Muistaakseni pitää käydä asetuksissa muokkaamassa jotain että näyttää visuaalisesti hyvältä. Siis kuin maastokartalta.
Muistaakseni pitää käydä asetuksissa muokkaamassa jotain että näyttää visuaalisesti hyvältä. Siis kuin maastokartalta.
Jostakin syystä mun 3 kuvaa Haukkakallio & lippaluola kätkösivulla ei näy ollenkaan mutta ne näkyy lokimerkinnän kuvat sivulla. Kun klikkaan kätkön sivulle nappia niin kuvat ei näy. Toisaalta Elimäki-Koria "vanhaa tietä", erityisesti endurokuskeille kätkön sivulla näkyy mun lataama kuva.
Muoks. Kun poistin kolmannen kuvan niin 2 ekaa näkyi. Mutta huomasin uuden ongelman. Kun eidtoin Haukkakallion kommentin tekstiä niin kuvat eivät sitten näkyneetkään enää lokissa mutta lokimerkinnän kuvat sivulla ne näkyi. POistin nämä kuvat ja latasin ne uudelleen. Nyt kuvat näkyy taas lokissa.
Ei saakeli kuinka tuskainen jobi tästä "The Route des Grandes Alpes" urakasta tuli!!! Ihan järjettömän upeita reittejä toinen toisensa perään! Ja tässähän saa pidätellä itteään ihan tosissaan ettei lähde mopo käsistä ihan justiinsa!! Eli mieli tekee lähteä samantein tuonne ajamaan! Onneksi ei oo rahaa eikä mahdollisuutta lähteä, ja luntakin sinne on tullu jo moneen paikkaan (tosin ei vielä varmaan jäädäkseen?). Huh!
No veikkaanpa että oli käyttäjän vika tms. Olin lisännyt kohteeseen kaksi kuvaa mutta unohdin kuva tekstit. Rupesin niitä säätämään siinä samalla sivulla kuin ne lisätään (en siis omat löydyt ja muokkaa) niin jotain tapahtu ja kuvat hävisi. Seuraavalla tauolla tunnin päästä lisäsin ne uudestaan ja homma onnistu. Tai sitten se oli just tuo sun tekstissä kuvattu.
Olin niin hurmoksessa ajamisesta etten tarkemmin osaa sanoa. ::grin: Oli aika maukas päivä ajella. 11h liikkeellä taukoineen ja ihmettelyineen. Kaivoksellakin meni tunti. Mä oon ihan innoissani aina kun pääsen ajelee noita pitkiä reissuja. :orgmp:
Testailin nyt tänään iphonea ja ipadia. Molemmat toimii samallalailla eli jos sormeilee liian nopeasti eli suurentaa kartaa niin tulee jumitusta, menee ruutu harmaaksi kokonaan tai osittain, kohteita jää näkyviin. Sivua ei tarvitse avata uudelleen vaan pienentää niin taas toimii. Näkyvillä vain ne muutaman kymmenen etelä-Suomen kohdetta. Jos suurentaa maltilla niin kaikki toimii ok. Eli pääsääntöisesti pelittää hyvin.
Jack: Kuulostaa siltä, että kyse oli todellakin siitä, että lokimerkinnän muokkaus hävittää kuvat. Kuvatekstien muokkaus muuten puuttuu vielä. Koitan saada senkin tehtyä ensi viikolla.
Oli tosiaan hieno päivä tänään. Näkyy siitäkin, että tuli 42 "löytyi" -merkintää. Enää 126 puuttuisi, että saadaan 5000 täyteen.
Mä oon olllu vähän flunssassa, joten ei ole tullut paljoa ajeltua. Tänäänkään ei pitäny mennä, mutta iltapäivällä alko jo kotona olo ahistamaan sen verran, että lähdin kumminkin. Muutamat mutkapätkät, rotomännyn ihmettelyä ja kakkua Lahnajärvellä... kyllä olo helpottu :D
Goza: Onpa kyllä makeita noi "The Route des Grandes Alpes" reitit. Alko taas reissukuume nousemaan :p
Eka kerta 4 rastia samalla reissulla. 310km ja varmaan 6 vesikuuroa. Pitkästä aikaa satulassa ja perse ihmettelee:blink: vanhaa varren virttynyttä satulaa:grin:
Mulle kävi noin tänään. Teksti jäi vähän kesken kun aloin laittaa kuvia. Kuvien lisäyksen jälkeen hoksasin että ai, jokos tää meni nyt sinne kätkösivulle, no pitääpä muokata tekstiä. Sen jälkeen kuvat (2 kpl) hävisi, mutta kun menin uudelleen muokkaa -sivulle, se näytti siellä olevan toisen kuvista. Se ei tosin tullut näkyviin lokimerkintään. Loppuviimeksi poistin "haamukuvan", sammutin koko selaimen kertaalleen, ja menin muokkaamaan lokimerkintää uudelleen, niin sitten sain kuvat ja oikean tekstin kohtaamaan toisensa.
Nyt ei pitäisi enää kuvien kadota, jos muokkaa lokimerkintää.
Jackilla 400 rikki.:jippikaijee::jippikaijee::jippikaijee:
Kiittitack ! Jlik, tavoitteeksi: kaikki Suomen kohteet !? :grin: Ois aika kova homma :blink:
Tarkistakaas aamuvirkut kohde, pistin nyt sen ulos. Voidaan tehdä sinne vaikka retki ens keväänä jos joku haluaa. Se ois yhden päivän keikka. Ja onhan siinä monta kohdetta matkalla.
Toi vaikuttaa aika isolta luolalta!!?? Tämäkin on aika iso, yks kaveri kävi just eilen tuolla mutta tarkka paikka on vähän epäselvä.
http://i.imgur.com/VCzhHxZ.jpg
Ja jos kerran nuo luolat kiinnostaa niin panoramio.com on hyvä osoite josta löytyy jotain kuvia siitä Upinniemen sotilasalueella olevasta luolasta. Esim. http://www.panoramio.com/photo/14823969 ja http://www.panoramio.com/photo/14823849
Kyse on siis venäläisten rakentamasta "Ydinpommin kestävästä" 2-kerroksisesta komentokorsu -luolasta joka on kooltaa todella valtava.
Pitäisi oikein selvittää mikä on tilanne nykyään, kun Upinniemen sotilasaluetta on "pienennetty" ja kulkurajoitteita hieman lievennetty. Että saisiko tuonne oikeasti mennä?
Kyllä nuo luolat kiinnostaa. On tainnut jotain jäädä väliin kun olin mukula :p. No, enemmän sellaiset luolat missä mahtuu kävelee, ryömimiseen tai konttaamiseenkaan en ryhdy. Vähän vissiin ahtaanpaikankammoa(kin).
Mä voisin jossain vaiheessa selvitellä tuota Upinniemen tilannetta. Mulla on pääesikunnassa puolituttu jolle vois soitella.
Toi Vironlahden luolan sijainti on nyt selvillä ! Vähän surffailin ja huomasin että siellä on geokätkö, soitto kaverille ja koordinaatit kiitos ja sillä selvä. Laitan linkin dropboxiin kun enpä vielä osaa liittää kuvaa tänne. Se luola on muuten ihan lähellä Goza sun tekemää Suur-Miehikkälä reittiä. Maastokartassa ihan keskellä löytyy nuoli ja vieressä koordinaatit. Toi luola vois olla kevään käyntilistalla kunhan lumet on sulanu ja vähän paikat kuivunu. Ja kohdehan siitä jonkun pitää tehdä.
Linkki: https://www.dropbox.com/s/3v33n9ta5p...92015.pdf?dl=0
Tällä hetkellä kartta ei päivity. Siis jos klikkaan "näytä omat" niin ei näytä, tai jos klikkaan "Näytä löydetyt" niin ei näytä.
Mutta isompi ongelma on se että tehtyjen kätköjen editointi alkaa olla hankalaa! Tai ei se editonti vaan se että miten löydän just sen kätkön mitä haluan editoida!!! Jos klikkaan kartalta ko. kätköä niin sitä kautta ei pääse editoimaan tai jos haen sanahaulla niin en myöskään pääse editoimaan. Ainoa mistä pääse editoimaan on se listaus missä on tekemäni kätköt (HUOM! lähes 200 tehtyä kätköä!!!) Eikö voisi olla jotain muuta keinoa kuin etsiä, skrollata ylös-alas tuota listaa??? Nimihaku? Aluerajaus? tms. Nyt en millään saa silmiini Haapasaarentietä jota pitäisi hieman editoida.
Kokeile avata sivu uudestaan niin päivittyy.
Mä käytän tossa yläpalkissa olevaa lataa nykyinen sivu uudestaan nappia (mac) Vain yks napin painallus, ei tarvii sulkea ja avata.
Jaahas...tollanenkin unohtu, kun tein karttasivun uusiksi :kääk:
Eli tällaiset tilattu?
- korjaus: filtterin muutoksen jälkeen pitää päivittää kartta.
- ominaisuus: jos kätkösivu näyttää oman kätkön, niin siinä pitäisi olla linkki muokkaukseen.
Jee! :jippikaijee:
Koittakaas pojjaat hoitaa tuo 5000 täyteen, mun osalta taitaa olla ajelut tältä vuodelta ajettu... Yli kk ajamatta kun ei vaan ehdi työpäivien jälkeen ja vkloppuina koko ajan jotain muuta häppeninkiä. Jos kelit riittää, niin ehkä syyslomalla ehtii jonnekin, mutta ei sen varaan oikein voi laskea :( .
Kiitti, unohtu se kirja viime viikolla hakea. Pitää yrittää ens viikolla uudestaan. Tai ens vuonna, ei oo kiire.
Pleksi, montako löytyi merkintää on tällä hetkellä ?
Onnittelut Jackille 400 rajan rikkomisesta!
Nyt olis löytyi merkintöjä 4908.
Hyvää keliä luvattu tälle viikolle. Pitäis varmaan itsekin ryhdistäytyä ja käydä katsomassa muutama paikka. Mulla on vielä pääkaupunkiseudullakin kohteita, joissa en ole ikinä käynyt.
Je. 92 puuttuu, ihan noin paljon en taida saada ny syksyllä käytyä :grin:
Mutta pe on kesälomapäivä, jos on kelejä niin vois lähetä ajelehtimaan Päijänteen rannalle. Tai jonnekin sinne päin.
Ja jos joku kätköilijä haluaa lähteä käymään vielä Mustavuoren luolalla niin keskiviikkona on mahdollisuus lähteä mukaan. Meen kaverin kans käväsemään heti 15.00 jälkeen.
Nyt olis kätkön sivulla linkki muokkaukseen, kun katsoo omaa kätköä.
Kartankin pitäis päivittyä, kun muuttaa filtteriä ja painaa OK.
BTW: Löytöjä 4914.
tiistaina klo. 22.40: 4930 :thumbup:
keskiviikko klo. 20:55: 4938
Pari etappia puuttuis vielä Route des Grandes Alpes reitistä. Suosittelen kuolaamaan sivulta http://www.losapos.com/great_alpine_road että mistä on kyse!