Lainaa:
(Tylyttäjä @ Syys. 14 2008,14:26) kirjoitti
Lainaa:
(Vkaks @ Syys. 14 2008,14:14) kirjoitti
Lainaa:
(Heksa @ Syys. 14 2008,13:37) kirjoitti
Jokunen vuosi... No joo joskus 90 -luvulla... BIKE -lehti ajatti vastakkain motocross pyörää ja ralliautoa hiekkatiellä. Pyörä voitti. Mutta tekstissäkin todettin se, että jos siihen pikataipaleelle olisi jätetty lopussa oleva pitkä suora, niin auto olisi vienyt potin, kiitos pidempien välitysten. Siinä myöskin tuli ilmi se, että pyörän kuljettaja pystyi ottamaan ajolinjat huomattavasti paremmin ja kykeni käyttämään esim. penkkoja hyväkseen, verrattuna autoon joka oli huomattavasti tarkempi ajolinjoista.
En muista oliko kyseessä oleva auto 2 -vetoinen vai nelikko. Pyörä taisi olla 250. Jos jollain lehti löytyy, niin hakekoon speksit.
Itse muistelin ihan samaa juttua, taisin itse olla silloin vielä piikki-ikänen eli veikkaisin että vuosi oli -89 tai -90.
Ja pyörä oli 250cc 2-tahti, auto oli ihan kovinta silloista rallikalustoa (4-veto jne), ellen väärin muista niin taisi olla Lancia.
Samat kommentit muistan kuin sinäkin. Lisäksi lopussa spekuloitiin mahdollisuudella 500cc vs. Silloin jo kielletty b-ryhmäläinen.
Mulla jossin se lehti saattaa vielä ollakin. Jos löytyy niin skannailen juttua.
Jep, minäkin muistan tuon jutun..
Joo muistan saman jutun.
Muistaakseni kaara oli A-ryhmän Mazda ja kuski joku ruotsin kärkipään rallijätkä.
Mopo taas 250RMX enska ja ajuri edelleen MM-sarjaa ajanut ruotsalainen enskapetteri.
Miksi puokki niin ilmeisesti kovien rallijullien mielestä suht lyhyen (vuosi - pari) kiinteämmän kehityksen kohteena ollut *A-ryhmäläinen oli niin lutru suht. vast'ikää edesmenneeseen B-ryhmään nähden että sitä vastaan ajaminen 500cc crossilla olisi ollut epäreilua tms.
No kotilo jäi kakkoseksi ja jutun loppuun tosiaan spekuloinnit jotta mitä olisi tapahtunut B-ryhmäläisellä vs. 500cc crossi.
Oliskin ollut ihan kiintoisaa nähdä miten vaikkapa Eric Geboers olisi sitää viisisatasta komentanut...