Jos se reissaaminen tarkoittaa ajamista isoja maanteitä nopeusrajoituksia orjallisesti noudattaen, niin aivan sama mikä mopo. Minun vaihtoehto on auto. (vakionopeuden säätimellä)
Jos se reissaaminen tarkoittaa ajamista isoja maanteitä nopeusrajoituksia orjallisesti noudattaen, niin aivan sama mikä mopo. Minun vaihtoehto on auto. (vakionopeuden säätimellä)
Maraton suoritukset on asia erikseen.
Härmässähän parasta antia on, kun pääsee vetämään mukavissa maisemissa, mukavaa mutkapätkää semmosta kohtuullista ylilimiittiä niin, että ajamiseen on keskityttävä hyvin - unohtuu siinä maalliset murheet ja tulee se kuuluisa tunne missä: velatkin muuttuvat saataviksi.
Mutta vaihteluhan se on, kun virkistää ja melkeinpä väittäisin jokaisen bahnoilla piipahtaneen tunteneen tunnetta: kun velatkin muuttuvat saataviksi. Kun se nopeus nousee sinne ylös ja suoritukseen on keskityttävä 100-prosenttisesti mm. koska kahdessa markassa näennäisesti suoran tien loivakin kaarre kyllä jyrkkenee tuntuvasti. Tätä muuten mielestäni pääsee kokemaan ja treenaamaankin Härmässä niillä kahdella radalla, joilla olen ajanut. Ahv. se on pääsuoralle tultaessa loivaan oikeaan kaartuva kaarre. Ja Alast. se on siellä taaempana rataa, loivahkosti vas. kääntyvä kaarre. Niitä kun lataa sen tuhannen keleesti, niin niissä on vähän samaa fiilistä, sillä erotuksella, että bahnoilla niitä tulee toisinaan kilometritolkulla.
Mutta selväähän se, että pitkän päivän vetäminen tuntuu, eikä välttämättä enään kivalta.
Mutta kyllä se pitkä päivä tuntuu pitkältä Passoillakin, jos yhteen päivään vetää vaikka muutaman Passon ylityksen neulansilmät parilla tauolla.
Niin, että kohtuus kaikessa maratoonaamisessa, niin fiilis velkojen muuttumisesta saataviksi, tuntuu vielä kivalta.
Ilman isompaa asennevammaa(pelokasta kukkahattuilua) nuo velat muuttuu kyllä saataviksi ihan joka kerta kun lyö vaan mopon tulille ja lähtee... Jopa täällä niin vaarallisilla kotimaan teillä.
Ja sitten kun kunnon fiilikset haluaa niin pitääkin mennä radalle. Ei mitään sinkkikireällä vedettyjä baana/mutka-osuuksia voi edes verrata siihen mitä tulee eteen kun yrittää ajaa radalla sen mitä osaa.
Joopa, on sitä Saksan nopeat tiet kokeiltu (autolla :sad: ) Naviin sai 281km/h ja pelotti niin saatanasti nuo puolalaiset rekkakusikit jotka YLLÄTTÄEN ei noudattanu liikennesääntöjä... Mutta ajoin silti Düsseldorfista ( https://maps.google.fi/maps?hl=fi&tab=wl ) 3 tuntiin, Google ehdotta ajoajaksi ilman stoppeja 5h 29min, ja pidin tien vieressä muutaman tupakkitauon :WAZAAP:
Itselläni oli aiemmin CBR jolla mukava matkanopeus alkoi 150km/h...
Silloin päätin poliiseiden ajellessa yhtämatkaa että seuraavalla pyörällä VOI ajaa myös normaaleja nopeusrajoituskia noudattaen. Ja näin myös kävi, nyt on "matkapyöränä" toi sigun GSF1200N jolla voi ihan mielellään ajaa sen 80/kmH jos on ihan PAKKO, ja Porin lentokentällä tuli kokeiltua ettei aerodynmiikka auttanut kuin 235km/h tän kuskin alla... Ja tuli muuten kokeiltua ja monta kertaa :right:
Tosin tällä voi ajaa todella kovaa myös hiekkateillä, akka hakkas kesällä kyljet mustaksi kun mahtavalla hiekkatiellä keulien lennätettiin soraa :orgmp:
Todellinen monikäyttöpyörä, noin ainakin minun mittapuulla myös mutkaisella kestopäällysteellä.
Itselläni on paras siirtymä ollut yhdelle päivälle pienessä krapulassa 951km, joten ei se siitäkään ole kiinni. Tarakalla on laukku, sen kaveriksi tankkilaukku ja tällä tuli heitettyä myös 2,5vrk ja 2800km Suomen ympäriajoa vähän telttaillen ja juopotellen, eli ei siis ihan vakavissaan kilsoja kerätty :grin: Vähän joutui jopa lapissa jätättelemään noita venäläisiää SUV:ksikin kutsuttuja munanjatkeita jotka koetti roikkua perässä (peeveli ne sai kiinni kun piti tankkailla joka asemalla :blink: )
Että sillai tänään:WAZAAP:
Kirjoitin tuossa muutama sivu takaperin, että sama ongelma olisi mutta pitäis vielä emäntäkin silloin tällöin mukaan ottaa. Ko. Pyöriä taitaa nyt tuo FZ1-S(N) ja 990 SMT ainakin edustaa, mutta entäs kilpailijat? Bemun mallisto menee liian kalliiksi, vaikka k1300r kyllä härski olisikin. Kawalla on Z1000SX, mikä taas toisaalta hirveämmin säväytä itteäni. Onko noille edes kilpailijoita? :D Jos siis pyörällä pitäisi päästä lyhyttä siirtymää, mutkatietä ym lyhyttä cruisailua ja silloin tällöin pitemää matkaa. Esim. joku Lapin reissu tms, lähinnä tosin pidemmät matkat yksin.
Sekä radalle 1-3 kertaa vuodessa, tosin ihan vain omaksi iloksi.
Kotarin SMT varmaan olis se "the" allrounderi tähän, mutta ulkonäön puolesta Fazeri vetää kyllä pidemmän korren. Jotenkin ei istu vielä silmään tuollainen vähän korkeampi supermolotin.. Mikälie siinäkin sitten on.
Mikä kellekin passaa. Mulle sopii tonninen kyykky (zx-10r) ja sillä hoituu ajelut Turusta Ouluun, kauppa-, työ-, rata- ja lomareissut, esim. joka kesä Travesta Gardalle n.1300 kilsaa eikä tunnu edes pahalta. Kai tuolla vois kaupungissakin kiertää mutta sellainen ei oikein oo mun juttu. Paikat ei puudu, penkki on semipehmeä eikä muutenkaan jaksa v*tuttaa. R6 oli raskaampi ajaa matkaa.
Tosin jos massia olis niin Night Rodin hommaisin myös, se oli aika hauska tapaus. Ja jonkun supermoton. Ja nakun ja pari kyykkyä lisää ja ja...
Miinusta (tai plussaa mun tapauksessa) on se ettei vaimo halua tulla kyytiin vaan menee autolla tai lentämällä.
Taitaa Kinky kuitenkin olla "lihakirves linkkareiden joukossa".... tuossa porukassa.
Lopultahan on tietenkin vaan kyse siitä, mitkä asiat painavat vaakakupissa eniten.
Kotka ilman marjattaa.... ja marjatta kyydissäkin :p, tarjoaa kuitenkin eniten vähän kaikkea...
ja erityisesti sitä fun factorya :;):.
juu, kuten sanoin, ihan pilke silmäkulmassa. Mutta Kinkyllä 9000 kilsaa ja SMT:llä 5000 kilsaa pelkkää mutkaa ajaneena uskallan väittää että SMT on selkeästi parempi vaihtoehto. Kummallakin on suht tuskaa ajaa yli 140 km/h suoraa vetoa mutta mutkilla SMT on mielettömän paljon huimempi peli kuin B-King. Silti, loistavia vehkeitä kumpainenkin :thumbup:
Ja ainakin kuvien perusteella Kinky taitaa soveltua ainoastaan soolona ajettavaksi.. Muuten kyllä mielenkiintoinen kampe. :P
Niin ja kyykkykin aikalailla samaa sarjaa. Niinkuin Teppoman itsekin sanoit. Toki siis itsekin soolona paljon mieluummin ajan, mutta onse vaimokekin sinne mukava välillä kyytiin ottaa.
Kinkyssä ja kyykyissä myöskin se, että pidemmille matkoille kun laukkua/laukkusarjaa tarvisi niin vaihtoehdot taitaa olla aika vähissä. Täysin itse ajettavaksi jos pyörän ostaisin ja pelkästään tunteella sen valitsisin niin Speed Triplen tai tulevan ison Super Duken luultavasti laittaisin. :orgmp:
Mutta kun köyhälle pitäisi yhden pyörän hoitaa kaikki, niin taitaa tosiaan olla, että SMT ja Fazerin välille menee. Pitänee nyt käydä tuota SMT:tä ihan livenä ja ajan kanssa katsastamassa, että näkee vähän paremmin et minkänäkönen se ny on. Niin ja niinku joku sanoki, että se matkaenskamaisuus/seikkailuenska-habitus vähän karsastaa. Fazeri taas on lähellä esim. Triplen ulkonäköä.
Saa nähdä! Ulkonäön kun jättää huomioimatta niin SMT olisi kyllä varmastikin se parempi allrounderi. :P
Juu, eihän tässä mitään; tämähän on keskustelupalsta.
Minä en ole noilla ajanut kuin puolisensataa km kumpaisellakin maahantuojien koeajotilaisuuksissa.
SMT vaikutti lähinnä mopolta B-kingiin verrattuna joka jätti kyllä kunnioitusta herättävän vaikutuksen, tällä en väitä sitä ettei SMT voisi olla nopeampi mutkilla. Kevyet oli etupäät molemmissa :p
Kirjoitin joskus ilokseni tekstin "kesän kokemukset SMT:stä" jossa summasin omat kokemukseni kys pelistä mutta onpahan näemmä kadonnut bittiavaruuteen. Tiiivistelmänä todettakoot että ekat 30 kilsaa oli plastiikkinen kulttuurishokki. Mutta jo sadan kilsan jälkeen pelin luonne alkoi avautua ja tuhannen jälkeen hihkuinkin sitten puhtaasta ilosta. Eli laite milä vaatii ensin hetken että pääsee sisälle ajatukseen ja tottuu ominaisuuksiin.
GW, oliko se tämä? http://www.moottoripyora.org/keskust...90-SuperDuke-R
Niin häiriintyneeltä kun se kuulostaakin, Kingis on ihan mahtava kakspäällä, ainakin matkustajan mielestä :) Siellä tarakalla istuu korkealla ja näkee hyvin katsella ympärilleen. Ajoviima ottaa (pikkupleksillä) yllättävän vähän kypärään. Baanalla toki joutuu vähän kyyristymään meidän matkanopeuksilla :jpstyle: Kuskiin kannattaa asentaa kahvat, koska eihän siellä ole mitään mistä pitää kiinni. Sanoisi myös että alle 170cm matkustaja mahtuu jalkoineen vakiotapeille erittäin hyvin, itsellä kääpiönä on hyvin maltillinen polvikulma.
Ja sen vähän mitä olen itse ollut puikoissa: Pienenä ihmisenä arvostan suunnattomasti kingiksen keveyttä - niinkin massiiviseksi pyöräksi se on to-del-la kevyt ja ketterä mutkapyörä. Ainakin kun vertaan sitä omaan "minusta tulee isona raitiovaunu"-rytköseen.
Muista en osaa sanoa juuta tai jaata: räyhäkotarit on korkeita enkä ole sellaisen kyytiin katsonut tarvetta kiivetä ja kawoista en vaan tykkää - haluan että kadulla mulla on jalkojen välissä moottoripyörä joka tuntuu moottoripyörältä :grin:
LMGTFY ;)
Empä olisi uskonut, että Kinky toimii kaks päällä. Jotenkin kuvat hämää. :P Kumma kun Suzuki ei noita edes pieniä määriä valmista uutena! Mutta ei, kaikkea pitäis vissiin saada myytyä aina miljoonia kappaleita viikossa.
Mulla on vähä sama ongelma tuon SMT:n kanssa. Jotenkin korkea ja niin, emmä tiedä, ei vain tunnu niin moottoripyörältä? Ikävä sinänsä, että kaikki muut ominaisuudet tuossa osuis nappiin... Saa nähdä kuinka silmä tuohon tottuu, mutta joka tapauksessa kaikkien kehujen jälkeen on tuollaista joskus päästävä vähintään ajamaan.
Btw. Ei kukaan ole Kinkystä tuunannut noita ylileveitä tankin poskia pois? Vähän kapoisampi edestä (vai hämääkö kuvat tuon leveyden?) ja jokin alakauttainen putki niin.. :rakastunut:
Luojan kiitos on tuo Vmaxi ja 1000F vanhus ajettavana niin ei aivan pyörättä tarvitte kuitenkaan olla ja rauhas miettiä vaihtoehtoja. :P
Niin ja Jaulis: tehoihin en osaa kommentoida, mutta kaikki hyppykepit, täryyttävät jarrut ym. häiritsevät ominaisuudet on mahdollista vaihtaa parempiin. :;):
ZZR1400!. Isoksi pyöräksi yllättävän kettärä ja menee mutkiin kuin ajatus. Toimii yllättävän hyvin myös radalla ja pitkää matkaa voi ajaa puutumatta. Busakin oli OK, mutta ZZR1400 vie voiton helpolla käsiteltävyydellään. CB1000R jättäisin kauppaan.. tylsin pyörä minkä puikoissa olen koskaan ollut. Jos nakua haet niin enemmän vastinetta saat rahoillesi ostamalla Z1000:sen.