Liityin tänään. Ostin syksyllä ekan BMW:ni. Vanhan vm.-97 R 1100 R:n. 32 tuh. ajettu. Käytin huollossa, öljyt, tulpat ja uusi akku. Nyt vaan toivon että opin ajamaan sillä.:D
Printable View
Liityin tänään. Ostin syksyllä ekan BMW:ni. Vanhan vm.-97 R 1100 R:n. 32 tuh. ajettu. Käytin huollossa, öljyt, tulpat ja uusi akku. Nyt vaan toivon että opin ajamaan sillä.:D
Kaupassa odottaa vielä R1100 RT vm 01. 70 tkm ajettuna. On ensimmäinen saksalainen mulla. N 4 viikon päästä olisi tarkoitus aloitella kausi
Tänään tuli Tampereelta haettua Poriin eka Bemu.
R 1100 RS, vm. 1995
Tuossa se on olkkarissa ikkunan edessä, akku latauksessa ja odottaa perempia ajokelejä. :orgmp:
Aika monta R1100 Bemaria saanut uuden omistajan.
Onnittelut uusille omistajille.
Tulkaa sitten kurssille opettelemaan sen huoltoa.
Eli tuonne
Vielä mahtuu muutama uusi kurssilainen mukaan.
Huoltoromppujakin löytyy ja neuvoja puhelimitse.
laatutietoisia nykyajan immeiset.. minäki jos ois myynnissä halpa gessu jossain. ei raaski viittä tonnia kakkosmoposta köyhtyä.. tyytyäkkö 650 funduroon ? eipähän ois nii painava. isos kessussa kiehtos jousitus, matkaominaisuudet. talvella pikkuveli ois omiaan.. vaikeaa.. entäs jos vaihtas lotjan kerralla uudempaa gessuun.. ei,, ei voi luopua lotjasta.. ei vielä, niin kauan ku kyytiläisiä riittää. vaikka emceellä kovin ihastutti uus "tehdas madallettu" vesikersantti... semmone sit joskus
Minulla BMW 1000s RR, -10, ajettu 7000km
Tänään vaihtui mamman 650 Deauville tipunkeltaiseen
R1100ässään.
Itse jatkan vielä GSA:lla:jippikaijee:
Liityin tänään tähän pitkän tauon jälkeen, ekat savut bemulla 10.3.
Viime kesänä vaihtui iso Bandiitti Bemun 800 gt:hen jolla tuli kesä ajettua, mutta kun kävin kesän lopussa uuden vesigessun koeponnistamassa niin se oli menoa ja 800 vaihtui uuteen isoon gessuun, enkä ole katunut, kesän reissuja odotellessa.:grin:
Suzuki DL650:llä tuli ajeltua vielä tuossa viikolla. Vaihtui valkoiseen vesigessuun -14, joka tuodaan tuohon pihalle parin päivän päästä, jollei tuo takatalven lumi tuosta rupea katoamaan.
Olen ajellut R 1200 RT 2010 neljä kesää, nyt oli aika vaihtaa uuteen RT: hen. Kaupat tein Heinolla Tapio Rouhiaisen kanssa Sannan avustamana. Menestyvän miehen takana on aina nainen. Asiat hoituivat erittäin asiallisesti ja viimeiseen kädenpuristukseen asti esimerkillisesti. Kaikki poljin säädötkin hoituivat kokonaisvaltaisesti. Toimitus ja luovutus hoituivat sovittuna aikana, erittäin täsmällisesti. Kiitokset Heille.
Alkutyypit heitin heti, todeten, että jos vanhakin oli hyvä, nykyinen on ihan eri maata. Ajaminen oli erittäin kevyttä ja kone kävi hienostuneesti ja voimaa oli ihan eri tavalla kun muutti moodia. Uusi RT on ehkä parhain touring pyörä tällä herkellä, joskin muutkaan eivät huonoja ole. Kannataa poiketa Heinolla.:bisseä:
Bmw K1600GTL alle 13.4.2014:jippikaijee:
26.3.2014 Hain Heinolta uuden 2014 RT:n Heinolta 2005 ostetun RT:n tilalle ja ajoin kotiin huulet pyöreinä, niin oli parempi kuin edellinen. Kiitos Jakkelle ja muulle väelle.
Joulukuussa ostettu 1200gsa -09, talvella pikku tuunailua ja nyt keväällä ajellu n.700km. Ja kivaa on ollu :)
Terve,
Täällä tuore bemaristi! Ostin tämän vuoden helmikuussa Tampereen BikeTeam:lta BMW F800ST vm.07 ja vaikutti lupaavalta vehkeeltä. Ajeleenkin olen jo päässyt jonkin verran. :thumbup:
Ensimmäisenä ihmetytti etujarrun nypytys? Mielessä kävi olisiko etujarrulevy(t) kierona? Osoittautui kuten arvelinkin, levyjen kierous viaksi josta johtui kamala nypytys jarruttaessa. :sad: Asiasta liikkeen kanssa sovittu, ja asiat laitettu rullaamaan.. Osia odotellessa. :) Ajamistahan tuo ei estä, vaikka onkin kovin VEEMÄINEN vika.
Olen ihmetellyt lukiessani omistajanohjenamiskaa, kun siellä kerrotaan tuosta RDC(rengaspaineen seuranta järjestelmä), että kyseinen systeemi olisi TLV(tehdas asennettu lisävaruste)? Onko näin? Ja jos on niin mikä mahtaa olla vikana kun omastani en rengaspaineen tietoja näkyville saa ohjeita seuraamalla?
Toinen on tämä varashälytin? Sama juttu... Pitäisi olla tehdas asennettuna? Miten varashällärin pitäisi käytännössä toimia, ja kuinka tiedän onko pyörässäni edes kyseisiä värkkejä? Olin jo ostamassa pyörään varashälytintä kun ohjenamiskassa kerrottiin pyörässä jo sellaisen olevan?? Onko?
Olenko siis vain käsittäynyt jotain väärin? Eikö nuo varusteet kuitenkaan, vaikka ohjekirjassa kerrotaan niiden olevan, olekkaan välttämättä tehdasasennettuja valmiina pyörässä olevia varusteita? :blink:
Itsehän olen tämän ikäisen pyörän kanssa vielä aivan viherkorva, koska aikaisemmat kokemukset -90 luvun taitteen japseista. :dunno: Muutenkin BMW jo sinällään aivan uutta minulle.. Nämähän eivät ole ajoa haittaavia vikoja, mutta siltikin jotenkin haluaisi kaiken pelaavan, jos jokin pyörässä toimia kuuluisi? :sad:
Olisi todella mukavaa, jos joku kokeneempi bemaristi ja eritoten kyseiseen malliin perehtynyt, voisi kertoa jotain päätäni askaruttaviin kysymyksiin? Pyörähän on muuten omasta mielestäni aivan mielettömän mukava ajettava, jolla päristelee mielellään lyhyet ja pitkät matkat! :cruising: Ja mikäli vaikka pyöräni vanha omistaja osuisi kohdalle foorumilta olisi hienoa vaihtaa muutamia sanasia. Myöskin parhaitenhan se tieto sieltä tulisi. :thumbup:
[QUOTE=Arttu87;6282278]Terve,
Täällä tuore bemaristi! Ostin tämän vuoden helmikuussa Tampereen BikeTeam:lta BMW F800ST vm.07 ja vaikutti lupaavalta vehkeeltä. Ajeleenkin olen jo päässyt jonkin verran. :thumbup:
Ensimmäisenä ihmetytti etujarrun nypytys? Mielessä kävi olisiko etujarrulevy(t) kierona? Osoittautui kuten arvelinkin, levyjen kierous viaksi josta johtui kamala nypytys jarruttaessa. :sad: Asiasta liikkeen kanssa sovittu, ja asiat laitettu rullaamaan.. Osia odotellessa. :) Ajamistahan tuo ei estä, vaikka onkin kovin VEEMÄINEN vika.
Olen ihmetellyt lukiessani omistajanohjenamiskaa, kun siellä kerrotaan tuosta RDC(rengaspaineen seuranta järjestelmä), että kyseinen systeemi olisi TLV(tehdas asennettu lisävaruste)? Onko näin? Ja jos on niin mikä mahtaa olla vikana kun omastani en rengaspaineen tietoja näkyville saa ohjeita seuraamalla?
Toinen on tämä varashälytin? Sama juttu... Pitäisi olla tehdas asennettuna? Miten varashällärin pitäisi käytännössä toimia, ja kuinka tiedän onko pyörässäni edes kyseisiä värkkejä? Olin jo ostamassa pyörään varashälytintä kun ohjenamiskassa kerrottiin pyörässä jo sellaisen olevan?? Onko?
Mä hankin viime keväällä BMW F800GT ja muistikuvieni mukaan maahantuoja jälleenmyyjä sanoi, että Suomeen ei varashälyyttimillä olevia Bemaria myydä, koska niissä oli liian paljon harmia aiheuttavia vikoja, korjatkoon joku väitettä jos menin aivan perättömiä lausumaan. GT:tä ainakin myytiin kahtena eri varustepaketein, jossa toisessa oli sähkösäätöinen jousituksen paluuvaimennus, luistonesto järjestelmä sekä rengaspaine seuranta. Varmuutta mulla ei ST:stä ole, mutta voi olla että sinun hankkimassa Bemarissa ei ole paineseuranta ominaisuutta. Mikäli kuitenkin pyörän myyjä on sinulle myynyt pyörän jossa on tämä ominaisuus, saat lukemat näyttöön minimissään 30kmh vauhdissa, ja painamalla mittariston pienistä nappuloista alempaa, kunnes saat näyttöön painelukemat. GT:ssä asia hoituu näin, ja oletan sen myös ST:ssäkin hoituvan.:thumbup:
1200 -09 Gesulla ekat parituhatta kilsaa takana.
Ajamme paljon reissua kaksipäällä + kamat. Pyörä käyttäytyy johdonmukaisesti, alusta on helppo säätää kuormalle sopivaksi - kiitos ESA.n.
Kone vääntää mukavasti, kuin olin olettanutkin ennen koeajoa.
Eipä tuosta ole juurikaan pahaa sanottavaa, nooh ykkönen voisi olla hieman lyhyempi?
Seuraavaksi 20 000km huolto, mitähän kaikkea se sisltää?
-uula-
Meikäläisestä tuli toisen kerran bemmun omistaja. Nyt ajellaan S1000R:llä...
Oi Oi Oi onnittelut! Vaihtuuko nyt myös Tourinki PKhon?
Tuohon ärrän ilmeeseen ku tuo takalaukku istuu aika huonosti...
Onnex uusissa Bemuissa ei koskaan ole mitään lastentauteja, ni pääset myös ajelemaan, eikä kesä kulu huollon tiskillä.
Juuri bemarin tavasta toimia minulla ei ole tietoa, mutta "tehdaslisävaruste" voi ainakin autoissa tarkoittaa myös sitä, että kyseinen ominaisuus on tilattava pyörään jo tehtaalta. Eli siis että maahantuoja / myyjäliike ei pysty sitä jälkeenpäin pyörään asentamaan. Näin ollen pitäisin mahdollisena, että kyseistä ominaisuutta ei pyörästäsi löydy. Mutta kannattaa kysyä merkkiliikkeestä, heillä on (tai ainakin pitäisi olla) kyllä tarkat tiedot siitä mitä varusteita mihinkin pyöräyksilöön on tehtaalla asennettu.
Huhtikuun alussa talliin majottui BMW 1000RR vm.10 jolla ruuvattu 20tkm
Kiitos lowhill ja sami1024 Vastauksista! Asia alkaa näyttämään todellakin siltä, kuten sami1024 saneli, etteivät tehtaalla näitä kuitenkaan välttämättä asenna vaikka ohjenamiskassa lukee TLV.
No ei auta kuin laittaa hälläri tilaukseen ja asentaa! :jpstyle: Sillähän siitäkin pääsee ja saa mielenrauhan. :grin: Rengaspaineet nyt on aina ennenkin tarkistettu ennen reissuun lähtöä omatoimisesti, joten ilmankin RDC pärjää varmasti, eikä haittaa ajoa. :)
Kiitos ja turvallisia että mukavia ajokilometrejä kaikille :orgmp:, Hyvää kesää!
T:Uusi BMW:n ylpeä ja onnellinen omistaja! :thumbup:
Siis lisävaruste on lisävaruste. Se, että jossain ohjekirjassa puhutaan tehdasasenteisesta lisävarusteesta, ei kyseisen ohjekirjan haltijan pyörässä kyseistä lisävarustetta välttämättä ole. Mikäs se sellainen lisävaruste olisi, jos se vakiona asennettaisiin kaikkiin pyöriin. Eikä niitä ohjekirjoja siis räätälöidä eri omistajien pyörille erikseen. Eli ts. ohjekirjassa kerrotaan toiminnoista, joita karvalakkiversioissa ei ole.
Juu eipä mitään.. Tälläselle täytyykin vääntää rautalangasta, joka ei tajua lukemaansa? :;):
Tässä suora kopiointi omistajankäsikirjasta:
TLV- Tehdasasennettu lisävaruste. Tehdasasennetut BMW lisävarusteet asennetaan moottoripyöriin jo tuotantovaiheessa.
JLV- Jälkiasennettava lisävaruste. Voit hankkia jälkiasennettavan BMW lisävarusteen BMW Motorrad jälleenmyyjältä ja asentaa sen jälkeenpäin.
Tässäpä siis minun lukemisen ymmärtämisessä joku vika? :) Käsitin tekstin perusteella että kaikki, joissa on tuo TLV pitäisi pyörästä löytyä.. Kun kuitenkin kahvanlämppärit, ajotietokone ABS jne. kuitenkin pyörästä löytyy ja jokaisen varusteen perässä käsikirjassa on TLV. Kun taas takalaukut ovat JLV ja sellaisetkin on. Tietenkin ensimmäisen omistajan toimesta. :thumbsup:
Anteeksi siis maalaisuuteni, kun en ymmärtänyt että vaikka kirjassa sanotaan noin ja moni näistä varusteista löytyykin jotka ovat TLV, ei tarkoitakkaan sitä että kaikki TLV merkityt olisivat pyörässä? :dunno:
Mutta siellähän sen joku jo selvensi, mikäli niin menee. :jpstyle:
Huhtikuun alussa tuli hommattua ensimmäinen Bmw mallia r 1200 gsa 2014.
Uutena adventure kuskina ihmetyttää etupään uliseva ääni heti pienestä nopedesta lähtien,
onko muilla uuden gsa:n hommaneilla havaintoa moiseta ulinasta.Renkaana anakee 3.
Suzuki vaihtuu lauantaina 17.5.2014 BMW K 1300S:ään.
18 vuotta K 100:lla, joka kulkee ja kulkee, kyllästyminen ajoi ostamaan rinnalle LT -05:n. Mukava pyörä, helpompi hallita näin persjalkaisena (168 ). Vaimo tykkää joten senkään puolesta (-lta) ei valittamista.
Toinen K100 hommattu entisen kaveriksi. K100RS SE jos tarkkoja ollaan.
Uusi bemari-kuski ilmottautuu, r1100rs 1993, ajettu 119tkm ja hyvin tuntuu toimivan.