Onnittelut uuden pyörän johdosta, hieno vekotin :)
Printable View
Onnittelut uuden pyörän johdosta, hieno vekotin :)
Unelmapyörä :rakastunut: Onnittelut! Ei varmasti tule Rykkösen kanssa tylsää kesällä
Onnea! Availehan varovasti alkuun.. :p
Onnea uudelle pyörälle ja jos vähänkään ratahommat kiinnostaa niin tervetuloa mukaan myös TÄNNE.:thumbup:
Huomiseksi olisi varattu ajotunti.. se vaan että Foreca lupailee +0 ja lumisadetta :D Voi tietysti olla että autokoulun puolesta peruvat kuitenkin vielä viime hetkellä, mutta voi tulla hurja reissu ekaa kertaa 50cc isomman kakspyöräsen vehkeen puikoissa :D
Minä myös liityn motoristeihin kuun lopussa tai seuraavan alussa. Ajotunnit käynnissä ja varusteet kannoin tunti sitten kotiin.
Pyörää pitäisi alkaa katselemaan, autokoulun zukizuki GS500 miellyttää jotenkin. On riittävän tykkikin kun vertaa edelliseen pyörään joka oli 10 v sitten tunturi tiger :D Osatkin kai melko edullisia jne. järkiostos.
Noniin, uusi kuski täällä! Just tuli pari tuntia sitten inssi suoritettua.
Nyt tarttee valitettavasti vielä odotella että lainapyörän omistaja pääsee töistä, että saa rekisteriotteen, ei kehtaa ilman ajella, mun tuurilla poliisi pysäyttää sen ja haluaa nähdä heti ekan mutkan jälkeen :D
Täällä ollaan myös liittymässä seuraan,koulu on käyty ja parit ajotunnit ajeltuna..kirjalliset tulossa kun työt antaa myöden ja inssi perään..
Ajovarusteet on hommattuna ja pyörä odottaa vielä tallissa (600cbr).
Kesälomalla ajeleen.
Eli tälläinen ukkeli tulossa liikenteeseen.
-ikää 34
-ajokokemusta autolla reippaasti yli 500tkm
-pyörällä ajoa joku tuhat km (tuttujen pyörien tyypitysta ja ajeliua montulla)
Nyt kun työt antaa jotenkin paremmin myöten tuli sitten toteutetta haave päästä liikenteeseen pyörällä.:WAZAAP:
Kortti taskuun toissapäivänä ja tänään (10 min päästä) hakemaan pyörää! :jippikaijee: :jippikaijee:
Nyt on nelisen sataa kilometriä Jyväskylän seudulla päristelty, keskiviikkona sain kortin. On tuo vaan mukavaa puuhaa :jpstyle: Vieläkään ei ole uskaltanut tuolle kusiaiselle antaa kunnolla kenkää, en tiedä kumpaa pelkään enemmän, poliiseja vai tehoja :D
"HD-miehen seikkailut" ja "HD-mies ja löydetyn respektin menetys" löytynee isommista marketeista joissa on ns. pokkaristandy. Semmoisessa missä on juoppohullu-sarjakin... Kustantaja on readme.fi, joten sitäkin seuraamalla varmaan löytyy jos kaupoista jo hävinnyt.
Onnea uudelle kuskille ja org.sormi pystyyn jos/kun tullaan vastakkain :orgmp2:
Pitää se nyt tännekin kirjoittaa että olis taas uus kuski kehissä =) Inssi meni aamusta läpi ja siitä suoraan hakemaan pyörää kotoa ja töihin. On se hienoo! :orgmp:
Hienoa, että nykyään opetetaan / opitaan paljon, ennen kuin liikenteeseen lähdetään.
Omat ajot alkoivat -72, kun kaveri sai kevarin Jammu RD125, ei ollut kummoinen laite. Kaksi päällä mentiin ja mulla oli vain pipo!! päässä takana istuessa.
Sitten se tuli minulle kahdeksi viikoksi ja ikää kok. 14v. Kahdessa viikossa 2000 km pitkin Päijät-Hämeen teitä ja Lahdessa puutteellisella liikennemerkkitietämyksellä Rautatienkatua, ollen silloin kuin nykyisinkin yksisuuntainen, niin tietysti väärään suuntaan.:D Ja kotilo vastaan.
Ja siitä se sitten lähti.
Onnea hienon harrastuksen valinneille tähän ketjuun kirjoittaneille.
Itelläkin ois inssi tuossa parin viikon sisällä, tallissa oottaa -12 690 smc, kyllähän tuo polttelee ajamaan jo niin perkeleesti...
Kokemusta on kuiten mopolla useampi tuhat kilometriä :D, crossillakin tullu aika paljon ajettua niin eiköhän se tuollaisella supermotolla onnistu kuiten hyvin sitten.
No voiko niin sanoa uudesta kuskista mutta kumminkin. Elikkä mopollla on tullut ajeltua ja viimeksi piikillä 2vuotta sitten. Tänä keväänä alkoi veri vetää 2 pyöräsiin. Tuli tuossa viime lauantaina ostettua husqvarna 610sm -09 supermoto. On se vaan niin ihanaa vetää kypärä päähän ja lähteä baanalle:thumbup:
Kortti taskussa. Nyt vaan ajokamppeita ja ensimmäistä pyörää etsimään. :)
Jaahas, tämmönen ketju onkin jo.
Tänään tuli ajeltua ensimmäistä kertaa liikenteessä. Viimeiset ajotunnit ja inssi olis sitten ylihuomenna aamulla. Tässä on siis vajaat 48 tuntia aikaa kerätä jännitystä :D
Kamat on. Pyörä on (paitsi ei haettu, kts. ylihuominen). Ajotunnit alkaa olla ajettu: kauheesti ei ehkä osata, mutta jotain kuitenkin. Kortti puuttuu. Ainoa neuvo tuntuu olevan, että "älä jännitä". No sehän onkin helppoa. Ehkä pitää vaan ajatella, että maailma ei kaadu siihen kokeeseen, että kyllä sinne inssiin pääsee toisenkin kerran, jos eka yritys menee pieleen :o)
Niin se vain iski pyöräkuume :grin: Eihän siinä muu auttanut kuin autokouluun ilmoittautua ja korttia ajamaan. No, tänään oli inssi ja parin viikon päästä saa laitokselta kysellä korttia. Toki väliaikaisen kortin kirjoittivat. Tässähän sitä sitten katellaan menopeliä...:jippikaijee:
Moro vain kaikille, motoristina koen itseni aika tuoreeksi, vaikka mopokortti onkin pian parivuotta ollut taskussa(autokortti jo liki kymmenen vuotta) niin kilometrejä ei oo montaa tuhatta vielä kertynyt...
Emännän kans on pyörästä haaveiltu niin kauan kun on yhdessä oltu ja pari vuotta sitten emäntä päätti uhkauksensa toteuttaa ja ostaa pyörän, ilmoitti mut sitten autokouluun siinä vähä salaa... Kortti taskuun ja pyörää etsimään, selvää oli että pyörä olisi naku ja kohtuu pieni että molemmat sillä pystyy ajelemaan(emäntä 163cm ja minä 186cm). Kawan ER-5 tuntui molemmille sopivalta ja sopiva yksilö löytyikin pienen etsimisen jälkeen ja se kulkeutui Ylistaroon syksyllä 2010... Nyt tänä keväänä vasta on tullut tehtyä pitempiä reissuja, pisimmät päiväajot on jossain 250km... Ja voi että kun tämä onkin vain kivaa hommaa, tämän foorumin löysin vasta äskettäin ja tästä on kyllä ollut suuri apu tulevaisuutta suunnitellessa.
Tervetuloa joukkoon "tummaan", kuin sanonta joskus kuuluu. Tämä foorumi on erittäin hyvä tietolähde, eli asiallista kommenttia ja apua löytyy mopoon ja muihinkin liittyvissä ongelmissa hyvinkin nopeasti. Sitten on myös näitä "minä itse ja minun mielipiteeni on ainut oikea", josta seuraa väistämättä karmea vääntö, mutta eipä niille kannata paljoa korvaa lotkauttaa.
Tulet huomaamaan tämän foorumin kirjon hyvinkin nopeasti, jos et ole jo sitä havainnut. Mutta kuten sanoin edellä, pääasiassa tästä foorumista on pelkkää positiivista sanottavaa.
Turvallisia kilometrejä!
Melkoista ruuhkaa tuntuu Hellsingin päässä ainakin olevan niin miliiseillä kuin autokouluillakin. Oma kortin hankintaprojekti on nyt kestänyt jo mooooonta pitkää viikkoa ja nyt perjantaina viimein toivottavasti pääsee tekemään kirjalliset. Sen perään koitan tietysti buukata pakolliset ajotunnit niin putkeen kuin mahdollista, jotta ehtisi nyt edes kesäkuun aikana saamaan sen kortin lapaan. Polte päästä ajamaan on sanoinkuvaamaton :grin:
Tervehdys. Monta vuotta kestäneen pyöräkuumeen johdosta tuli vihdoinkin ajettua pärräkortti. Viikon ollut kortti taskussa ja on se vaan komiaa. Orastavasta pyöräkuumeesta kertonee se, että ajokamat roikkuivat eteisen narikassa yli kuukauden ennen kortin saamista ja pyöräkin tuli ostettua samoihin aikoihin. Sitä tuli sitten tallissa käytyä aina vilkuilemassa, että jokos kohta pääsis satulaankin :grin: ( oikein luvalla ).
Itse päädyin hieman rennomman ajoasennon pärrään ja tehojen kanssa en alkanut heti kikkailemaan. Itse päädyin uuteen pyörään, koska eihän noissa käytettyjen hinnoissa tuntunut olevan mitään järkeä minkään merkin kohdalla. Miksi ostaa pari-kolme vuotta vanha, kun uuden saa monasti parin tonnin lisäsijoituksella. Ensi kesänä sitten ostetaan vähän kuutioita lisää :).
Oujee. Melkeen 20 vuotta takaperin kaverin kanssa keskusteltiin piikeistä ja sovittiin että hoidetaan kortit, pärrät, yms. ja lähdetään keräilemään rispektiä kaupungilta... noh, kaveri hoiti homman kuntoon välittömästi, itsehän hitaana venailin tähän viikkoon asti :) Eli, kortti hankittu, check! Pyöräkaupat tehty, check! Nyt sitten odotellaan pyörää saapuvaksi ensi viikolla....