Lainaa:
(zeromark @ Syys. 25 2009,09:39) kirjoitti
Lainaa:
(tumeetti @ Syys. 24 2009,21:15) kirjoitti
Lainaa:
(zeromark @ Syys. 24 2009,16:11) kirjoitti
Lainaa:
(tumeetti @ Syys. 24 2009,17:14) kirjoitti
Lainaa:
(zeromark @ Syys. 24 2009,14:09) kirjoitti
edit1: Ainakin fiksusti luki tuon sun kaikki motopark datan, pitää katella mitä mä siitä ymmärrän ja saan irti. Setissä oleva matalin 1:34.563 ei tunnu ihan niin saavuttamattomalle kuin sun Kemoran pohjat, vaikka kaukana tämäkin on !!
Njoo, no Motoparkia ei ole tullut veivattua ihan niin paljon.
http://www.moottoripyora.org/iB_html.../smile_org.gif Mutta mulla näyttää racechrono ja danas että paras on 1:33.8XX, lienee maaliviiva eri kohdassa tjsp..? Mutta väliäkös tuolla.
Aivan, suuntima on näinkin ihan riittävä ei se niin sekunnilleen..
Katson lähinnä tuota käppyrää.. niin häviän, joka jarruissa reippaasti, takasuoralla matkassa melkein 100m aikasemmin jarrulla! Ajolinjassakin on eroja mutta ei, mutta ei yhtä paljon kuin mun omien kierrosten hajonta! .. sitä voi katella vielä tarkemmin .. Avauksissa näkys pysyvän jotenkin sentään messissä joiden olen kuvitellut olevan erityisen heikkoja? /z
Avaukset on mulla melko varovaisia, eikä tuo kusiainen niistä kyllä poistukaan sitä ripeintä tahtia sitten kun sen kapulan vääntää tappiin. Täytyy ens kesänä petrata. Jarrupaikat olenkin onnistunut hiomaan aika hyvin kohdilleen, vaikka varmaan tulee vielä jarrutettua vauhtia pois. Pääsääntöisesti neuvon kaikkia aikaansa hiovia jättämään jarrua sekä myöhemmälle että vähemmälle.
http://www.moottoripyora.org/iB_html...ons/tounge.gif
Laitatko omiakin johonkin jakoon niin pääsen vertaamaan kans? Ja muutkin, jakoon vaan! Jos ei ole mitään paikkaa mihin tökätä jakoon, niin mulle voi pistää maililla niin keräilen ne kaikki tonne samalle saitille.
-T
Tume, joo laitan ton mun setin sulle meilillä jakeluun, pistän vaikka .bin muodossa ja exportit .dat, .vbox. Laita yv:nä osoite niin meilaan jossain välissä kunhan töiltäni ehdin näitä katella. (e: zippasin tuon oman setin yhteen pakettiiin minka voi pistää sitten sellaisenaan jakoon, jahka saadaan se Tumelle asti )
Mulla on avaukset olleet omasta mielestä jopa "tosi" varovaisia, putoon yleensä kaikkialla muualla paitsi kahvilanmutkasta takasuoralle lähdössä jopa hitaampia aikoja ajaville kusiaisille! Takasuoralle olen koettanut opetella tulemaan niin, että *pääsee aika aikaisin ulostuloon niin että ennen pysäkkiä ja pysäkillä ehtii hyvin kuitata. Se onkin ainoa kohta missä olen ripeämpi sun dataan verrattuna ja tonnisella on ilo runtata.
Tuon aikojen erotus voi muuten johtua ihan siitä että keskeytin kierroaikojen laskennan lataus vaiheessa ja 1:34 aika oli ekasta setistä, mutta täytyy rauhassa katella.
Widows Danaksen käyttöliittymä päivittyy välillä tosi huonosti tai ei päivitä näyttöä ollenkaan, kun käyttää jotain muuta koko ruudun softaa edessä niin se piirtää näytön uudelleen..
/z
Nyt kun ihmiset rupee vertailemaan omia käyriään Tumen ajamiin, niin pitää muistuttaa, että useimmilta ihmisiltä toi mutkaan sisäänmeno ei onnistu ihan tuohon malliin.
Itsehän edustan ajamisen opettelussa pikkusen toista koulukuntaa. Tume on satsannu paljo jarrutuksiin ja mutkiin sisäänmenoon, joka kieltämättä on hyvin oleellista, jos meinaa ajaa kovaa. Minä olen sitä mieltä, että on helpompaa jarruttaa ajoissa ja ajaa mutkaan sisään varmasti ja hyvällä linjalla, jolloin ehtii keskittyä enemmän mutkaan ja avaukseen.
Jarruttamalla tosi myöhään ja tosi hyvin, voi perstuntumalta säästää kymmenyksen per mutka. Jos jarrutus kuitenkin menee pieleen, voi myös hävitä muutaman kymmenyksen.
Sitten taas jos häviää varovaisen jarrutuksen vuoksi "tahallaan" kymmenyksen, sen saa yleensä ulostulossa kuitattua takaisin. Ja sitten kun otetaan huomioon vielä se, että hyvä avaus vaikuttaa koko seuraavan suoran ajan, koska suoralle lähtönopeus on kovempi. Hyvän jarrutuksen vaikutus ulottuu parhaimmillaankin vain puoleenväliin seuraavaa mutkaa.
Mutta koulukuntia on useita, mä vaan pidän helpompana sitä, että ajellaan mutkiin sisään rauhallisesti ja varmasti ja otetaan sitä aikaa pois sitten mutkissa, avauksissa ja sitäkautta suorilla.
Jossain vaiheessa toki pitää alkaa sitten jarruttamaankin kovaa.