Joo, tuo materiaali, mikrosynteettinen nahka, kuulosti hieman kaunistellulle kernieläimelle, mutta ehkä näistä kelpo saappaat vielä muotoutuu. ;)
Printable View
Daytona Road star GTX ja hyvin ovat toimineet
Muillekkin varoituksena että älkää ostako ainakaan Sweep GP17 ajokenkiä.
Todella tiukat, ei meinaa saada mahtumaan jos nahkapuku päällä. (Enkä omista mitenkää isoa pohjetta).
Voi toki olla että mulle osu just ne paskat, ois ehkä pitänyt mennä saunaan kengät jalassa et olis löystynyt sillä ennenkuin vetoketju antautui.. :paikallatuulee:
Muilla kokemuksia samoista kengistä?
Jep. Tuolla nuo kaapissa makaa täysin käytgämättömänä. Syksyllä ostin ja sain kyl kiinni liikkeessä, mut ei ollu sillon pukuu päällä. Itellä hieman ahdisti jalkapöydän kohdalta, mut aattelin, et toi kyl muokkaantuu. Pitänee kokeilla joku päivä. Olin kyl ajatellu ne myydä Astarien alta pois.
Ostin kans syksyllä nuo Sweep GP17 kengät.
Samat kokemukset, eli tiukat nilkan/jalkapöydän kohdilta. Syksyllä ajoin niilä pari kertaa ja kevään ekaan ajoon lähtiessä petti vetskari toisesta kengästä. Hoitu kyllä takuuna kuntoon, mutta tiukat ne on edelleen.
Juuri tätä mietin, mutta kyllä nämä jonkin verran ovat muotoutuneet kun muutaman päivän on tepastellut pari sukkaa jalassa ja vähän lämmitellyt hiustenkuivaajalla. Kyllä tässäkin hommassa aito nahka vaan olisi paras, kuten ajoasuissakin, ja kumisaappaat sitten muihin hommiin.
Kyllä Sideissäkin mulla on sama ongelma, kun on nahkahousut säärisyndin kanssa päällä niin vetskari ei tahdo mennä kiinni varsinkin toisessa jalassa, johon on jääny päälle pysyvä turvotus. Oon kokeillu vuosien aikana Fusionia, Mag-1:stä, Vertigoa, ST:tä ja kaikissa sama tilanne.
Mä oon käyttäny tollasta silikonisientä, jota yksi suutari suositteli vaihdettuaan veturin mun toiseen saappaaseen.
Tulipas tuossa tilattua Sidi Mag-1 kengät, ja pienellä testilenkillä huomasin että vaihteiden vaihto tuntuu huomattavasti vaikeammalta, kuin vanhoilla saappailla. Toki nuo vanhat yhdellä vetskarilla ja tarralla kiinnittyvät saappaat ovat todella venyvät näihin uusiin verrattuna, mutta ero oli kyllä huomattava tuossa testilenkin perusteella. "Ylösäin" molemmat taipuvat suunnilleen saman verran, mutta sitten alaspäin jalkaterää taivuttaessa (vaihdevivun alle) oli ainakin ensituntumalta pieniä ongelmia. Oletan että vaihdevivun kulmaa säätämällä helpottuu jo huomattavast.. Onko muilla vastaavia kokemuksia, vai käytänkö kalustoa väärin tai eikö se vaan sovi :D
Säädä sitä kulmaa vaihdevivussa?
Dont worry.
Uusi saapas on jäykkä, ja se aiheuttaa onglmia. Korjaus ongelmaan: käytä saappaita ja aja paljon. Saapas rupeaa antamaan periksi.
Uusi saapas on outo, ja se aiheuttaa ongelmia. Korjaus ongelmaan: käytä saappaita ja aja paljon. Tottumus rupeaa antamaan periksi.
Kun uudet saappaat ja tottumuksesi ovat hieman muovautuneet, ihmettelet miten ihmeessä olet koskaan ajanut niillä vanhoilla saappailla.
Missäs kengässä olis sitten pohkeen kohdilla tilaa 47cm ympärysmitalle ja mieluusti soljella ainakin ylhäältä, lestikin sais olla "suomimallia" eli leveähkö. Siis ilman nahkapuvun lahjetta suurinosa menee kiinni mutta lahkeella ei riitä mitta.
Ja lievästi välimatkaa mihinkään kivijalkakauppaan ja varmuudella jollakin toisellakin ollut samanmoista ongelmaa.
Ja hakusessa rata/kisa etc. suojaavampi kenkä.
Kyllä, kovaa käyttöä, omat uudet saappaat ovat nyt muotoutuneet pienen alkukankeuden/ahtauden jälkeen just passeleiksi. Rata-ajossa huomasi eron edellisiin enemmän touring-tyyppisiin saappaisiin selvästi, uusissa on paljon parempi tuntuma tappeihin ja ne eivät nuljua jalassa yhtään, vaan istuvat kuin sukka.
Samat kokemukset. Tosin paksuun pohjaan ei ole vieläkään tottunut, mutta kai sekin aikanaan tulee. Ainut että vaihteenvaihtaminen vaatii hieman enemmän liikettä kuin ennen. Jäykkyytensä vuoksi joutuu tavallaan "kiertämään" monolla polkimen joka kerta eikä jalka livahda niin helposti polkimen ohi niin mukavasti kuin ajokengillä.
Daytona Road Star on säädettävä varsi/pohje. Jos vaan suojaavuus riittää.