Lainaa:
(nukkumatti @ Touko. 04 2005,14:47) kirjoitti
Rangaistukset on just sopivat... nyt noi rangaistukset puree... senhän takia porukat täällä itkee jos ne olis yhtään lepsummat ni noh ajaisko ihmiset sit paremmin ku ei tarvis välittää siitä että tuleeko rangaistusta vai ei?
Avaudu nyt sen verran, että kerro mitä rikollista itse teet? Ihan mikä vaan juttu, jookos? Mieti sen jälkeen sopivaa rangaistustasoa siihen.
Mä voin itse avautua parista asiasta.
1. Yleensä kävelen lähikauppaani tien yli, vaikka suojatie on siinä 10 metrin päässä. Mun mielestä siitä rikoksesta pitäisi tulla 1.500 euron rikemaksu.
2. Kerran laitoin veroilmoitukseen yhden kuitin, mikä sinne ei olisi kuulunut, ainakaan tarkasti verolakeja tulkiten. Mun mielestä siitä rikoksesta olisi pitänyt takavarikoida mun omaisuutta 10.000 euron edestä, esim. mun prätkä.
3. Takavuosina jeesasin kaverini saunan rakennusta. Kamuni maksoi mulle safkat ja juomat ja 200 markkaa pimeänä. Mun mielestä tuosta olisi pitänyt seurata 2.000 euron sakko ja ehdollista muutama kuukausi.
No niin, "nukkumatti", nyt mä olen laittanut rikokseni linjaan ylinopeuksista seuraavien rangaistusten kanssa. Se on sun vuoro, pistäs omat rikoksesi raadin eteen!
Terveisin Antti