Lainaa:
(pozo izquierdo @ Syys. 16 2007,15:32) kirjoitti
Se, kumpi ompi pahempi, että ajaa vähän kovemmilla paineilla ja pitää renkaansa ajokelpoisena pidempään vai pitää kiinni tehtaan aikoinaan 90-luvun lopulla tekemistä päätelmistä ja kuluttaa renkaansa kulmikkaiksi, on tietysti jokaisen itse päätettävissä. Joka tapauksessa ABS-jarrut jeesaa onneksi tiukassa tilanteessa, mutta ei nekään tietysti ihmeitä tee...
Tämä ei ole missään tapauksessa minun keksintöni. Olen ollut yli kolme vuotta suhteellisen aktiivisena jäsenenä pääosin amerikkalaisella BMWLT.com -foorumilla ja seurannut siellä rengaskeskusteluja. Jos siellä kysäisee rengaspainesuosituksia LT:hen saa heti kymmenen vastausta jossa suositetaan paineksi 42 / 48 psi (2,9 / 3,3 bar) kun taas tehtaan suositus on 36 / 42 psi (2,5 / 2,9 bar), joilla taas ei oikein kukaan tunnu ajavan. Monet ajaa jopa paineilla 44 / 51 (3,0 / 3,5 bar).
Joo, ameriikas ongelma ei ole ylipaine, vaan ylipaino.
Uskon, että tehdas on tehnyt myös viimeisen kymmenen vuoden aikana renkaiden kehitystyötä LT:n osalta. Ja jos siellä olisi havaittu lievän ylipaineen parantavan jotain, niin suosituksia olisi varmasti muutettu, vai kuinka?
Tuskin ne Bemun insinöörit haluaa, että ihmiset tuhoaa renkaansa johtuen vääristä suosituspaineista? Ja tämä varsinkin siellä Ameriikas, jossa valmistajia vastaan nostetaan erilaisia kanteita joka päivä.