Yksi rexifani ilmoittautuu tässä. Ihastuin pyörämalliin vuonna 2000 mp-näyttelyssä(isot Kawat säväyttivät jo 80-luvun alkupuolella MP1-lehdessä). Seuraavana kesänä jo hieroin kauppaakin Heinolla. Väliraha silloiseen KLE:hen oli sen verran iso, etten tohtinut heittäytyä tunteiden vietäväksi silloin.
Ajatusta olen tässä siis kypsytellyt jo useamman vuoden. Matkaendurismi on kyllä lähellä sydäntä, mutta päivittäinen 60 kilsan työmatka asfaltti, josta suurin osa motaria, taittuisi sileämpikummisella pyörällä mukavemmin(ja lisätehon kaipuu on krooninen). Kurapyöräilijöiden foorumilla on jonkin verran tullut kirjoiteltua ja .orggia seurattua satunnaisemmin.
Parista ZRX:stä olen hieronut vaihtokauppaa tänä kesänä ja mutu on se, että *nykyisestä -94:sta KLE:tä ei kannata antaa vaihdossa. Toki oli jo etukäteen tiedossa, että tuon käyttöarvo on rahallista arvoa isompi. Ja koska välillä on kiva poiketa sorateille ja poluille, niin enpä siitä välttämättä raaski luopua(noin 100 tkm mallilla takana, tosin kolmella eri yksilöllä).
Eli hitaasti kiiruhtava projektini on ehtinyt siihen vaiheeseen, että katselen myytäviä ZRX:ä entistä tarkemmalla seulalla. Olen lueskellut tämän ketjun läpi ja jonkinlainen pintapuolinen käsitys rexin sielunelämästä on. Mutta laittakaahan asiantuntijat vinkkejä/ehdotuksia? 1100/1200? Jälkimmäisessähän on aika monta asiaa päivitetty tehon ja väännön lisäksi... Mallihan pitää olla tietysti R ja Lawson Replica väreissä(no pyöreälamppuinenkin käy) ja jonkinlainen vakioa äänekkäämpi huutoränni plussaa. Ehkä joku kauppamies voisi mulle S-mallinkin saada myytyä.
Teknisiä sudenkuoppia ei taida pahemmin olla odotettavissa? Pääsääntöisesti ongelmaton Kawa-tekniikka on sinäsä tuttua ja kestäväksi todettua, KLE:n lisäksi perheestä löytyy EN 500(+kiinancrossi). Aiemmat katupyöräni ovat olleet Yamahoita.
Kiirettä ei tosiaan ole, mutta olisihan se kiva ensikesänä jo lopulta ajella rexillä. Budjettia katsotaan sitten tapauskohtaisesti, tosin jos neljäs mopo tulee, pitää ottaa vakuutuskulujen kasvu huomioon(tokihan noita voi liikenteestä poistaa tarpeen mukaan).
http://www.moottoripyora.org/iB_html...02moto_prv.gif