Seuraavasta on ollut vissiin puhetta mutta kysytään silti: onko suotavaa / sallittua tehdä kätkö kohteesta (kahvila) joka on auki nyt vain syyskuun loppuun ? Mutta aukeaa taas ens vappuna.
Seuraavasta on ollut vissiin puhetta mutta kysytään silti: onko suotavaa / sallittua tehdä kätkö kohteesta (kahvila) joka on auki nyt vain syyskuun loppuun ? Mutta aukeaa taas ens vappuna.
Mistä lie johtuu mutta huomasin juuri äsken karttaa tutkailessa että ainakin kaksi "löytämääni" kätköä ei ollut kuittaantunutkaan vaikka ne lauantaina jo kuittasin. Liekö syynä Samsung känny joka on hidas kuin mikä joten olen mahdollisesti kirjannut itseni pois kuittaussivulta liian aikaisin :no:
Ohjeissa kerrotaan näin:
Aukioloajat yms. muuttuvat tiedot
Linkki lisätietoihin on erityisen merkityksellinen siinä mielessä, että kahvilan tai ravintolan omistaja yleensä pitää huolta siitä, että kotisivuilla on ajantasalla olevat aukioloajat ja muut tiedot. Monilla motoristien suosimilla paikoilla on eri aukioloajat kesällä kuin muina vuodenaikoina (ja osa on auki vain kesäisin). Tästä syystä on suositeltavaa, ettet laita aukioloaikoja, ruokalistaa tms. kätkön kuvaukseen, vaan ohjaat lukijan katsomaan ne paikan omilta sivuilta.
Jos aukioloon liittyy jotain erityistä, siitä kannattaa mainita kuvauksessa esimerkiksi tähän tapaan (lisätietojen linkkiin viitaten): "Kahvila on yleensä ollut suljettuna maanantaisin ja tiistaisin. Katso tarkemmat tiedot alla olevasta linkistä"
Voi hyvin olla, että jotain on mennyt pieleen. Samsungiin tavalla tai toisella liittyviä ihmetyksen aiheita on ollut muitakin (mm. lokimerkinnän tallettumien kahteen kertaan samalla sekunnin murto-osalla, mikä menee minulta aivan yli hilseen). Huom! Tarkoitan sitä, että on ollut käytössä Samsung:in laite, mutta ei ole tietenkään tiedossa, johtuiko ongelma siitä vai jostain aivan muusta.
Mulla vaan ei ole itselläni Android laitteita, joten testaaminen on ollut hankalaa (pojalta joskus lainaillut puhelinta).
Olisin kyllä kiitollinen virhetilanteiden tiedoista, jotta pääsisi selville, mistä on kyse (siis muutkin kuin alexz).
Jäljille voi päästä, jos tietää nämä:
- mitä tapahtui (virheilmoitus ja kellonaika mikäli mahdollista)
- mikä laite ja käyttis (mielellään myös versiotieto)
- mikä selain (mielellään myös versiotieto)
Ja tietty parastahan se on, kun nää postataan foorumille eikä privaattina, niin siinä samalla saa muutkin tietoa, että millä välineillä on ollut hankaluuksia.
Hyviä kätköja olit Goza Viroon tehnyt. Viimeviikolla tuli pari päivää siellä ajeltua ja kuusi kätköä kierrettyä. Kätköt toi sopivasti sisältöö muuten päämäärättömään haahuiluun. Tuli vaan mieleen, että miten oot sen sukellusvenetukikohdanki löytäny. Sinne ei vahingossa eksy.
Tuli muuten Virossa satku täyteen.
Kiinnostusta on, mutta mä en pysty ottamaan vapaata kouluaikana tuosta noin vaan (eli en pysty lähtemään edes viikonlopuksi jos pitäisi jo päivällä perjantaina lähteä). Mulle sopii toukokuussa vain tuo helatorstaivkloppu, koska siinä meillä on vapaata perjantainakin. Sitten 4.6. eteenpäin onkin taas 10 vk vapaana ;) .
Näköjään Roopea08 ja Miiakeel joo 100 täynnä. Aaltoliikettä ja vielä :jippikaijee:
Kotona tuli vihreätä valoa Viron ajelulle.
Viro on mukava maa ajella, varsinkin jos alla on matkaenduro. Oon kiertänyt nyt viitenä vuotena peräkkäin Baltiassa ja aina juuri helatorstaiviikolla. Kyllä sieltä aina löytyy katsomista. Olemme käyneet esim. kahdessa ydinohjustukikohdassa katselemassa kylmänsodan jäänteitä. Yksi tämän kevään paikoista oli Kihnun saari, mielenkiintoinen paikka myös. En oo vielä aloittanut motokätköilyä vaikka taisin sinne tunnuksen tehdäkin jossain vaiheessa. Minkälaisella kalustolla olette lähdössä, Jack laittanee vähän karkeampaa kumia alle niin rupeaa sora lentämään. :D
Karkeammat kumit ois hieno juttu. Kunhan sit joku kertois miten soralla ajetaan :p
Nyt meininki on vähän sitä että suorilla saa vauhtia ja sit mutkissa vauhti pois :kääk:
No, pysyinhän mä näköetäisyydellä kun vedettiin muutama kilsa pohjanmaan mettäautotietä kesällä. Tai sit sulla kävi aika pitkäksi kun en saanut peliin vauhtia. :no:
E: tämä oli siis vastaus Yrmylille, en tajunnut lainata teksitä.
EE: ne ydinohjustukikohtien sijainnit voisit jossain vaiheessa kertoa.
Siitä olen jotain lukenut. Eikös se ole vähän kuin palaisi 20-luvulle tai jotain? Kaikki tiet soraa, talot pieniä, eikä mitään teollisuutta tms.
Ja uskokaa tai älkää... nyt on ensimmäinen kätkö Tanskaan tehty (kunhan menee tarkastuksista läpi). Valitettavasti tanska on maa jonka läpi kaikki haluaa ajaa mahdollisimman kovaa. No ei siellä ajettavia mukavia teitä ole, mutta muuten kyllä paljon nähtävää!
Jos joku ihmettelee, niin tiedoksi : Tolla uudella maalistasivulla näkyy, että Tanskassa on kolme kätköä. Kun avaa Tanskan kartan, niin eihän niitä kolmea ole (Siis tämä sivu https://www.motocaching.net/fi/sitemap/countrymaps). Näköjään ko. sivulla luvuissa on mukana myös arkistoidut kätköt. Korjaus tulee seuraavassa versiossa.
Mitä tehdään tuon Konnun kiekan kanssa ? Ei pysty kuittaamaan löydetyksi. :rant:
E: pistänkö huoltopyynnön tms ?
Jep. Teen näin :thumbup:
Voi perä. Mun pitää opetella lukemaan ja myös opetella kellon ajat uudestaan. :tyhmäminä:
Voisitko Pleksi poistaa sen mun huoltopyynnön ? Kiitos ja anteeksi :sad:
Sen saa itsekin poistettua (itseasiassa tajusin juuri, että mulla ei ole siihen hommaan passelia admin työkalua).
Toiminto on tosiaan vähän piilossa, mutta näin se käy:
1) valikosta ensin : Omat / Omat löydöt ja lokimerkinnät
2) lokimerkinnän kohdalla "muokkaa"
3) klikkaa "Poista lokimerkintä" linkkiä
Juu onnistu, kiitti. Oon vissiin aika väsyny kun säädän tuolla lailla. Koko päivän ajanu. Mutta onpa taas tullu nähtyä kaikennäköistä maisemaa. :thumbup:
Toi on aika hieno juttu ! Tuota pitää kokeilla vaikka huomenna jos löytyy joku kuvattava kohde. Teitkö tuon ihan Suskia varten :;):
Tää ei liity varsinaisesti kätköilyyn muta laitetaan silti. Löysin imatran keskustasta perus hotellin ja kävin äsken hyvällä pizzalla. Lähin seuraavaan baariin, kerkesin ostaa jo bissen ennenkuin huomasin et jouduin oikein kunnon räkälään. Voi hyvää päivää :blink:
Äkkiä bisse ja jekku naamaan ja ulos !
Olen kiinnostunut Viron reissusta ens keväänä.
Nytten en vaan ole sorkkinut konepyörää kahteen kuukauteen! Työnantaja 'taatana' muutti Piispankylästä Itä-Vantaalle josta johtuen päivät ovat venähtäneet kiusallisen pitkiksi. Eikä tämä mahtava loppukesä ole juurikaan houkutellut enää työpäivien jälkeen sonnustautumaan ajoasuun, viikonloppujen vierähtessä muiden harrastusten parissa.
Keväällä on intoa joten ajankohta sopii mulle vallan mainiosti;-) Siis, alustavasti: Mukana!
Hienoa :thumbup:
Miltäs muuten sun silmissä näyttää tää kätköilytouhu nykyään? Aika paljon on tapahtunut sen jälkeen kun "alpha foorumilla" keskusteltiin siitä, millainen saitin pitäisi olla. Siis tietty olit aktiivisesti mukana senkin jälkeen, mutta noin niinkuin yleisesti ottaen?
Niin... tykkääkö muut, että laitetaan kuvia lokimerkintöihin?
Mä oon ainakin tykänny kattella niitä kuvia, mitä porukka on linkittäny. Suskin pointti kuitenkin liittyy enempikin siihen, että on kivampi käydä käköillä, kun ei ole nähnyt kuvia etukäteen.
Mä tykkään katella, toi on hyvä juttu. Yleensäkin kun näkee kuvia hienoista paikoista niin tekee mieli lähtee ite kattoo livenä. Nyt kun päästiin aiheeseen niin mites videot ? Kuvasin tänään koko Parikkalan pätkän, oli nastaa ajella sora osuus.
No älä nyt kuitenkaan ota tätä ihan tosissaan. :p
pleksi kyseli joku aika sitten, pitäisikö omia kätköjä voida merkitä löydetyiksi. Ehkä se olisi hyvä, jotta uusissa maissa saataisiin aikaan lokimerkintöjä.
Maan ensimmäinen kätköilijä voi vain tehdä kätköjä - ei löytää mitään. Vähän sama tilanne kuin maailman ensimmäisellä faxin omistajalla :-)
Minun motoilijatuttava asuu kaliforniassa ja laitoin hänelle linkin sivustoille. Katsotaan saataisiinko aikaan aktiivisia käyttäjiä sinnepäin
Kunpa voisi puhua niiden kanssa, jotka myi ne ekat faxit. Olis vähän kysyttävää... :grin:
Parilla foorumilla (ulkomailla) on joku muukin ottanut motocachingin esille. Molemmilla keskustelu stoppasi siihen, että tuli pari kommenttia, että on jo hyvä sivusto... katso sieltä. Toinen on sellainen, johon sivuston ylläpitäjä lisää kohteet ja toinen oli bestbikingroads.
Molemmat saitit on kieltämättä ihan hyviä, mutta omasta mielestäni niiden sisältö ei yllä lähellekään sitä, mitä olette laittaneet motocachingiin Suomessa.
Omista avauksista foorumeilla on tullut lähinnä "nice idea, good luck" kommentteja ja muutama kymmenen kävijää. Pitää varmaan vaan yrittää kovemmin. Itse olen ajatellut, että aloitukseen jossain maassa voisi olla kaksi tietä: a) löytyy sattumalta joku, joka alkaa tekemään kätköjä. b) saadaan jonnekin seudulle sen verran kätköjä, että muutama innostuu.
Esim. USA:ssa on haasteena, että siellä on hillitön määrä sivustoja, joista motoristien on tarkoitus löytää tapahtumia ja reittejä. Suurin osa vaan on sellaisia, ettei niillä ole ollut oikein edellytyksiä kehittyä ja ovat siksi jääneet melkolailla "tyhjiksi". Nyt motocaching on tavallaan yksi "tyhjä" saitti muiden joukossa.