Oliskohan sulla flektin moottori hajoamassa? Se voi ainakin laakerivikaisena pitää varsin häijyä ääntä.
Printable View
Jakoketjuko rallattaa kun oma '07 600 Hornetti, 31tkm ajettu, päästää jotain rallattavaa ääntä 3-3.5k rpm?
Ääni esiintyy etenkin tasakaasulla ja moottorijarrutuksella, joka kerta kun moot.jarrulla päästää kyseisen alueen läpi.
Vähän korkeammalla kun ois tuo alue niin ei haittais mutta just sillä alueella millä mielellään ajaisin taajamassa :(
Kellään tietoa sopiiko 600 Hornetin takalaukkuteline 900:seen Hornettiin? Koittanut tätä tietoa saada netistä kaivettua, toistaiseksi tuloksetta.
Sattuuko keneltäkään löytymään 2008 vuoden 600 hornettiin vakio ohjaustankoa ?
Terve
Mitäs tankoja olette vaihtaneet 900 hornaan.
Tuolla jo toisessa ketjussa kyselin renthal streetfighterien perään , kun ei tunnu olevan Suomessa saatavilla.
Muita hyviä vaihtoehtoja?
ProTaper on toiminut ihan hyvin jo useamman vuoden X-11 Hondassa.
http://i29.photobucket.com/albums/c2...2032009424.jpg
Kaapista löytyi brand-new ykköslähdön 600cc Hornetin etulokarin jatke. Pyramid plasticsin valmiste yhä paketissaan. Tuli aikoinaan kaupanpäälisinä. Jos joku kokee tarvetta tuollaselle, suapi ilmaseks
kunhan hakee, en lähetä. Pääkaupunkiseudun tienoilta, YV:llä tiedot.
Ps. Sori jos ois pitäny laittaa jonnekkin myyntipalstalle, ajattelin että täällä tavoittaa helpoiten
kohdeyleisönsä kun mitään ei olla myymässäkään, vaan ihan ilmatteks lähtee.
Tuli ostettua eka pyörä viimeinkin ja tässä tapauksessa Honda Hornet vm. 2001. 48tkm ajettu vehkeellä ja kevääksi varailin jo huoltoa venttiilien säätöön, kaasareiden synkkaukseen ja jarrunesteiden vaihtoon. Öljyt ja jäähdytinnesteet osannee vaihtaa hyvin itsekkin.
Jatkoa ajatellen; mitä ketjurasvaa itse laittelette ketjuihin, mitä öljyä koneeseen ja mitä jäähdytinnestettä? Miten säilyttelette akkua talven yli? Itse ostelin ctekin xs0.8 ylläpitolaturin, johon tyrkkäsin akun muhimaan tallin perukoille.
Kuinkas noiden venttiilien säätöjen ja kaasareiden synkkauksien kanssa. Minkälaista apuvälineistöä pitää omata, että voisi kotihommina ruveta jatkossa tekemään helposti?
Niin ja saisikohan mistään noita akun ja ilmansuodattimen päällä olevia muoveja ostettua uutena tai käytettynä jostakin mattana? Nykyiset ovat maalattu mustaksi ja pidän niitä jokseenkin kuvottavan näköisinä, eivätkä ne sovi pyörään yhtään.
Mulla oli -99 malli, ja oli kyllä hyvä mopo. Öljyinä käytin edesmennyttä Hondan GN4:sta ja Motulin 5000:sta, tuskin nirso öljyistään. Jäähdytysnesteenä jotain perusainetta. Venavälykset pysy hyvin kuosissa, tarkastukeen tarvii hylsysarjan ja rakotulkin, ei oo paha rasti tarkastaa.
Otin nyt kuitenkin kokeilumielessä ja päätin maalata nuo sivukatteet uuteen uskoon Motipin mattamustalla ja pinnasta tuli kuin tulikin hyvä. Toinen kerros vielä tulossa, kunhan kuivavat. Mutta ammattilaiset, kertokaa, onko tuo sävy teidän mielestänne Hornetin alkuperäistä vastaava? Itsestäni aika lähellä? :blink: Ja pitäisikö noita lakkailla? Kestääkö normaalin kulutuksen ja pesut ilman lakkaa?
http://i.imgur.com/P4dWOz4m.jpg http://i.imgur.com/2jx4krsm.jpg http://i.imgur.com/An79ftxm.jpg
Kaverin puolesta tämmöstä kysymystä. Sattuisko kellään olemaan tiedossa tai tietolähde käsillä josta näkis Hornet 600 -02 mittariston piuhojen värit ja funktion?
http://www.ulozto.net/xD3Lxdu/honda-...ice-manual-zip
Olisiko tuosta mitään apua?
Sivu 372
Mulla on 900 Hornet -03 ja vähän mietityttää tuo kakkoselle vaihtaminen tällä hetkellä. Siinä tuntuu olevan hieman "fibaa". Vaikea tarkkaan selittää, mutta tuntuu, että pistää välillä hieman vastaan (kytkin kunnolla pohjassa toki). Kerran tai kaksi kuulunut myös rusahdus kun on kakkosen nostanu silmään. Kaikki muut vaihteet on helppoja ja menee silmään laakista.
Mietin siis nyt, että johtuuko tämä siitä, että tuossa on tuo vapaa välissä tai jotain mitä ajaessa teen väärin, vai onko ns. normaalia käytöstä (rusahdus nyt tuskin koskaan, mutta tuo hieman vastaan pistäminen).
Viime kesänä taisi olla samanlaista, eikä tuo nyt vapaalle ole jäänyt koskaan. Jotenkin vaan nyt rupesin miettimään, että onko omassa vaihtamistyylissä vikaa kun sen verran tuore motoristi olen.
Toi kytkin "kunnolla pohjaan" voi olla yksi syy. Ykköseltä kakkoselle on tosiaa vapaa välissä ja se hiukan vaikuttaa ainakin mun ex yammussa ja nyk. suitsassa. Yksi avain sulavaan vaihtamiseen on nopeus, ja siksi kytkimen käytön korostaminen hidastaa vaihtamista, sillon koneen kiekat kerkee laskemaan liikaa ja vaihteet rusahtaa tms. Siisteimmin saa vaihdettua ylöspäin kun vaan nopeasti vähän painaa kytkintä ja samalla kun hieman laskee kaasua hetkeksi. Varsinkin jos kaasun laskee kokonaan pois ja hissuksiin painaa kytkintä ja antaa kierrosten laskea paljon on vähän huonoa laatikolle. Moottoripyörissä ei yleensä ole sykronoituja vaihteistoja. Autoissa vaihtaminen on hiukan erilaista...
Kokeilin tänään tuossa hieman pyöritellä tuota kakkoselle vaihtamista ja tosiaan uskoisin, että mulla on vaan ollut liian vähän kierroksia koneessa. Eli olen vaihtanut "hitaasti" mikä sitten on tuottanut tuota "vastustusta".
Tämä on huojentava tieto, että ilmeisesti vika on miehessä eikä koneessa :)
EDIT: Homma on varmaankin mennyt niin, että oon pari kertaa "rusauttanut" ja sitten ruvennut jäytämään mielessä tuo kakkoselle vaihto, joka vaan on pahentanut "ongelmaa" kun sitä on yrittänyt korjata väärin ja sillä "ongelma" on pahentunut. Hyvä että selvisi tämäkin. Kiitos vastauksesta.
Mitähän öljyä kaataisi -99 600cc hornettiin? Toissa vuonna tonne pataan kipattiin motulin 5000 minkä jälkeen nokkaketju alkoi pitämään lämpimänä vähän pientä ääntä. Eipä ton vaihdon jälkeen olekkaan ajettu kun joku pari tonnia, joten kannattaako noita edes vaihtaa vielä?
Itse tuota samaa tässä pohdiskellut, kun eka omatoiminen kevät edessä. Tosin 900cc malli. Tuota 5000 Motulia aika moni tuntunut käyttävän ja on muuten sopivasti Motonetissä kanta-asiakas tarjouksessa 29,90 ja joku käsipesuaine kaupan päälle. 5100 versio näytti olevan 44,90 ja siihen ketjurasvaa purkki.
Selvä. vähän alle 50 000 km tuolla on ajettu, joten pitää miettiä syksyllä nokkaketjun vaihtoa ja venttiilien säätöä.
Rattaat ja ketjut kuiteskin pitäisi uusia, mistä kannattaa tilata ja minkä merkkiset?
Jos ei halua välttämättä tilata ja sattuu kyseinen putiikki oleen nurkilla, niin nämäkin siellä kyllä toimii:
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuot...?ajoneuvo=2034
No kappas, eipä tarttisi tilata kun tuolta käy nappasemassa. Nykyiset ketjut on jo vähän "hain evällä" niin parasta tälle kaudelle vaihtaa uudet.
Vertailun vuoksi...
Ajelin 2005 600 Horolla 98600km. Ensihuolto liikkeessä, loput ite.
Kaasareita en synkannu ikinä, en nähny mitään syytä.
Venttiilit tarkastin muistaaksen kolmesti, ei säädettävää.
Nokkaketjun kiristin alkuperäinen. Ja se hiljenee kun käyttää irti. En nähnyt siinäkään mitään kuluvaa. Ennemminkin se jumahtaa yhteen kohtaan käytön puutteesta.
Ajettavuuteen tai mihinkään ei tämä tunnu vaikuttavan, mutta jostain takapäästä kuuluu semmoinen "vollottava" (wouu wouu wouu wouu) tyyppinen soundi. Ketjupaketti ja takalaakeri vaihdettu ennen talviteloille laittoa ja rasvaa on sekä ketjun kiristykset tarkistettu. Ääni kuuluu vain kun antaa pintakaasua ja lopettaa (tai sitten en enää vain kuule sitä muun koneen äänen seasta) kun vauhtia on vähän enemmän (60+) tai kun ei anna kaasua.
En siis ole varma, että se on nuo ketju. Kyseessä siis 2003 vuosimallin 900 Hornet.
Olisi kiva tietää mistä moinen johtuu.
Onko eturatas alkuperäinen, siis sellainen jossa kumit vulkanoituna kylkiin?
Saattaa heijastaa ketjujen ääntä.
Typerää, mutta en tiedä, kun en eturatasta koskaan ole nähnyt. Ketjut on merkattu huoltokirjaan DID zvm-x 530 + rattaat... yritän kaivaa tuota korvenpään kuittia jostain, ei ollut siellä missä pitäisi. palaan asiaan tuon tiimoilta.