Säädät ne sen mukaan, että rannelinja on suht suorassa.
Printable View
Mulla on nuo vakiosarvet ja 63 cm tupen päästä toiseen. Jossain vaiheessa tarkoitus on päivittää kunnon kliparit, Harris performancella taisi olla joku malli, joka on nimenomaan R6:een vakio virtalukko huomioon ottaen käypä, mutta toisaalta tykkään tuosta vähän kapeammasta ja tiiviimmästä ajoasennosta.
Edit: Pituutta siis n. 175 cm ja kankeat töpökädet.
Kulman mä sain omasta mielestä säädettyä rannelinjan kanssa hyväksi, mutta toi että kuinka ulos, tai sisään lukitsen ne itse putket on vähän hakusessa. Rannelinja pysyy suorana, kun liikuttaa kyynärpäitä sisään tai ulos.
Ps. Ja täällä on taas hiljasta, niin jotain kahinaa saadaan varmaan tästäkin aikaiseks.
Botnialla ei parannusta saatu viimevuotisiin, kuten Kemoralla ja Alastarolla. Jäätiin peräti 8 sekuntia, samaa vauhtia mentiin ensimmäisellä ja ainoalla setillä la, tänään ei parantunut. En ole vielä päässyt ajatustyössä niin pitkälle että mistä johtui, yksi syy oli tuuli ehdottomasti. Arkuus mutkiin menossa ei karissut vaikka lujempaa olisi voinut mennä. Keula tuntui kulkeutuvan tuullen puuskissa avattaessa ja parissa mutkassa puski alta lievästi. Tänään ajettiin kaikki setit dunlopeilla, eilinen bridgen kuvioilla. En huomannut mitään muutosta kääntyvyydessä, eli vaikutus geometriaan jäi olemattomaksi. Lämppäripaineet vs paineet ajosta oli alle kymmenyksen tarkkuudella samat, vaikka ehtii hieman jopa jäähtyä ennen kuin kerkiää mitata (lämppäreissä 80c). 1.35-1.4 välille laitoin takasen ja etu 2.4-2.5. Ei mitään valittamista, paitsi pari ekaa settiä jossa puski oudosti, oliko renkaan pinta vielä sisäänajamatta tai sitten sateen jäliltä kosteutta radassa.
Kyllä se kova tuuli, ja puuskissa he-le-ve-tin kova tuuli, vaikeutti tekemistä. Takasuoralla en uskaltanut mennä 2 metriä lähemmäksi reunaa, ettei putoa puuskassa nurmikolle.
Itsellä tosin enkka parani 7 sekkaa, mutta tuo on ollut itselle eksoottisempi rata ja nyt osasi ajaa nopeampaakin linjaa hetkittäin. Tarkoitus oli päästä alle 1.50, mutta muutamalla sekunnilla jäi.
Hondassa nyt noin 70cm ja avattu verrattuna vakiosarviin. Noissa Kiinan clipareissa maksimi taitaa olla noin 72cm ja sitten loppuu putkista pituus. Huomattavasti parempi ajaa kuin alkuperäinen - omasta mielestäni.
Mutu: tuntuu että avaaminen vaikutti enemmän kuin leveyden kasvattaminen.
Tuossa sunnuntain vika setti, ei se mikään ihme ettei ajat parantuneet kun vauhdit oli mitä oli. Pitää varmaan rajoittaa mopon päällä jumppaamista kun syö miestä liiaksi. Menikö tuossa mikään oikein?
https://www.youtube.com/watch?v=KdEr_tPKtdo
En ole asiantuntija, mutta näytti, että roikotat takapuolta aika alhaalla jolloin lantiolinja kääntyy ulkomutkan suuntaan, kun sen pitäisi olla sisämutkaa kohti ja ylävartalon siirtäminen sisämutkan puolelle käy samoin vaikeaksi. Pari turhaa siirtymistähän tuossa kierroksella oli, muttei mitenkään ihan mahdottomasti.
Kommentoin koska mulla on vähän samat opiskelut meneillään ja kuulisin mielellään joltain asiaa paremmin tuntevalta onko analyysini sinne päinkään?
Pitää kirjoittaa muistiin, jos Kemoralla olis kirkkaana mihin pitää keskittyä.
Puhuit siitä keulan ravistamisesta sunnuntaina. Eihän se ihme ole, kun kiipeet pyörän päälle sillon kun pitäisi pysyä alhaalla ja olla kaasulla. Lähes kaikki mutkat liian aikaisin kiipeet ylös. Shikaania ennen hyppäät jo toiselle puolelle vaikka pyörä menee vielä toiseen suuntaan.
Monikin asia menee tosi hyvin. Mutta ennenkuin lisäät vauhtia, keskity siihen ajolinjaan. Katselin jo siitä varikolta että meet tosi tosi aikaisin mutkaan sisään ja sitten joudutkin ajamaan sitä sisäreunaa pitkin luonnottoman kauan.
Ja kas, tämä kun alkaa osua niin se vauhti kasvaa etkä tehnyt muuta kuin ajostasi turvallisempaa.
Tsemiä vaan, hyvä siitä tulee!
Oon samaa mieltä.
Mulla oli samaa vaivaa aika pahasti. Itse pääsin eroon niin että en siirtänyt persettä ollenkaan vaan keskityin työntämään ulkopuolen olkapäätä sisäpuolen peiliä päin. Kas alkoi avautua keho kummasti kurvin suuntaan. Sit kun se alko aueta keskityin siihen että joka mutkassa ulkopuolen kyynärvarsi lepää tankin päällä ihan rentona. Näin pääsin myös alemmas mutkassa.
Kiitos kaikille kommenteista. Hyvä että ajatukset oli kaikilla samansuuntaisia sen suhteen mitä muuttaa. Samoin vahvistui omat näkemykseni. Tässä oli oikeastaan monen asian summa ettei ajo edennyt suunnitellusti. Ensimmäinen oli se että uskoin pääseväni helposti samoihin aikoihin kuin viime kaudella, kun niin ei käynyt oli pallo jotenkin hukassa. Ratakävelyllä ajatukset linjoista ja siitä miten ne todellisuudessa ajettava sai tekemään kaikenlaista säätöä.
Yllätävää miten vahvasti kaikki mutkat on doseerattu, näki vasta kävellen kunnolla. Vauhtivasuri näytti sileältä kun sitä pe iltana katselin, todellisuudessa täryytti kohtalaisesti.
Etusen profiilista, sliksi näyttää tasaisemmalta keskiosaltaan kuin kuviorengas. Vaikuttaako tuo siihen että vaatii enemmän jarrua sisääntulossa, tai ainakin sellaiset oli tuntemukset?
Onko nyt oikeasti kirjoitettu kohdat ylös? Siellä varikolla ajatukset ovat varmasti erilaiset kuin kotona.
Ja keskity vain yhteen-kahteen kohtaan kerralla. Keskity niihin hyvin ja huolella. Kun kyseisten kohtien kehittäminen ei enää päivän aikana parane, niin voi miettiä uutta otsikkoa.
Todellisuudessa jos joku pikku asia on ollut pahasti pielessä aikaisemmin ja nyt se aukeaa, niin vauhti voi nousta huomattavasti. Sitten pitää taas katsoa hommaa kokonaisuudessaan uudestaan ja hetki hengähtää ja miettiä mikä olisi seuraava otsikko.
Tästä persekuvakulmasta ei kyllä minusta saa linjoista perseenkään tolkkua, jotta huomenna pelkkää etukameraa.
Anyway, tässä 4 x 1.22 härväys, paras 1.22.0
Kytkimen pentele luistaa aika ajoin katsomosuoran lopussa. Uudet massalevyt ja Barnetin jouset. Mitähän sitten keksis... laakerilukitetta levyjen väliin?
https://www.youtube.com/watch?v=jkw0ZtrxkcE&feature=youtu.be
Jos sitä nyt sitten uskaltaisi laittaa tänne... Ärsyttävästi kamera pätkäisi juuri parhaan kierroksen, joten se alkaa takasuoralta mutta kai tuosta jonkun käsityksen mun tekemisestä saa.
Kaikki tipsit ja huomiot otetaan kiitollisena vastaan ja yritetään säätää tekemistä.
https://youtu.be/2rVqoRhGGAk
Lähetetty minun YAL-L21 laitteesta Tapatalkilla