...
Juuri näin. Sunnuntaisin saattaa välillä laiskottaa ruuanlaiton suhteen joten valmiiseen pöytään on mukava mennä. Ja mitä tarjoaa Utti ABC? Joka saatanan sunnuntai kala- SEKÄ sieniruokaa. Kiitos. Joka niistä pitää, varmaankin maistuu ja ovat hyvin tehtyjä mutta voisi kai sinne laareihin muutakin laittaa.Lainaa:
kirjoitti
Mutta kun tämän tietää, voipi itse täräyttää gratiinipotut ja grilliläskit *http://www.moottoripyora.org/iB_html...ons/kaboom.gif
Vinkkinä ruokapaikkaa hakevalle:
Tähyä sellaiseen pihaan missä on "rekkoja" elikäs raskasta kalustoa hytin verhot AUKI. Sellaisessa paikassa ainakin kahvi on hyvää, yleensä myös ruokapuoli. No onhan Vaajakosken ABC:lla piha turvoksissa öisin mutta monellako on "simmut kiinni"? Lähes kaikilla.
edit: tarina jatkui
En myöskään aio boikotoida ABC-ketjua. Minusta on mukava, että tien päällä ollessa löytyy paikkoja, joissa tankata itsensä ja motskari. Ja kilpailuahan ko ketjukin tuo kaikenkaikkiaan. Käytän muitakin huoltoasemia, että sikäli. Minua vaan inhottaa tilanne malliin Ruotsin Lappi eli bensaa vähän ja asemia ei sitten missään.
Asemilla on ainakin hyvät vessat ja kauppa(missä sattuu olemaan).
Viime kesänä kevarilla liikkuessa tuli käytettyä tuota Lahdesjärven ABC:ta, sekä Pirkkalan ABC:ta aika tiuhaan tahtiin. Syksyllä kun katseli electronin laskua niin jumalauta sitä rahaa oli sinne uponnut. Hampurilaisateriat eivät ole mitään erikoisia mutta kyllä niitä nälkään syö. Aterioiden koko vaan on päin persettä, mega/jätti tms aterioissa hampurilainen on pinta-alaltaan isompi mutta paljon litteämpi kuin esim kerroshampurilainen http://www.moottoripyora.org/iB_html...ns/biggrin.gif Koijataan asiakkaita ihan huolella.
Pannupizzasta ei ole itsellä muuta kuin positiivisia kokemuksia, mukaanlukien nuo Lahdesjärvi ja Pirkkala mutta myös Jalasjärven ABC. Mutta voi vaan veikata millaisen ratkaisun tekee kun pizzan hinta hipoo 15euroa:
-Syödä hyvänmakuinen pizza ja tulla täyteen
-Syödä 5-6e maksava "välttävän" makuinen hampurilaisateria ja työntää loput tankkiin.
Vessat ovat pääsääntöisesti hyvässä kunnossa ja palvelu pelaa. Kahvi on pahaa http://www.moottoripyora.org/iB_html...ns/biggrin.gif
Mutta henkilökohtaisesti en ajattele sen kummemmin millaista huoltoasemaa/palvelua käytän. Jos ajan ABC ohi ja tarve on mennä, niin menen. Eiköhän se ruoka jokaisella meistä alas uppoa.
:dunno:Joo,ainaskin täällä Jklän nurkilla vihreä hyppää silmille,lähdet mihin suuntaan vaa.Aina on ABC jossain kohtaa tien varrella.Keuruun suuntaan taitaa päästä vielä ilman,mut siinäkin Prisma hyppää silmille alkumetreillä.Puolet kapakoista on Keskimaan paikkoja.
Mut jostain syystä motoristit usein istuvat Kanavuoren ABC:llä.Vika on meidän kuitenkin.Eihän ne niitä rakentaisi,ellei niissä väki kävisi ja niihin euroja jättäisi.Itse en käytä ko.paikkoja,ellei nyt ihan ehdoton pakko ole.
Monopoli on huono asia,tappaa kilpailun ja pitää hinnat pilvissä
Melkoisia syöttölöitähän nuo olivat, toinen toistaan suurempia. Ja kansaa niin p*****sti, parkkipaikat täynnä, ja kalliimpi bensa, kuin syrjäasemilla. Sitä kun työntää menemään muutaman sata kilometriä niin mielellään etsii hieman rauhallisemman kolosen missä kahvinsa hörppii.
(Viime kesän huomioita lomalla ollessa)
Kun on tarve pysähtyä kahville tai tankille, niin en valikoi mikä on asema. Yöllä on kivaa, kun on 24h asemia. ABC:n ansiosta niitä on tullut lisää.
Maanteiden varrella lisääntynyt,mutta ainakin Pks:lla on Essojen poistumisen mukana poistunut paljon 24h asemia.Lainaa:
(ust @ Syys. 07 2008,11:08) kirjoitti
Norjan reissun jälkeen varsinkaan en valita näistä liikenneasemista. Saa bensaa ja edes kahvin korviketta, mitkä kummatkaan ei edes keski-Norjassa ole aina itsestään selvää. http://www.moottoripyora.org/iB_html...s/sad_orig.gif
Nyt on paha saanut palkkansa kun Reilun Kaupan kahvi vaihtuu johonkin parempaan ja josta asiakkaatkin tykkää. Kertoo päivän lehti. Kyllä se pahaa olikin.
Täysin samaa mieltä Bomberin kanssa. Ite oon rahtari enkä haluais näitä ABC:tä käyttää mutta kun on pakko ei oo valinnan varaa siis yö aikaan. Kahvia en oo viittiny termoksessa kuletella mutta ruokatermoksessa oon ruennu ruokaa kulettaan,että sais ees jotain vaihtelua yöllä syömiseen. Ja henkilökuntaa näissä on aina liian vähän, yölläkin pitää jonottaa kun henkilökunta on siivoomassa tai mittarikentällä tai jossain. Henkilökunta juoksee koko ajan pää kolmantena jalkana jossain ja asiakkaat oottelee. Eihän se henkilökunnan vika oo mutta vituttaa tuommonen tehokkuuden ( ahneuden ) tavoittelu. http://www.moottoripyora.org/iB_html...ticons/mad.gifLainaa:
(Bomber @ Elo. 09 2008,15:10) kirjoitti