Pop läväytti 70% lähtöbonuksen nyt vuodenvaihteen jälkeen kun siirtyivät henkilö- eikä ajoneuvokohtaiseen bonusprosenttiin.
Printable View
Pop läväytti 70% lähtöbonuksen nyt vuodenvaihteen jälkeen kun siirtyivät henkilö- eikä ajoneuvokohtaiseen bonusprosenttiin.
Jos olen jotenkin oikein käsittänyt, bonukset voi olla nykyisin lähes mitä tahansa eri yhtiöissä, niistä kun on tullut enemmän myyntikikka kuin todellinen hyöty asiakkaalle. Ei Pop:in tarjoamasta 83% bonuksestakaan ole mitään hyötyä jos lähtöhinta on tarpeeksi kova. Loppuhinta se lopulta kuitenkin ratkaisee.
Jep, täytyy tehdä uusi sopimus jos haluaa muutoksen eli puhelinsoiton vaatii. Nettilaskurin kyllä pitäisi näyttää se prosentti oikein. Jotenkin mielivaltainen tuo kyllä näyttää olevan, nyt tarjoaa liikenne 75%/kasko 70% mutta hinta 35€ kalliimpi per vuosi kuin pari viikkoa takaperin solmitussa sopparissa.
On sillä hinnalla sen verran, että pienemmillä bonuksilla olevat kiertää sen yhtiön kaukaa, minkä hinnat on kilpailukykyiset vasta maksimibonareilla.
Toisaalta, jos on maksimibonarit, niin siinä on hyvä näyttö, että kuski ei ole kolarimagneetti ja se voi olla hyvä asiakas vakuutuyhtiölle...
Vaimo oli aikoinaan autokolarissa jossa sai pahat elinikäiset vammat. Auto oli vakuutettu Tapiolassa. Ennen kolaria vaimo oli elämänsä kunnossa, kolarin jälkeen pahat vammat. Siis päivänselvä tapaus. Tapiola kuitenkin kieltäytyi korvaamasta, mielikuvituksellisilla verukkeilla. Törkeätä ja tylyä kohtelua. Yritti ilmeisesti päästä pälkähästä väsytystaktiikalla, joten oikeutta käytiin pitkän kaavan mukaan (liikennevahinkolautakunta, vakuutusoikeus, käräjäoikeus, ja lopulta hovioikeus) yhteensä noin 8 vuotta. Lopulta Tapiolan täytyi tunnustaa tosiasiat ja maksaa viulut korkojen kera, vaimon loppuelämän ajan.
En ikinä, koskaan ottaisi mitään vakuutusta Tapiolasta näiden kokemusten perusteella. Muista vakuutusyhtiöistä ei kokemusta tällaisissa korvausasioissa. Lienevätkö sen rehdimpiä? Jokainen pohtikoon tätä itse.
Ai niin, tämä loppukaneetti vielä:
:hanuria::hanuria::hanuria: vakuutusyhtiöiden lääkärit :hanuria::hanuria::hanuria:
Zetorissa kokovuoden vakuutusmaksu 461,38€
Vaihdoin juuri eilen MP vakuutukseni IF:stä POP:iin.
Tuli aika yllättävän kova 120€ vuosisäästö.
Liikennevakuutus + osakasko.
POP Moottoripyörä S -vakuutus
219,80 €/vuosi
Liikennevakuutuksen bonusalennus: 80 %
Kaskon bonusalennus on 70 %
1.2-17 otettu Uusi osakasko vakuutus KTM 625 SMC OP-Pohjolan hinta 612 €/v. Ja Lähi-Tapiolan hinta 337€
ikä 45v.
bandit1200
täydet 70% bonukset
pohjola
160€/v
Tsiisus. Mulla BMW R1200R:lle Pohjolassa isokasko + liikennevakuutus 1075 e/vuosi. Mutta bonareita on vasta 20, koska pyöräkin ollut mulla vasta pari vuotta. Tein tarjouspyynnön uuden lain mukaisesta vakuutuksesta, mutta Pohjolassa ei vielä semmoista saanut. Muiden yhtiöiden laskureilla hinta olisi totakin korkeampi. Mutta että 160 e/v. Sitä ootellessa.
Alle 400€ saa edes liikennevakuutusta
Tuo R1200R on vähän samaa sarjaa kuin mun R1100GS, joka on kylläkin 18 vuotta vanha.
Liikennevakuutus on tuohon mun vanhaan pyörään 135.- euroa vuodessa 70 % bonuksilla.
Noista uudemmista ei vakuutusyhtiöillä ole vielä mitään tilastoa, johon perustaisivat hinnoittelunsa.
Eivät ota mitään riskejä.
Saattaa olla siis osaamattomia kuskeja jne. , joten vahinkoja voi tulla enemmän.
Toivottavasti tuo kuljettajaperusteinen bonarihomma tuo tähänkin jotain kohtuullisuutta.
Saahan noita, esim. BMW R1100S -00. Liikennevakuutus 45% bonuksilla 210 €/vuosi. Ifistä.
P.S.
Katsoin tuollaisen -08 R1200R:n vakuutuksen hinnan omilla tiedoillani Ifistä lähtöbonuksilla. Huippukasko + liikennevakuutus = 727,63€. Tämä siis ympärivuotisena. Pelkkä liikennevakuutus, ympärivuotisena, 441,80€. Vaikuttaa Pohjolan vakuutus melko kalliilta.
Lähitapiolan laskuri antoi tollasen hinnan :rant: 70% / 70% VZR1800,
Liikennevakuutus, vuodenaikahinnoiteltu202,89 €
Laaja Kasko472,53 €
Lunastusetuvakuutus98,31 €
Autopalveluvakuutus36,70 €
Kokonaishinta 810,43 €
Älä usko laskureita, mullekin laski reilun 700€:n hinnan, mutta spostilla tippui liki neljäsatkua pois:jippikaijee:
Ja mulla sisältyy noi erittelemäsi vakuutukset kaskoon...tosin tein liikennekäytöstä poiston lokakuun lopussa ja otan takaisin käyttöön huhti-toukokuulla, joka tuli maksamaan Trafille kaikkinensa 6€. Ilmeisesti sit hyvittävät jotain ympärivuotisessakin vakuutuksessa tosta poistosta??
(Kaskon) hyvitys riippuu ihan vakuutusyhtiöstä, tosin tämäkin taitaa olla kerrottu jo moneen kertaan? Voisi oikeastaan alkaa kerätä yhtiöitä, joilla hyvitys toimii..
Ainakaan Lähitapiola ei hyvitä kaskosta mitään, vaikka mopo olisi poistettu liikenteestä koko vuodeksi :pissed:
Itselläni on myöskin lunastusetuvakuutus,taisi olla jotain noin suurinpiirtein 132,27€
Elikkä kysymys kuuluu...,onko teillä kellään käytännön kokemusta siintä ,kuinka paljon paremman korvauksen saa pyörän joutuessa lunastuskuntoon?(lupaavat 30%,maksavat vaikkapa 8% tai jotain).
Ei ole kokemusta, mutta voin kertoa, että kannattaa lukea korotusta koskevat vakuutusehdot useamman kerran ajatuksella, ja mieluummin vielä vakuutusjargoniin erikoistuneen henkilön kera. Lunastuskorvauksessa yleensä muutenkin tulee erimielisyyttä siitä, mikä on laitteen käypä arvo, niin sama kiistanalainen summa on tietty myös tuon korotuksen pohjana. Lisäksi ehdoissa on usein rajauksia esim sen suhteen, että korvaus ei korotuksesta huolimatta voi olla suurempi kuin mitä itse olet laitteesta maksanut, eli jos pyörän on jostain syystä saanut hankittua edukkaasti, tuo korotus voi jäädä torsoksi. Samoin rahoituksella ostetussa pyörässä korotuksen suhteen voi olla poikkeuksia.
Missä zzr1400 noin halpa on? Ja oliko kyseessä pelkkä liikenne, vai kasko vai molemmat? Niin ja paljonko bonuksia?
Kerro tarkemmin, kiinnostaa. :)
En ole koskaan ajanut kolaria millään ajoneuvolla, enkä kaatunut moottoripyörällä. Miks mulla on sit niin kallis vakuutus, yli tuplaten toi adenauerin hinta? mit vit?
Kiitos Suomen hallitukselle mp-verosekoilusta, joka ajoittui samoihin aikoihin liikennevakuutuslakimuutoksen 1.1.2017 kanssa!
Tuli otettua mopo pois liikennekäytöstä viime vuoden puolella kuten 100 000 muutakin pyörää oli otettu sekä samalla irtisanottua vakuutukset IFistä. Nyt kun vero peruttiin, niin aloin vertaileen vakuutusta pyörään, niin sain seuraavat tarjoukset:
VT-600
Mies 42v
PK-Seutu
IF:osakasko + liikenne
259,18 euroa
POP: MP S + liikenne
155,42 euroa
POP-Vakuutukselle menee, kun IF on jäänyt ihan telineisiin tämän lakimuutoksen kanssa.
Huomasin samalla, että vakuutusmaksuissa on 24% vakuutusveroa. Kuinkahan paljon valtio mahtoi menettää vakuutusverotuloa tämän mp-verosekoilun ansiosta, kun pyöriä poistettiin liikennekäytöstä...
Mulla lukee Popvakuutuksen sivulla Rocketille 39.71€/vuosi, liikenne+täyskasko. Hmm, onkohan tossa joku virhe? :p