miten minä oon aina ajatellu et katti on siellä alkupäässä putkea, käyrän lopussa. sliparit sitten tulee ilman kattia kuten orkkisvaimentajakin kun se on jo valmiina keulalla...
Printable View
miten minä oon aina ajatellu et katti on siellä alkupäässä putkea, käyrän lopussa. sliparit sitten tulee ilman kattia kuten orkkisvaimentajakin kun se on jo valmiina keulalla...
On ne niissä pöntöissä, katittomassa on ohemmat ne vaimentimien ja käyrästön väliset putket. Eli katti tai katit
asustaa vaimentimien alkuputkissa.
siis vakkarin säätökö..?
sieltä päädystä sitä rosterista "tankopainoa" ruuvaamalla tiukempaan. tai sen tankopainossa olevaan kohtaa jossa on sellainen karhennus.
usein olen laittanut sopivaan kireyteen liikkeelle lähtiessä, kun pyörä on paikoillaan ja molemmat kädet vapaana. eihän xx:llä tarvi kovasti kaasutella kun kiihdyttää, kaasua voi käyttää maltilla tai siis vääntää kahvaa vain vähän, joten kaasukäsi ei paljon rasitu pienestä lisävastuksesta.
sopiva ajovaihde päälle ja säätö kaasukahvalla sopivaan nopeuteen ja :orgmp:
ajon aikana on helpompaa vääntää sitä kireämmälle koska se tuolloin vääntyy siihen suuntaan, missä kaasu höllätään tavallisesti. jos taas haluaa löysätä sitä niin sitten ei yhdellä kädellä välttämättä onnistu, koska kaasukahva avautuu enemmän puristuksissa hieman ollessaan ja kohta mennään kahtasataa.. :D
Mä oon myös elänyt aina siinä uskossa, että katit on nuo neliskanttiset lootat käyrästön puolivälissä, ennen lambda-anturia?
http://i4.aijaa.com/b/00377/9546571.jpg
Voin olla kyllä väärässäkin... Mutta mulla olis kaupan koko vakio hormisto. Lähtee halukkaalle halvalla. Siitä sopii työstää katit pois, ilman pelkoa, että se ainoa oma kayrä menis v...iks.
KLIKS
Ei kai nuo pönttövalmistajat huvikseen noita katteja laittaisi niinhin jos alkukäyrässä olisi katti.Monilla valmistajilla näkyy olevan molemmat vaihtoehdot(katti/ilman) esim. Laserilla,Remuksella jne.....johan tuli taas katti nostettua pöydälle....MAU!:D
Kyllä mullakin on käsitys, että katit siaitsee juuri ennen anäriä olevassa paksunnuksessa. Meilla jotka viellä ovat tyytyneet kaasari peleihin, noita paksunnuksia ei ole vakioputkissa. Tollaiset neliskanttiset laatikot löytynee kaasaripelinkin alkukäyrästöstä.
Edit: noita sähköjohtoja ei ole mulla :)
Entisenä Birdien omistajana törmäsin joskus näihin kuviin...
http://www.blackbird.fi/kuvat/Varaos...headers_1.jpeg
http://www.blackbird.fi/kuvat/Varaos...headers_2.jpeg
Eikä siellä todellakaan ole kattia.
Katalysaattorit on just siinä äänenvaimentimia edeltävässä paksummassa kohdassa.
Just noita kuvia minäkin muistelin, mutta ne oli sitten muuten vaan tukittu kaikenmaailman ritilöillä nuo neliskanttiset lootat, eikä suikaan katilla.
Mitä lie virkaa noillakaan ahdistuksilla? Noiden laatikoiden tilalle kun hitsaisi suorat putket, niin varmaan virtaisi paremmin.
Hyvä H@nde!:respect:
Itelle tollanen tulossa. Nyt vasta sain tilattua vaikka jo viime keväänä oli tarkoitus hommata. Joltakin taisin XX-ironbutt ajossa tuon cruisen toiminnasta kyselläkin.
Nyt just muistin että perhana, mullahan pyörii siinä kaasunpuoleisessa kahvassa siellä putken sisällä se kahvapainon vastakappale. Siis se mihin paino ruuvataan. Ei vissiin ole normaalia, joten mitenkähän tuon korjaisi:dunno: Vai onko se siellä sisällä jotenkin kierteillä, kertokee työ viisaat?!
vasemmanpuoleiseen kahvaan olen tehnyt ruumiinavauksen kerran. siellä oli sellainen galvanoitu metalli, jossa oli sellaiset haitat, jotka meni alumiinisessa kahvaputkessa oleviin reikiin ja siten pysyy paikoillaan.
Tänks, ei tosin avautunut savolaiselle niin piti etsiä kuvan kanssa:D
Tjaa,mikähän osa tosta sit ois antautunut..? http://www.hondaoriginalparts.com/ho...1&block_03=624
Saakohan tuota sisäosaa ulos ilman että leikkaa koko kahvaputken päreiksi?
Lambda on aina ennen kattia aiempiin keskusteluihin palatakseni, kertaakaan en ole missään vehkeessä toisin nähnyt. Ja nuo pakoputken sisuskuvat, nuo reikälevyn tapaiset sisällä liittyvät äänien vaimentamiseen vain.
Näin.. :bye:
Olihan tuo paikoilaan jo silloin xx-ironbutin aikaan. Itse tykännyt kovasti vaikka ei olekkaan trotlemaisterin veroinen. Yhdellä tutulla on toi trotlemaister, niin sen toimintaperiaate on erillainen.
Trotlemaisterin kiristys tapahtuu vastapäivään eli kaasukahvan kierron suuntaan ja tarvitsee kiristää vain noi 1/4 osa kierrosta.
Eihän tuota tarvii kyllä jatkuvasti olla kiristelemässä/löysäämässä, mutta tuohon toimintaan on kyllä syytä tutustua kunnolla ennen ajoon lähtemistä, jottei ajon aikana tule ylläreitä.
Lopuksi viella mccruise.com
Nonni, tuli sit käytyä tallilla starttailemassa pyörää uuden akun voimin. Ruuvailin samalla uudet savunväriset etuvilkut ja tuon vak.nop.säätimen paikoilleen.
Äkkiseltään ihan toimivan oloinen vekotin ja helppo käyttää. Vähän tosin jännitti et miten tuo pelittää, kun manailin aikasemmassa viestissä tuota vastakappaleen kiertymistä, mut niin kait sen kuuluukin pyöriä siellä sisällä. Nimittäin kytkimen puolella pyöri kanssa, kun ruuvarilla käänsi painoa kireemmälle..
Niin, tuossa mun pyörässä on Oxfordin kahvaläppärit ja vakkari tuntui pelittävän oikein hyvin mitä myös etukäteen vähän epäilin.:thumbup:
Alkais vaan noi lumet nyt sulaa nii pääsis taas:orgmp:
se kahvapainon pyöriminen.. saattaahan se tosiaan se kahvapaino pyöriä en ole koskaan sitä niin ajatellu.. ite vaan mietin et miten se kiinnitys tulee siihen itse alumiinitankoon, kun sehän ei saa pyöriä, niin sillä sitä tangon anatomiaa aiemmin tyrkytin..
hankala ruuvata kiinni, jos vastakappale pyörii mukana.:grin:
mikähän prkl tuli ku takajarru jäi päälle?
jarrunesteet vaihdoin jo syssyllä, kaikki toimi ok ja nyt tuli renkaiden vaihto eteen, joten työntelyä tallissa ja painasin jalkajarrua.... tunsin et jäi vähän kantamaan, no nyt aloin tarkemmin tutkia ja takajarrusatulan ulommat(kolmesta) männät kantaa, eivät kuitenkaa ole jumissa ku liikkuvat vuoronperään meisselillä ku avittaa mut esim. jarrulevy ei edes väliin mahdu, jarrupaine on päällä ???
eli ne männät on ulkona mitkä ottaa paineen (sec. master syl.) vasemmasta etujarrusatulasta, tämä etujarrun sec. sylinterikään ei tunne olevan jumissa....mut siitä eteenpäin linjassa on joku (PVC) ohjausventtiili ??
Pyörä roikkuu tällä hetkellä katosta ilman kumpaakaan rengasta kiinni....Miettimiseks mennee
Liittyisiköhän tämä jotensakin tähän Dual jarrun toimintaan? Kun painoit takajarrua niin silloinhan liikkuu etusylintereilläkin ne pikkumännät käsittääkseni, joten olisikohan ne menneet jotenkin yli ja jarrujärjestelmä luulee edelleen et nyt pysähdytään vaikkakin ollaan ilmassa..?
Tämä oli arvaus mut tuollalailla lähtisin itse asiaa tutkimaan..
Kerrohan sit missä oli vika.. :p
Herranjumala sentään! käytin eturattaan kotelon auki ja sieltä tuli varmaa kilo hiekkakivi röppöä.. onko sellanen valkonen purkkamainen eväs sitä ketjuvahaa?
Tulipahan ketjulle yks 50 tkm lisää elinaikaa, kun ei ketju enää siellä seassa pyöri :D
Nyt olisi laitettuna:
xenonit Hi/Lo ja led parkkivalo (toimii erillisellä katkasijalla)
Musta tuplakupla
Tummat etuvilkut
Tummat takavilkut (led)
Tumma takavalo (led)
Omastamielestä aika hyvän näkönen peli, vaikka oma onkin ja mitää ei pitänyt ostella :D
Kallis tuo oileri näin pikaetsinnällä, mut varmasti hyvä :)
http://www.kotinet.com/saukki/pro-oiler/pro-oiler.htm
Mistähän xx:lle saisi valkoisia, hienompia mittarintaustoja? Jaws motorcyclesistä ainakin mutta saako suomesta?