Voi kiesus että olis helpompaa lukea jos olis sanat kirjoitettu isoilla, eroiteltu lauseet pisteillä, olis hiukan rivin vaihtoja ja muuta yhtä tärkeetä...
Joutu meinaan pariin otteeseen lukemaan et sai tolkkua... oonko mä se hidas tai tyhmä? http://moottoripyora.org/iB_html/non...withstupid.gif (ei tarkoitettu henk.koht. edellisen kirjoittajalle)
No kysymykseesi; mistä tulee ajonautinto?
Mulle se koostuu monesta eri asiasta. Ajo-asennosta, laitteen käsiteltävyydestä, kelistä, omasta fiiliksestä, tiestä, mahdollisista matkakumppaneista ja ennen kaikkea siitä ajokista! Kokonaisuus siis luo tuon ajo-tuntuman, ts. FIILIKSEN.
999 ei todellakaan ole mikään extreme ajo-asennoltaan, päin vastoin! Kuten vertasinkin 999:iä 998:iin niin 999:ssä on jonkun matkaa pystympi ajo-asento kuin mitä on 998:ssä. 998 / 748 / 916 /996 on niitä extreme ajo-asentoisia. Tuo on ihan mun omiin kokemuksiin ja ajoihin perustuva väite... Taitaa muuten löytyä (jossain netissä olen nähnytkin) noiden kahden mallisarjan mitat... (vai oliko se tyyppipaperit... en muista...) eli paljonko on penkistä matkaa tankoon, jalkatapeille ja jne. 999:ssähän on tuo penkki-tankki yhdistelmä säädettävissä, jos et tiennyt...
Jaa... milloin on tullut Ducatin laitteet testiin putkilla ja lastulla? Käsitykseni ja muistini mukaan sellaista ei ole ainakaan MasterBike testissä päässyt käymään... Tietysti jos joku pitää PB:tä raamattuna ja siellä on joku malli ollut putkilla ja lastuilla niin sille ei voi mitään. Lukemani isoimmat testit ovat olleet kyllä "puolueettomia", eli kaikki vakiona. Jossain vanhemmassa MasterBike Testissä oli 998 R vai oliko se 996 R "referenssi" pyöränä, mutta ei osallistunut itse vertailuun. Miksi? En tiedä...
Tosin noihin testeihin en paljoa perusta, suuntaa antavat kyllä, mutta omat kokemukset ja mieltymykset kuitenkin sen mopon oston ratkaisee. Ei todellakaan mikään testi! Ne ei voi olla koskaan TÄYSIN objektiivisia ja kaikille käyviä testejä.
Näin tällä kertaa. Ei saa ottaa hernettä nenuun.