Lainaa:
(hillomunkki @ Touko. 31 2009,22:04) kirjoitti
Missäs päin pk-seudulla asuvat o huollattanu sv:nsä? tai pyöränsä yleensä? Vai teettekö kaikki huollot aina itse? Millasta jälkeä o huoltoliikkeessä ollu?
Nyt yhden huollon olen tehnyt omaani itse(ehtinyt olla vasta 3000km ajan tuo pyörä). Ilman työkaluja sv:ssä huolto-ongelmiksi tulee lähinnä kaikki muu paitsi ilmansuodattimen vaihto ja öljyjen vaihto. Toki jos rahaa haluaa edes jonkin verran säästää, niin tekee osan huollosta itse (esim. juuri öljynvaihdon) ja muut teettää liikkeessä.
Itsehän olen eräässä mp-liikkeessä pikahuollossa laittelemassa niin on työkalutkin millä tehdä, kotoa kun ei ihan vastaavaa satsia löydy.
Lainaa:
(_paffa @ Kesä. 01 2009,18:27) kirjoitti
Tästä on varmaan tosiaan paljon keskusteltu erilaisissa topiceissa mutta minkä öljyn olette havainneet sopivimmaksi sv:hen. Itsellä Motulin 5100 10w40, mutta tuntuu että kovasti kuuluu moottorinäänet ja kilkatukset.
http://www.moottoripyora.org/iB_html.../smile_org.gif
- Pasi
BelRay:n EXP-10w/40 käytän itse. Moottorin kilkattelut kyllä kuuluu, mutta kytkin ja vaihteisto toimii täydellisesti tuolla öljyllä. Olen havainnut myös muilla pyörillä hyväksi öljyksi, niin en edes ole aikomassa kokeilla muita öölejä.