Takaiskarin huolto (must). Mulla oli Tuonosta tuossa iässä typet enää muisto vaan. Ei ne ikääntymällä parane.
Linkuston laakereiden tarkastus ja rasvaaminen, tarvittaessa vaihto. Jos niitä ei ole koskaan katsottu ja ovat ryytyneet, voi mennä jopa koiranlu poikki. Siispä koiranluun kunnon tarkistus. Takahaarukan laakerin tarkastelu vähintään heiluttamalla.
Etujarrupalat kuluvat yllättävän nopsaan radalla, myös jarrujen purku ja putsaus suotavaa herkkyysnäkökulmasta
Laitat varmaan jonkun kevyen litiumakun jossa on hyvä starttivirta, voisi silti olla hyvä katsoa latausjännite kuntoon vaikka ratakäytössä vissiin pidät ylläpitolaturia joten tämä on kai viimeisenä tarvittavana asiana (pitäisi ladata yli 14V yleismittarilla katsoen tähän on sitten korjausjipponsa)
https://www.apriliaforum.com/forums/...ummies-Like-ME!
Suorituskykymielessä paras hintalaatusysteemi ja ehdoton suositus on muuttaa kollektoria, ero keskialueen väännössä on aivan tolkuton vakioon. Tietenkin jos pätäkkää on 2-2 putkistoon niin se sitten. Sitten chipiksi vaihtaen FR200SV tai Gabron chippi. JMH tietää kai mistä Gabroa saa. FR:ää saa AP Workshopsilta. SV=Small Valve = ME-mallin moottori. Muistaisinpa oliko tuossa alkupään kollektorissa jokin ero että siihen tehtiin vain yksi putkilisäys. Voi olla että muistan väärin ja se oli ensiksi kehitetty kollektorimodi. Foorumeita surffaamalla selviää.
https://www.apriliaforum.com/forums/...ector-pipe-mod
Teetin itse tutulla tig-hitsaajalla tuollaiseksi ja maksoi kaksinumeroisen rahan.
Katekiinnikkeinä pitäisi olla Dzus kiinnikkeet jo vakiona.
Kahvoista sen verran että ole tarkkana jarrukahvan kanssa. Ainakin yksi Mille on Suomessakin ajettu lunastukseen asti ja toisella meinasi käydä huonosti (omani) kun alkoi jarru hirttää kahvan vaihtamisen jälkeen mutta onneksi minua varoitettiin. Tarkista, että pääsylinterin kumitutin sisällä, kun siellä on mäntää painava tappi, että sen tapin päällä on jousi kunnolla paikallaan. Jos jousi ja tappi ovat peräkkäin, neste ei pääse palaamaan ja ensimmäisen jarrutuksen jälkeen pikkuhiljaa neste kuumenee ja painaa jarrun yhä lujempaa kiinni. Tapin kuuluu siis mennä jousen sisälle. Oma muistikuva 2003 mallista mutta sama sen pitäisi tuossa olla.