Lainaa:
(Tylyttäjä @ Loka. 14 2008,09:18) kirjoitti
-Rata-Audi ajaa alitehoisena ja kuluneilla slickseillä tasoihin 600cc prätkän kanssa
-> SM-Tason kuski Super Saloonin voittaja-autolla ajaa hiukan hitaammin kuin keskiverto ratakuski vakiolla 600cc pyörällä. Laittamalla SM-tason kuskin prätkän puikkoihin ajasta lähtisi varmaan 6-8s samalla radalla. Sitten vielä suhteessa yhtä laitettu pyörä kuin tuo Audi oli, niin eroa onkin jo 10s prätkän hyväksi.
-Vakio Skylinellä saa turpaansa 600cc prätkältä ainakin Motoparkissa
-> Pitää paikkansa myös muiden ratojen osalta. Motoparkissa eroa oli yli 10s per kierros.
-Videoiden mukaan prätkä ajaa mutkat lujempaa jos auto on edellä kirittämässä
-> Ko. videossa auto ei kyllä "kirittänyt" vaan oli tulppana edessä. Yleensä sana "kirittää" miellettään siten, että tällöin saadaan toinen vedettyä parempaan vauhtiin. Tässä tapauksessa auto ajoi edellä yli 10s hitaampia kierrosaikoja kuin Jukka ajoi kisassa; ei mielestäni varsinaista kirittämistä.
-Supralla oli tilaisuus näyttää mutta sitä ei käytetty josta piste meni mopoilijoille
-> Juu, oletan ettei Supra-kuskilla itselläänkään lopulta ole luottoa kalustoonsa tarpeeksi.
Vastine:
Audi vs. prätkä:
Videon mukaan lopullinen ero ei muuttunut juuri miksikään vaikka paikoittain prätkä kävikin lähellä. Se mitä kierrosaikoja joku muu ajaa jonain muuna päivänä jollain muulla pyörällä ei kuulu tähän. Muutenhan autokin voisi olla joku muu, jollain muulla kuskilla ja sillein.
Skyline vs. Prätkä Motoparkissa:
Prätkällä kuskin omien sanojen mukaan 1.36. Skylinellä jonkun videolta katsomana 1.45. Ero ei ollut lähelläkään kymmentä sekuntia - saati sitten yli. Voi olla, että puhun paskaa mutta mun on tunnustettava etten ole itse aikaani tarkistanut. Seuraava päivänä ajetut jutut ei taaskaan kuulu tähän. Minäkin olisin sunnuntaina mennyt 2-3 sekuntia nopeammin. Se, että tuleeko päihin muilla radoilla yritettiin selvittää mutta kelimurheet estivät järkevän kokeilun "tavallisella" mp:llä eikä supermoto kuskeilla ollut munaa lähteä kokeilemaan.
Skyline kirittämässä:
Radalta löytyi mutkia jotka prätkällä ajettiin kameran mukaan lujempaa kun auto oli edessä verrattuna siihen kierrokseen kun prätkällä oli vapaa baana. Siinä olet oikeassa, että prätkä olisi luultavasti "kirittänyt" paremmin.
Supra-kuvio:
En voi Supra-miehen puolesta kommentoida mitään mutta itse en olisi kehdannut jäädä pois.
Summa summarum... Olin selvästi hitaampi eikä asiassa ole epäselvää mulle eikä pitäisi olla sullekaan mutta silti asiasta pitää vääntää kunnes sanamuodot ovat MP-miehille suotuisat. Mä tulen ensi kesänä takaisin areenoille jos koen saaneeni kalustoon sellaisia parannuksia millä on edes teoreettisia mahdollisuuksia. Jos mä pääsen jotain kusiaiskuskia edes sekunnin päähän niin pidän bileet. Voittaa ei tartte, kunhan on kivaa ja yleisö viihtyy.