No niinpän näyttää, kun kattoo tuoreemmilla silmillä. :D
Printable View
Näyttää pätkäisseen gepsimokkulankin tuossa samassa kohtaa. Eli jotain ongelmaa ollee tuon kyseisen puhelimen BT-stäkin toiminnassa.
Ja sitten tuon jälkeen gepsimokkulan bt-yhteys palautuu, mutta racedacin yhteys ei palaudu.
Kun ottaa huomioon että olet ainoa jolla tuollaista ongelmaa tuntuu olevan, niin suosittelen ostaamaan esim Samsung S2 puhelimen ajanottopuhelimeksi, maksaa jonkun 10 euroa, ja kokeilemaan sillä.
Juu pitää ens keväänä ottaa kokeiluun.
1) En löydä netistä edes tuollaista puhelinta kuin S2
2) Halvin Samsungin luuri maksaa noin 130e mitä hintaoppaasta pengoin
Joku Alcatel Onetouch kännykkä maksaa 50e jossa on Android 6.0 käyttöjärjestelmä, mutta en tiiä yhtään että toimiiko se RaceChrono tossa luurissa. Koon puolesta toi ois erittäin passeli.
Käytettynähän ne kannattaa ostaa, itse ostin torista Samsung S5 oli 50€ viime vuonna, riittävän kirkas näyttö, näkee ajat jopa radalla, hyvä akunkesto ja vesitiivis, Mulla on kännyn silikoonisuoja velcrolla kiinni tankissa, siitä sen saa nopeasti irti aikojen tutkimiseen tai lataukseen.
Löytyiskö noilla:
https://www.gsmarena.com/samsung_i91..._s_ii-3621.php
Onko tohon jotain fiksua menetelmää selvittää että paljonko se tarkalleen on se tallennusviive GPS mokkulan ja RaceDAC:n datan kanssa kun se data tallentuu RaceChronoon? Ärsyttää ku joko kaasu/jarrudatat näkyy oikein videolla ja nopeus laahaa, tai sitte nopeus on oikein ja kaasu aukee datassa ennenku videolla.
Itse viiveen korjaaminenhan on hyvin helppoa ku raahaa vain sen GPS datan mitä haluaa näyttää, ni excelissä viiveen verran johonki suuntaan saraketta pitkin ni datat on kohdakkain. Mutta paljonko se viive ja viive-ero on ni onko kellään mitään järkevää menetelmää millä sen saa selville?
Ottaa nopeuspulssin mopostakin, ja vertailee sitä gepsinopeuteen. Kierroslukukin toimii, jos kytkin ei luista.
Kaasua avatessa, se alkuksi vain pienentää moottorijarrua, joten nopeus ei lähde heti nousemaan. Vasta kun kaasua avaa tarpeeksi, alkaa moottori vetämään, ja nopeus nousemaan.
Mitä vaihtoehtoja perus dataloggailuun (edullinen kustannustehokas halpa)
-lambda
-TPS
-kierrosluku
-nopeus
-(kierrosaika)
dataa pitäisi vielä analysoida jollain tietolaitteella
-PC, tabletti, puhelin?
Kustannustehokkaita vaihtoehtoja?
-RaceDac?
muita laitteita?
Kalliita ja hienoja googlella löytyy kyllä.
Jos halpaa etsii, nii muistelisin/ veikkaisin että popula on tehnyt Arduino-pohjaisia loggereita enemmänkin. Vaatii toki hieman enemmän omaa vaivaa, mutta kaikki softapalikat ja rautapalikat löytyy valmiina netistä.
Jokusia vuosia sitten kun vielä rata-ajoa kerkesi harrastelemaan niin oli tarkoitus tehdä arduinolle loggeri millä saa alustan elämää tallennettua, jarrupaine,kaasunasento jne..
Ikinä en sitä pyörään asti saanut kiinni mutta pöydällä se oli jo testiajossa, ihan toimiva ratkaisu oli. Se painettiin napista tallentamaan ja se teki .csv tiedoston SD kortille, jonka sai helposti Dashwarella synkattua videon päälle. Varmaan löytyy se ohjelmakin siihen vielä jos kiinnostaa jatkojalostaa. itse loggeri on halpa toteuttaa muutamalla kympillä kun ei vaadi kuin arduinon ja SD-shieldin.