undertow kirjoitti
No niin, aukenihan tuo kuvio itsellenikin. :right:
Eri ryhmien epätasaisuus ei taida johtua siitä, että ryhmissä ajaa liian hitaita, vaan pääosin siitä että niissä ajelee liian nopeita. Itse siirryin keskinopeeseen heti, kun ns. suuntaa antavat rajat siihen antoivat myöten (eli esim. Kemoralla pääsin pysyvästi alle 1:35). Eka setti jännitti melkoisesti ja olinhan siellä siitä hitaasta päästä, mutta sen jälkeen on keskinopeassa sompailtu muutama vuosi hiljakseen kehittyen. Jos ensi vuonna kehitys on tämän vuoden kaltaista, niin nopean ryhmän raja alittuu pysyvästi (esim. Kemoralla se 1:22), ja taidanpa laittaa sitten anomusta siihen ryhmään sisään :)
Nimittäin jos olen yhtään ymmärtänyt oikein, niin sieltä sitten tyrkitään kyllä pois, jos on ero liian iso. Ja toinen asia jonka olen ikään kuin ymmärtänyt on se, että nopeassa ryhmässä 10 sekunnin nopeusero on sellainen, että osaavat kuskit sen handlaavat.
Sen sijaan keskinopeassa, jossa on kuskeja ajoilla 1:34 ja 1:14 ja kaikkea siltä väliltä, voi tulla happipaikkoja, kun se ohittaja ja ohitettava ovat ihan eri planeetalta. Sitä vartenhan tuo keskinopea on, että me siihen ryhmään kuuluvat voimme about samoja aikoja ajaen hölmöillä ne hölmöilyt pois, ja oppia siinä matkan varrella.
Summa summarum; nykyiset rajat taitavat olla hyviä, kunhan niitten mukaan vain ihan oikeasti ne ryhmät ilmoittautuessa valittaisiin. Ja esitys siitä, että paikan päällä (tai jo ilmoittautuessa) järjestäjille ilmoitettaisiin se tyypillinen kierrosaika radalla, saattaisi auttaa näiden ryhmien hienosäädössä.
Ja kaikki saisivat turvallista ja hauskaa ajanvietettä :thumbup: