Lainaa:
(Utah @ Huhti. 18 2009,09:54) kirjoitti
Lainaa:
(vetomies @ Huhti. 18 2009,09:13) kirjoitti
Luulisi poliisinkin ymmärtävän, ettei "rikoksen" selvittämiseksi saa tehdä suurempaa rikosta kuin mitä alkuperäinen teko on.
No se nyt on vähän kaksipiippuinen juttu. Jos poliisit ei lähtisi perään niin kaikkihan painelisi aina karkuun lähintä pyörätietä pitkin.
Toisaalta takaa-ajot on aina riskialttiita, eikä ne karkuunlähtijät sentään mitään murhaajia yleensä ole. Kyse on enemmänkin viestistä että pakoon ei kannata lähteä, perässä tullaan ja kiinni jäät. Ei tuossa oikein ole muuta vaihtoehtoa kun ottaa kiinni jos ei itse älyä pysähtyä. Näin toimitaan kyllä kaikkialla, maailmalla käytetään paljon rankempiakin otteita kuin täällä.
Maailmalla on tapana keskeyttää takaa-ajo, jos sitä ei voi turvallisesti jatkaa. Suomessa tämä on ainoastaan paperilla, koska kyylät haluavat ajaa mopojen ja piikkien kanssa kilpaa ja ottavat jokaisen tappion henkilökohtaisena loukkauksena. Tosin kyllä minäkin ottaisin, jos mopolle häviäisin, tai jos lapsia pieksisin grillillä ja saisinkin itse turpaan.
Mitä taas siihen tulee, että paskalakeilla pitäisi olla kristallipallo, niin minä voin sellaisen lahjoittaa:
- Jos kaveri on liikkeellä mopolla tai piikillä, on erittäin epätodennäköistä, että kyseessä on suuren luokan rikollinen jota kannattaa jahdata seurauksista välittämättä.
Mikäli taas halutaan opetusmielessä antaa ankarin mahdollinen rangaistus kaikille niskoittelijoille, suosittelen soveltamaan Hammurabin lakia:
- Jos joku tapaa motoristin jolla on kilpi vinossa, hän vääntäköön omastakin pyörästään kilven vinoon jolloin hän on rikolliselle yhtä tunnistamaton kuin rikollinen uhrille.