Lainaa:
(Heksa @ Loka. 26 2008,02:58) kirjoitti
Ootteko muuten onnellisia bemarin omistajia?
Itse en moista kapinettta omista, mutta sen verran on tekstiä tullut esiin, että japsien recal -kutsut tuntuvat yliliioitelutuna noihin lt:n (ei recall) -peräongelmiin. *Perus takapyörän laakerien vaihto nousevan auringonmaan tekeleisiin on näpräystä verrattuna noihin BMW:n laakeriongelmiin...
Kannattaako?
Itsellä kardaanijapsi ja uskon edelleen, että se kardaanin perä on viimeinen osa joka ko. prätkässä menee rikki pyörän lähestyessä romutusikää.
Vittu, mulla ei tulisi mieleenkään vaihtaa peränlaakereita ennen 100000 km!
50000 km ja laakereiden vaihto varmuuden vuoksi... Jeps, rahalla saa näköjään paskaa.
Olenko onnellinen puimurikuski?
Olen vielä, kun ei ole omasta pettänyt perä eikä ABS:kään. Ajella ehdin siis tänä kesänä sillä vähän yli 20.000 km.
Jos pettää nuo kalliit kohteet, voin olla eri mieltä.
Edellinen pyörä oli Suzuki. Seuraava on joko BMW tai sitten ihan mikä vaan muu merkki.
Nyt vain tällä hetkellä ei löydy spekseihini sopivaa pyörää keneltäkään muulta (Eikä Bemariltakaan uutena. K12RS:n havaitsin sattumalta sopivan lähes kaikkiin spekseihini. Uudempi vain saisi olla)
tässä muuten niitä valintakriteereitäni:
- Sovelluttava reiluun matkapyöräilyyn. Ajan työkseni pyörällä noin 20tkm/kesä. Aina mukana mm. kannettava, videotykki, paperia ja yhden-neljän yön mittaisen matkan vaatteet.
- Keppiveto on ehdoton. En voi kuvitella itseäni enää käyttöpyöräni vetoketjuun ruikkimassa rasvaa/kirimässä työmatkoillani.
- Katteiden on oltava hyvin suojaavat. Ajelen pääsääntäisesti myöhään illalla tai aikaisin aamulla tai rehelisesti yöllä. Eli useimmin kylmässä ilmassa.
- Laukkujen on oltava tilavat, helposti irroitettavat ja kun on irroitettu, pyörän pitää vielä näyttää "kokonaiselta".
- kahvanlämppärit pakollinen varuste
- säädettävä ohjaustanko, satula ja jalkatapit ehdotonta plussaa koska ajan samalla pyörällä myös radalla.
- pyörän on siis oltava myös rata-ajossa 5-10 krt/kesä nautittava laitos. Eli mikään LT, GW, ym. ei tule kyseeseen, saati mikään kustomi. Nippa nappa menevät GT tai GTR. Jammun FJR on jotenkin munattoman oloinen, ei vain kiinnosta (en edes ymmärrä mistä moinen mielikuva).
- Voimaa on oltava hyvin käytettävissä jo alakierroksilla. Huipputehoa mielellään yli 150hv (kyllästyin jo RS:n tehoihin)
- hintaa 10-15k euroa. Siis käytettynä.
-> voi kun vaikka Honda tekisi Pannarista sporttisemman version. Tai sitten vaikka VFR:stä kehitelty 1400cc keppikone
-> voi kun vaikka Suiza tekisi Bussista keppivetoisen, hieman korkeamilla katteilla ja vakiona laukuilla varustetun super tourerin.
-> Mutta jospa GTR:n hinnat lähtisivät käytettyinä reippaaseen laskukierteeseen...
Mutta niin kauan, kuin ei ole todellisia muita vaihtoehtoja, joutunen tyytymään kompromissiratkaisuun ja ostamaan K1200S:n tai K1200GT:n. Joista ensimmäinen on kivempi myös siellä radalla mutta jälkimmäinen kivempi myös matkassa. Molemmat siis minun tapauksessani tosiaan vielä 1,2l koneisia...