Youtubesta löytyy mitä vaan.
https://www.youtube.com/watch?v=VKOP0B-laoc
Printable View
Youtubesta löytyy mitä vaan.
https://www.youtube.com/watch?v=VKOP0B-laoc
Just kävin taas tallissa fiilistelemässä omaa pyörää, tän ketjun myötä tuli välitön tarve
Mulla ollut nyt 1200 Monster kaksi kesää, ostin uutena -20 ja nyt noin 10 000 km taulussa.
Isoja nakuja ollut aikaisemminkin, neljästä sylinteristä tultu kolmen kautta kahteen. Kaikki pyörät olleet hienoja omalla tavallaan mutta luonnepuoli/räyhäkkyys on kasvanut sylinterien vähetessä. Jos vertaa Monsteria Speed Tripleen niin molemmista tykkäsin kovasti, Monsterin ajoasento taitaa olla vähän pystympi ja stonga leveämpi ainakin vakiosetupeilla. Iso tvini tietysti aika karmea ihan matalilla kierroksilla mutta vajaasta kolmesta tuhannesta ylöspäin meno maistuu ja vääntö on juurevaa. Tuo alimpien kierroslukujen ”kulmikkuus” taitaa vähän lientyä mikäli valitsee käyttöön miedomman tehokartan mutta itse käytän lähes pelkästään sport-modea, hyvin pysyy hanskassa silläkin. Toisaalta kiertää kyllä ylös asti helpon oloisesti ilman isompia värinöitä. Vikoja tai ongelmia ei ole suuremmin ollut; takajarruletkut meni vaihtoon takuuseen. Lisäksi öljyä joutunut lisäilemään jokusia desilitroja/1000 km mutta tämä taitaa olla varsin tyypillistä monessa nykypyörässä. Kaukana ollaan kuitenkin tehtaan asettamasta rajasta (joka on todella suuri) Näyttäisi siltä että öljynkulutus on pienenemään päin.
Hieno laite ajaa ja katsella, Termignoneilla murisee ja paukkuu. Shifteri ylös/alas toimii sekin hyvin mutta vaatii kyllä päättäväiset otteet. Ja keulii kyllä halukkaasti tarvittaessa.
Triplestä minäkin siirryin ärrä Monsteriin. Tosin V2 ollut aiemminkin : Buell1200r ja TL1000R suzuki. V2 aina nikottelee ja oksentelee pienillä kierroksilla mutta sehän ei koske kuin ruuhka-ajoa valoista toisiin...
Olen eri mieltä. Ainakaan oma V2 ei sen kummemmin leiki draamakuningatarta tyhjäkäynnillä, tai pienillä kierroksilla. Kyllä sillä liikkeelle pääsee kytkintä luistattamatta.
Kaikki on toki suhteellista, jos on tottunut sähköturbiiniin. Ja toisaalta, mikään polttomoottori e ole tarkoitettu tyhjäkäynnin alueella ajettavaksi, moottorin pitää hengittää ja kaasujen vaihtua.
Riippuu kai paljon pyörästäkin. Waimon Wirago 535 vetää silkinpehmeästi tyhjäkäynniltä lähtien, mutta 1098 on ihan eri maata. Voi ajaa pintakaasulla ehkä 2500rpm lähtien, mutta reilummin voi avata vasta 4000 kohdilla ja siitä ylöspäin. Ovat kyllä kaksi niin erilaista veekakkosta, että yö/päivä vertaus ei tahdo riittää. 1098 on maailman huonoin kaupunkipyörä ja Virago paras noin kärjistettynä. Toki välitykset ja kaikki ihan erilaiset.
Mikä mopo kannattaisi hankkia nykyisen viereen ajatuksella
- mopojen määrä on N+1
- rennompi ajo asento eli jalatedellä?
Perinteinen mopon määritelmä: ajoneuvo, jonka huippunopeus on alle 200 km/h.
En ole kyllä huomannut moista. Ainakaan Ducati corsulla eli siellä espoossa olevalla ducatikerholla.
Tietenkin kaikissa tapahtumissa adventure porukka ja kyykkypyöräilijät sekä historic henkiset saattaa muodostaa omia kuppikuntia ihan senkin takia että puhuvat eri aiheista.
Eiks se oo tärkeintä, että itse tykkää? Tietty, jos tykkääkin itse moottoripyörää enemmän siitä, että tekee joihinkin muihin oletetun vaikutuksen, niin…
Taitaa olla niin että nykyisissä huippumalleissa on niin tehokkaat sähköiset apupyörät, ei sudi, ei nosta keulaa eikä jarruissa perää, eikä lukkojarruta, että saattavat olla aloittelijalle hyväkin vaihtoehto. Kunhan pitää hillinnät tapissa.
Onkos ecun päivityksestä/dynossa säädöstä muita kokemuksia kuin rexxer ? Rexxer mielessä omaan keväällä mutta oliko muita vaihtoehtoja kun ecuun ei pääse käsiksi kovin helpolla...
Saman suuntaiset fiilikset myös itsellä kun edellisen S4R monsterin hukkaamiseen jälkeen on näitä tullut kiikaroitua lähes jatkuvasti ja vihdoin torstaina kävin kättelemässä tämmöisen itellekin. 2015 1200S, Termignonit ja muuta pientä koristetta ja väri tietenkin valkoinen, ei Ducatin tarvia olla punainen :grin:
Omaan Multistradaan 1200S my2011 hommasin kaikesta netin narinoista välittämättä Tuneboyn värkit. Olen enempi kuin tyytyväinen.
Idioottina paketin tullauksessa laitoin koko tilauksen arvon, mutta kirjekuoren päällä luki ainostaan Wifi-pulikan hinta 199AUD.
Tuo Monsterin kitti on piuhallinen.
http://www.tuneboy.com.au/ducati-model-select/