Re: Mopoautot vaarallisia?
Lainaa:
lario kirjoitti
Mie yritin aikoinaan ajaa moposkootterilla talvella, mutta ei siitä tullut mitään, kun ei ollut suoraa yhteyttä kaasukahvan ja takarenkaan välillä.
Variaattori teki ylläreitä ja arvelin, että olokoot...
Kyllähän se noissa variaattorivehkeissä ottaa aina päähän kun sitä suoraa yhteyttä ei ole. Itellä on ollu pikkusiskon vanha moposkootteri lähikauppa ajossa muutaman vuoden ja kun vihdoin syksyllä sain ostettua itelleni kevarin niin ai että se välitön veto tuntuu paremmalta.
Kylöä sillä skobollakin talvella ajelee kun on hyvät nastarenkaat ja aavistuksen kattoo keliä et milloin lähtee liikenteeseen. Toki ajossa takapyörä on joko lukossa tai sitten se melkein sutii. :)
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
Lainaa:
TimoV kirjoitti
Äää - meillon juniori ajanu koko talven skoballa kouluun 10 km suuntaansa. Hyvin on menny, kelillä kuin kelillä - niinku kunnon rekkam(/asa)ies
Joo kyllä sitä itekkii 15-18 vuotiaana menin mopolla tai skootterilla aina joka paikkaan. Nykyisin kun ajelee vaan silloin tällöin ni pitää vähän kattoa keliäkin. Räntäsateessa ei vaan viitti, vaikka pärjäähän sillä kyllä.
Meidän kylillä on parasta että isomman tien vieressä kulkevalla kevyen liikenteen väylällä saa ajaa mopolla. Liukkailla saa siten mennä just niin hiljaa kuin haluaa eikä tartte murehtia 80 päälle ajavista autoista.
Lainaa:
adville kirjoitti
tee sama pappatunturilla niin et ajais silläkään...
Ihan ok turvallinen tuollainen mauto on jos sillä seinään ajaa ts. Liikkuvana massana on vain se mauto itsessään. Mutta jos tulee ihan perus keskiluokan 1400kg henkilö auto päin niin lopputulos on aika paljon rumempi.