Vuorela kirjoitti
Olihan noita useampia, perjantaina enemmän ja lauantaina vähemmän. Asiasta tuli ratavastaavien kanssa keskusteltua.
Ei pelkkää sooloajoa, mutta jos edes yksi kierros setissä tai päivässä olis muutakin kuin ohittamista. No, tähän oli lauantaina lääkkeenä mennä portille odottamaan, että pääsee ensimmäisten joukossa radalle ja ajaa koko setin. Lauantaina loppupäivästä pääsi ihan ok ajamaan.
Isoin ongelma on suuret vauhtierot joissain paikoissa. Jos esim. paluusuoran ja kahvilan mutkan jarruissa saa yli 50m edellä ajavaa kiinni alkaa radalla helposti olla ahdasta ja riskit kasvaa aivan turhaan. Toki ohikin kyllä pääsee helposti, kunhan ajoitukset osuu edes vähän sinnepäin. Vauhtieroa voi miettiä katsomalla vaikka omaa paluusuoran nopeutta, mulla 215km/h ja olen vielä kaasu pohjassa, kun edellä menevä hyppää jarrulle. Enkä ole edes nopeimpia kuljettajia radalla, kyllä minutkin ohitetaan molemmissa paikoissa ihan heittämällä. Tilanteet tulee vaan niin nopeasti silmille että vauhti on otettava ajoissa pois ja katsottava missä ohitettava seilaa menemään. Esimerkin paikoissa kun ajolinjat vaihtelevat kuljettavien välillä koko radan leveydeltä. Kyllä tuo ainakin minulla vaikuttaa reilusti siihen omaan ajamiseen, siksi ehdotuksia vauhtierojen pienentämisestä ja turvallisuuden parantamisesta.
Keskiryhmän jakaminen kahteen osaan, johon voi sitten siinä nopean ryhmän ja keskiryhmän rajalla olevat kuskit ajamaan auttaisi tilannetta kummasti. Nopein ryhmä voisi olla vaikka tasaisesti rataennätys+10s ja nopeammin ajaville. Luulen että tähän ryhmään tulijoitakin alkaisi .orgin päivillä enemmän esiintymään. Porukka kuitenkin kokoajan kehittyy ja nopeutuu, joten ryhmienkin pitäisi nopeutua tai porukan poistua tapahtumista. Tuo Nitrouksen mainitsema 1:23 voisi olla päivittämisen arvoinen. Ratakurssit ja koulutukset sekä tiedon jakaminen tuntuu nostavan porukan nopeutta nopeammin kuin ennen.