Lainaa:
(Hermanni Hiiri @ Joulu. 04 2005,19:59) kirjoitti
Etkös sä hankkinut ensimmäisen ducatisi viime kesänä? Vai muistanko väärin...? Ja eikö Jyrikin ole aika tuore ducatisti? Ainakin näin pienen otannan perusteella vois sanoa, että ilmeisesti kaikille ducatin ostajille tehdään heti aivopesu ja annetaan punaiset lasit kaupanpäälle.
Kyllähän omaa pyörää saa toki kehua, ei siinä mitään, mutta joku raja pitää olla...
Ja sanotaan nyt vielä, että mulla ei oo mitään ducatia vastaan. Eihän sitä tiedä vaikka itsekkin joskus sellaisen hankin, mutta siinä vaiheessa kun tulen tänne kertomaan himmeitä runoja ducatin ylivertaisuudesta, niin voi soittaa valkotakkiset paikalle.
http://www.moottoripyora.org/iB_html...ons/tounge.gif
Luulisin olleeni Ducatisti noin vuodesta -95, jolloin ostin ensimmäisen silloin Ducati-konserniin kuuluvan tuotteeni, Cagiva C12:sta. Oli muuten hauska Ducati Paso lookalike. Kallis korjata, mutta ah niin hauska ajaa - ainakin silloin. Ja kyllä kai se kulki ihan hyvin, mitä nyt pieniä sähköongelmia ja kuskin osaamattomuutta oli ilmassa. Oikeastaan niin kauan, kuin olen noitten 2-pyöräisten kanssa touhunnut olen erityisesti tykännyt tyylistä millä tavalla Ducatin moottoripyörät on suunniteltu. Ajoasennot ja kaikki ovat minulle kohdallaan... eli ne Ducati-lasit nyt eivät ole kovin uudet kuitenkaan.
Valitettavasti tyrin pari kertaa välissä Ducati-ostoksen ja menin hakemaan kaupasta uuden japsipyörän. Toisaalta en tyrinyt koko *hommaa, sillä olin varsin tyytyväinen Yamaha-merkkiseen nelipyttyiseen 600-kuutioiseeni.
No, joka tapauksessa mitä vikaa siinä on, jos joku valitsee Ducatin moottoripyöräkseen? Selittäkää samalla, miksi joku valitsee Triumphin, MV-Agustan, Benellin, tms... Lisäksi miksi joku valitsee custom-pyörän, miksi joku valitsee peruspyörän tai matkapyörän? Ihan samoista syistä joku valitsee vaikka Ducatin.
Ja se, että jos kannattaa perinteisiä arvoja, omistaa farmariauton ja rivitalon ja elämä on tasaista, ei tee siitä tylsää. Onpahan ainakin ainekset siihen, että on onnellinen.
Miksi ylipäätään jakaa ihmisiä niin karkeasti, että joku nyt haluaa olla jotenkin erilainen ja ostaa siksi Ducatin ja toinen haluaa olla suorituskykyisin ja ostaa suzukin? Kuten edellä kirjoitin, erilaisia moottoripyöriä on niin tajuton määrä, että motiiveja hankkia joku tietty pyörätyyppi voi olla tajuton määrä. Itse vaan kertakaikkiaan tykkään Ducateista, niissä on omat plussat ja miinukset ja omasta mielestäni minun kohdallani plussat voittavat. En ostanut sitä ollakseni erilainen, en hyötyisi sellaisesta mitään koska en käy juurikaan missään kokkareilla tms pyörälläni vaan nautin sillä ajamisesta.
Jos tänne Ducati-palstalle kootaan omistajien kommentteja pyöristään ja ne ovat yleensä positiivisiä, miksi ihmeessä jonkun asiaan perehtymättömän täytyy tulla kertomaan, että "Suzuki on niin paljon halvempi", "Ducati-lasit päässä kerrotaan valheellisia totuuksia" tai "Ducatistit hehkuttavat pyöriään"? *Moni on syystäkin tyytyväinen hankintaansa, itse ainakin olen ja täälläpäin on muutama asiaan vihkiytynyt, joilla on ollut pitkään Ducati ja hekin ovat poikkeuksetta erinomaisen tyytyväisiä vaikka välillä tulee kokeiltua muitakin.
Jos ette ymmärrä, ette ymmärrä. Lupaan olla tulematta Suzuki-palstalle kertomaan miten tylsä ja tarpeeton teidän Suzukinne on.