Mulla Richan 2os nahka, takki 50 housut 52. Takki tiukka hyvällä tavalla, housut vois olla pienemmät, mutta 50 ei mene päälle. Mittaa noin 178/82.
52 kokoiset kangasvaatteet on mulle sit jo niin reilun kokoisia et niiden alle mahtuu vaikka mitä..
Printable View
Mulla Richan 2os nahka, takki 50 housut 52. Takki tiukka hyvällä tavalla, housut vois olla pienemmät, mutta 50 ei mene päälle. Mittaa noin 178/82.
52 kokoiset kangasvaatteet on mulle sit jo niin reilun kokoisia et niiden alle mahtuu vaikka mitä..
Kiitos hyvistä neuvoista, 54 meni helposti päälle ja hihat vähän pitkät. Joten päädyin 52 kokoon. Sopivan tiukalta tuntuu uutena. Mitä nyt munista vähän puristaa suorassa seisoessa mutta kai se siitä vähän venyy.
Minkälaisia kokemuksia arvon raadilla on Arlen Nessin /Berikin nahkoista lähinnä lahkeiden pituuden osalta?
Ostin tässä juuri tuollaisen Nessin nahkatakin kokoa 54, ja se on ilman lämpövuoria juuri sopivan jämpti.
Nyt kuitenkin haikailisin vielä takkiin sopivia nahkahousuja, joko A -Ness tai Berik, mutta kokotaulukon mukaan pitäisi olla kokoa 56, ellei peräti 58?
Olen siis tälläinen 186 /88 pitkäraajainen yksilö.
Toinen nahkarotsini on kokoa XL ja siinä on keskivartalon kohdalla ihan liikaa löysää.
Kasvunvaraa kenties...?
Lainataan vaikkei puku olekaan vaan takki. About 175-179cm/65kg eli slimfit ja ostin S-koon AXo Vintage takin. Ihan AXO:n taulukon perusteella ja nyt aloin pohtimaan pitääkö sittenkin vaihtaa M-kokooon. Taulukon perusteella osuin ihan suoraan S-kokoon ja jopa sen alle, ainoastaan hihoissa oli sama onko S vai M. Koska malleissa oli 1cm ero.
Takki on tiukka, mutta on vaikea arvioida koska ei ole ollut ennen nahkatakkia. Kangasmalleihin verrattuna on prkeleen jäykkä ja "painaa tonni"
Venyykö nämä ihan oikeasti ja reilusti ? Tuntuu että nyt painaa niskoja/selästä jotenkin oudosti aivan kuin ahdistaisi hartioista vaikka saumat ovat oikeissa paikoissa (mikäli se arvioidaan samoin kuin puvun takissa). M-koko taas saattaa alkaa roikkumaan hartioista. Olisi pitänyt alunperin tilata molemmat koot ja palauttaa väärä.
Mulla on Berikin 1-osainen kengurunahkapuku ja kokemuksena ainakin fc-moton mittataulukot pitivät hyvin paikkansa, eli mittasin sopivan koon, tilasin ja totesin sen sopivaksi. Piti tehdä pieniä kompromisseja, kun rajoittavana tekijänä mitoissa oli rinnanympärys selkäpanssarin kanssa ja perinteisesti kaikissa puvuissa on ollut haasteita saada himokyykkääjän reidet mahtumaan mukavasti lahkeisiin.
Aiemmin oli Sweepin F4 kokoa 54, joka hieman venyneenä riitti sinne 180/97 -mittoihin - joskaan ei ihan mukavasti. Nyt on tosiaan Berik Yagun Kangaroo kokoa 58 ja mies jotain 180/108.
Tärkeintä noissa on istuvuus ajoasennossa. Jos se on siinä mukava, eikä paina mistään, niin sitten sanoisin sen olevan hyvä. Seisoskellessa/kävellessä ite joudun avaamaan takista vetskarin, kun muuten takki vääntää hartioista.
Kyllä se nahka jonniin verran venyy ja pehmenee. Mutta en lähtisi sen toivossa odottamaan, että ongelma korjaantuu.
Nahkatakki on muuten mukava olla päällä, kun on heittänyt lipat ja liukuu asfaltilla. Siihen hommaan ei yleisesti parempaa ole tarjolla.
Mullakin oli pikkusen nihkeetä vetää yksosaisen vetoketjua mahan yli, mutta yks sadekelin kostee ajo Alastarolle ja nyn menee paljon helpommin kiinni. :right:
Mitä luulette ku pitäs nahkaa hommata ja mitat 169/95 niin löytyykö muuta kun teettämällä? Vai ostanko takin ja hosut sit vaan erikseen.
Jaahas, homma eteni ja läheltä löyty käytetty alpinestarssin koko puku, 54 oli koko ja sopi kuin nakutettu. Onks mitään vinkkiä tai kokemuksia kun lahje menee ajokengän sisään missä on pitkä säärisuojan pala niin ei tahdo saada ajokenkien vetskaria kiinni.
Onko mitään mahdollisuutta saada sitä lahjetta siihen kengän päälle? Itsellä ainakin on A-starsin lahkeessa laajennusmahdollisuus (vetoketju).
Ja mikäli omastani muistan oikein, niin se säärisuojus on ommeltu kiinni siihen lahkeeseen eli sitä ei ilman "väkivaltaa" saa pois. Itse joudun nostamaan säärisuojaa hieman ylöspäin, että kenkä menee kiinni, ilman että painaa sääreen kipeästi.
Sidi jokku rata-ajos olleet kengät ja puvussa on kyllä vetoketju lahje ja irtoavat säärisuojat. Onks mul sit liia isot pohkeet :D hyvä kun kengän saa kiinni kun on boxerit jalas. Pitää vähä tutkail viel, sen verra hikine homma lyöd nahka pääl.
E sen verra että pelkkä vetoketju lahkeessa ei laajennus mahista
Empä ole säärisuojia nähny ratanahoissa. Mitäpä jos otat ne pois. Saatko sitten sullottua?
Mulla on myös millilleen mitoitettu puku :D Mun pitää pistää eka lahkeiden vetskarit kiinni ja sitten vasta nykäistä yläosa päälle. Eli lahkeiden vetskaria laittaessa, housupuoli on hieman alempana ja siten vähän enemmän tilaa.
Ei varsinaisesti liity puvun kokoon, mutta sivuaa aihetta:
Nahkapuku perferoituna vai ei? Tulevana kautena tarkoitus käydä enemmänkin radalla, ja sitä silmälläpitäen ajattelin nahkapuvun hankkia. Tulisi myös vakituiseen käyttöön tieliikenteessä, ja mietinkin tarkeneeko tuollaisella hyvin perferoidulla puvulla suomessa? (oletetaan nyt että on edes 10 astetta..) Alle mahtuu toki merinovillat / mitä näitä nyt on, mutta kuinka paljon ne pelastavat? Itsellä ollut A1 ajoista saakka goret käytössä, ja oletan että tuollainen perferoitu nahka on aika radikaalisti viileämpi.
Kyllähän reijitetystä nahasta tuulee läpi ihan railakkaasti. Ite olen käyttänyt nahkojen päällä tuulenpitävää kalvotakkia viileämmässä kelissä. Ihan ainoaksi ajovarusteeksi en perforoitua ostaisi, mutta toisaalta ratahommissa tuppaa tulemaan turhankin kuuma jos reijitys puuttuu.
Jees, toki nuo vanhat goret edelleen tallessa ja varmastikin käytössä tässä kauden alussa ja lopussa :) Niistäkin alkaa vaan päästä vesi läpi hiljalleen.. Mutta eiköhän tuo reijitetty ole se way to go, sen kanssa kun jonkinverran on marginaalia vaikuttaa noiden muiden varusteiden kanssa. Reijittömätönät taas vaikea lähteä viilentämään :grin:
Reikäkoko vaikuttaa ilmeisesti aika paljon, omassa Alpinestarsin tonniluokan reikäpuvussa ei fiilis mitenkään erityisen ilmastoitu ole. Internetissä kertoivat että reikäkoko on näissä liukuhihnapuvuissa pieni sen vuoksi että rumpukuivatun lehmännahan repeämisenkesto ei ole niin ihmeellinen kuin jollakin arvokkaammalla nahkatyypillä. Mulle tuo on kelvannut lähes ainoaksi puvuksi, enkä ole koskaan toivonut ettei reikiä olisi. Kuuman kelin köröttelyyn mulla on läpivirtaava rättipuku, yli kahdenkympin kelissä ainakin tämä reikänahka alkaa käymään turhan kuumaksi ja isoreikäisempää tulee ikävä. Alle kympin kelissä ei tule ajettua ja yli sen on pärjännyt kun on laittanut windstopperia alle. Reilun viidentoista kelissä sen voi korvata urheilualusilla.
Tänään ajopäivän päätteeksi nahkatakin vetoketju päätti antautua hallissa pyöriessä. Suht veemäinen homma räpeltää tuo auki, vaati kaks henkilöä. Mietin vaan, että onko tää se kuuluisa kesäkunto :dunno: Ja repeeköhän tuo nyt aina vaan helpommin auki keskeltä. On joutunu pitää sen verran kerrastoa nahkojen alla, että ilmeisesti vetoketju joutuu koville. Niin ja talven treenitauollakin saattaa olla vaikutusta :paikallatuulee:
Olen sovitellut Bering Supra-R 1-osaista ajopukua ja vaikea päättää kumman koon otan. Sovittaessa oli selkäpanssari selässä. Itse olen 180cm/80kg jantteri ja L koko menee ihan ok päälle, mutta on napakka ja suorana seisoessa puku alkaa kiristää nivusista, mutta ajoasennossa tällaista ongelmaa ei ole. XL koko taasen menee helpommin päälle, ei kiristä mistään, mutta esim mahan ja säärien kohdalle jää tyhjää jonkin verran.
Kumman itse ottaisitte ja miksi?
[emoji38] voi olla. No L lähtee mukaan ja hyvään hintaan. Samalla lähtee Beringin hanskat ja selkäpanssari. Ihan hyvän oloista kamaa ja Suomesta ei taida saada. Vahingossa huomasin täällä Ateenassa rata-ajoon erikoistuneen liikkeen ja se on samalla Beringin maahantuoja täällä.