Maintenanceman kirjoitti
Ne "hupun" sisällä olevat sähköliitokset ovat herkkiä hapettumaan, siis ihan johtosarjassa, varsinkin bläkkäreissä, olen aikoinaan korjannut varmaankin kuusi - seitsemän. Katso ne kaikki läpi ja varmista että niiden suojahuppujen suut ovat alaspäin jottei vesi pääse muhimaan siellä.
Mulla kärähti jännitteen säädin toissakesänä, noita menee aina silloin tällöin näistä meidän vehkeistä, jos se liitin on kärähtänyt niin voi olla finaalissa sinunkin säädin, jos oikein huonosti käy niin staattori kärähtää myös (onneksi harvinaista). Orkkis säädin oli juuttaan kallis (vaikka olin merkkihuollossa töissä niin netto oli silti huimasti enemmän kuin tarvikkeen hinta) niin ostin tarvikkeen, hyvin on toiminut.
Nyt sitten kun käyt läpi niitä liittimiä niin ÄLÄ unohda sitä oikean puolen ON/OFF kytkintä stongassa, tuppaavat aikaa myöten alkaa pätkimään, varsinkin talviseisonnan aikana. Samoin vilkkukytkin kannattaa "voidella".
Startti nappi on sitten yleisin syy siihen ettei ajovalo toimi (jos polttimo on ehjä) koskee varsinkin bläkkäriä, ajovalon, siis lyhyen, sähkö menee starttinapin kautta ja se toimii siten että startatessa kytkin sammuttaa ajovalon ja sytyttää sen taas kun napin vapauttaa.