Minä kirjoitan nyt aivan mutuna; tietämättä asiasta sen enempää:
Uskoisin, että SMOTO on laatinut kirjelmän Suomen edustajalle (Mika Nikko?) t arkkoine edellämainittuine perusteluineen katsastustarvetta vastaan. Näillä tiedoilla Suomen edustaja Brysselissä esittää Suomen toivottavasti kielteisen kannan.
Tuon kokoontumisen eduskuntatalolle uskoisin olevan vain tehoste kansanedustajalle, jotta kyse on kaikkien motoristien yhteisestä asiantuntijalausunnosta, eikä koske vain yhden tahon mielipidettä asiasta.
Näinollen, koska asiasta päätetääbn Brysselissä eri maiden edustajien antaman äänen perusteella (uskoisin), niin medianäkyvyydellä ei sinänsä ole kovin suurta merkitystä. Pääasia, että Suomen edustaja on saanut asiasta motoristien mielipiteen/asiantuntijalausunnon oman kantansa muodostamisen perusteeksi äänestykseen.
Edit: piti keskeyttää pakottavan vessahädän vuoksi.
Jos tällaisesta asiasta , joka koskee vain pientä ryhmää, muodostettaisiin median välityksellä "koko kansan asia", niin mediajulkisuus saattaisi kääntyä itse asiaa vastaan. Voimme vain arvata, mitkä olisivat "muun kansan" kateelliset mielipiteet asiasta esim. , jos asiasta tehtäisiin kansanäänestys. "kyllä pitää maksaa kun autoistakin maksetaan" ja itse tekninen puoli jäisi kokonaan noteeraamatta.
Eli siis; jos on pystytty vaikuttamaan henkilöön, joka äänestää, niin saattaa olla parempi, että asia nuijitaan läpi kaikessa hiljaisuudessa.....