Millästavalla väki on täällä maksellut mlol.de:deehen? ostoksensa? eli toisinsanottuna mikä olisi järkevin tapa kun ostokseni arvo ~200€
Printable View
Millästavalla väki on täällä maksellut mlol.de:deehen? ostoksensa? eli toisinsanottuna mikä olisi järkevin tapa kun ostokseni arvo ~200€
Luottokortilla maksoin, siitä menee se +3% jostain syystä. Tosin nyt on tilauksen käsittelyssä jotain hämminkiä; tilasin ~600e arvosta roinaa ja sanoivat että lähtee 2.3 eteenpäin. 11.3 aloin kyselemään seurantakoodia että näkis missä kamat viipyy. 13.3 tuli vastaus että 'jotain ongelmia suomeen lähettämisessä, kaikki suomeen tulevat paketit palautuvat heille bumerangina ja joutuvat lähettämään kamat uudestaan tämän viikon loppuun mennessä' totta vai ei tjsp? *http://www.moottoripyora.org/iB_html...s/nixweiss.gifLainaa:
(Z22 @ Maalis. 16 2006,19:05) kirjoitti
Kannattaa muuten yrittää aina urkkia seurantakoodi; itelleni kävi taannoin Englannista tilatessa seuraavasti: Tilasin roinaa ja ne postitettiin 6.2, Englannista toimitus jostain syystä yleensä kestää ~10 arkipäivää paketeilla joten en asiasta hätäillyt ja iteasiassa unohin koko homman tuohon 3.3 asti jonka jälkeen kyselin lähettäjältä että missä viipyy. Heppu lähetti sitten parcelforcen seurantakoodin ja sen mukaan pakaasi olisi lojunut suomen varastossa 14.2 lähtien. Soittelin suomen ofiisiin ja sieltä sanovat että paikallinen Suomen posti on yrittäny luovutusta jo 15.2 *http://www.moottoripyora.org/iB_html...cons/crazy.gif Tietty sillon kun oon ollu duunissa ja että ilmoitus jätetty, ja v*tut mitään ilmotusta mulle ei kyllä ole jätetty ja paketti paikallisesta postista oli jo lähetetty takasin Turkuun. Onneksi sain turusta vielä kiinni etteivät lähettäneet takasin englantiin. Oliskoha käyny niin että Postin setä/täti on käyny soittamassa taloyhtiön kerrostalon alaoven ovikelloa ja kun kukaan ei oo vastannu niin aatellu 'no my problem' ja lähteny eteenpäin prkl!
Eka kerta kyllä mulle että nuin on käyny. Kaikki 'luovutusta yritetty' paketit on aina aikasemmin tulleet perille ilman ongelmia (=ilmoitus jätetty asiallisesti).
Pitää nyt antaa myös negatiivista palautetta, kun itsekin oon aikasemmin varauksetta hehkuttanu kyseistä lafkaa.
Tilasin Astars SX-1 puvun ja tilaus meni todella jouhevasti. Sähköposteihin vastattiin heti ja kaikki meni kuin leffoissa. Paketti tuli n. viikon kuluessa Suomeen, mutta kuinka ollakaan siinä ollut malli oli Astars Venom.
Laitoin asiallista meiliä mlolliin ja ensimmäinen vastaus tuli samana päivänä (vaikka oli sunnuntai) joten ei siinä mitään. Oli sattumoisin SX-1 loppunut (oikea koko ja väri) sillä välin ja lupasivat antaa hyvän hinnan vuoden 2006 malleista. Seuraaviin meileihin vastaus on kestänyt heidän puoleltaan vähintään vuorokauden, yleensä jopa kaksi. Soitin ja sanoivat että laita meiliä. Asia on sittemmin järjestynyt, vaikkakin uuden puvun tulo kestänee vielä luultavasti yli viikon eikä viimeiseen vahvistusmeiliin ole tullut vastausta pariin päivään. Onneks ei oo ajokausi eikä puvulla oo kiire. Korvaavat kyllä kaikki ylimääräiset postikulut.
Yhteenvetona voisin todeta että täydellinen asiakaspalvelu ja nopea meileihin vastaus alkaa rakoilemaan kun asia menee hieman vaikeammaksi. Itse jouduin vaihtamaan puvun kalliimpaan ja hieman huonommin istuvaan malliin. Että näin.
Nyt on kevät, niin niillä on varmaan vähän enemmän säpinääkin siellä? Tämä voisi selittää tuon meili-viiveen. Muuhun en ota kantaa, tuli vaan mieleen...Lainaa:
(Janos @ Maalis. 17 2006,11:56) kirjoitti
Tänään tuli postiin Alpinestarin Vector puku. Tavara oli sitä mitä pitikin. Kaikki sovittiin mailitse ja homma pelasi ihan ok.
Valitsin Cash On Delivery:n (COD) maksutavaksi. Kuluja tuli ~30 euroa (posti+COD lisä).
Kesti vähän vajaan viikon ennen kuin puku saatiin postiin siellä ja reilun viikon kesti tulla perille, kaikkiaan siis pari viikkoa tilauksesta niin oli tavara perillä.
Ihan hyvä fiilis jäi operaatiosta kokonaisuutena.
Onko kukaan joutunut lähettämään kamoja takaisin/vaihtamaan väärän koon takia? Mahtaisikohan onnistua?
Katso pari viestiä ylempää.Lainaa:
(Kaltzu @ Maalis. 23 2006,21:02) kirjoitti
Tarkoitin siis jos on itse mennyt tilaamaan väärän kokoisen.....Lainaa:
(Desmosedici @ Maalis. 23 2006,22:16) kirjoitti
En tiedä onko vahinko päässyt jo tapahtumaan mutta suosittelen, että sovitat ehdottomasti sen puvun jossain paikallisessa liikkeessä ennen tilaamista. Jos sokkona tilaat niin erittäin todennäköistä on, että et saa istuvaa. Valmistajien välillä tuntuu olevan jonkun verran eroja "samojen" kokojen välillä puhumattakaan erilaisista leikkauksista mallien välillä valmistajasta riippumatta.Lainaa:
(Kaltzu @ Maalis. 23 2006,22:24) kirjoitti
Tuo "postin kautta sovittaminen" ei välttämättä aina edes onnistu puhumattakaan turhautumisesta.
Itse tilasin tuolta noin 900 eurolla tavaraa. Viikon päästä tilauksesta lähettivät. Perille ei ole vielä tullut ja lähettämispäivä oli siis 20.3
Pitäisi kuulemma olla 7-10 päivää sen toimitusajan. Nyt alkaa jo kohta ollut 2 viikkoa mennyt siitä kun ovat lähettäneet. Yritin tuossa maileilla kysellä muttei ainakaan vielä vastausta. Yleensähän nuo aika nopeasti vastaavat... Jos ei vielä huomennakaan tiedota mitään ni kaipa sitä täytyy soittaa sinne. Toivottavasti puhuvat Englantiakin. Kun eivät edes suostu antamaan minkäänlaista seurantakoodia että missä päin se toimitus on menossa. Jos on vaikka joku kämmi sattunut siinä.
Eiköhän tuo kohta jo selviä. Ainakin kun käy kovistelemaan niitä ja kyselee perään. Saattaisi jo ensi viikolle olla tuolle kypärälle tarvetta-ja varmaan onkin! *http://www.moottoripyora.org/iB_html...02moto_prv.gif http://www.moottoripyora.org/iB_html...02moto_prv.gif
Itse tilasin viimeksi mlollilta tavaraa, ja kesti jostakin syystä reilun kolme viikkoa tavaroiden toimitus... Mutta ei se sinänsä haitannut koska kaikki oli just sitä mitä piti. Ensimmäisellä kerralla tavarat tuli reilussa viikossa. Varmaan alkaa heilläkin olla kiireitä näin keväästä? http://www.moottoripyora.org/iB_html...round_orig.gifLainaa:
(contest @ Huhti. 03 2006,23:06) kirjoitti
Sama juttu mulla ~500eur MasterCard -tilaus, nyt ollut viimeisin yritys 10 arkipäivää (23.3 lähtenyt kuulema) tulossa heidän mukaan. Eivät vastaile posteihin kun olen seurantakoodia yrittänyt saada selville (mikähän maksaa, helpottaisi elämää kummasti). Jos ei kolmessa viikossa ala tulla pitänee alkaa luottokunnalta vinkumaan rahoja takaisin *http://www.moottoripyora.org/iB_html...2ass_1_prv.gifLainaa:
(contest @ Huhti. 03 2006,23:06) kirjoitti
Kerrohan kuinka sulla homma etenee!
Onnistuuhan se palauttaminen/vaihtaminen tietysti mutta tuleehan se toki aika kalliiksi kun saa maksaa kolmet postikulut.Lainaa:
(Kaltzu @ Maalis. 23 2006,22:24) kirjoitti
Ja ylläolevaan viestiini liittyen ei ole vieläkään tullu se uusi puku ja onhan tuota jo kolmisen viikkoa odoteltu. Sais kohta tulla kun pitäs ehkä reilun viikon päästä ajautua radalle.
Taidanpa itse tästä lähtien tukea Suomalaisten firmojen toimintaa niin hoituu asiat helpommin ja varmemmin...
Veikkaan, että se luottokortin lisämaksu on luottokortti firman komissio - mikään kun ei ole kauppiaallekkaan ilmaista.
Tarjosin joskus aikanani isohkosta taksi ajelusta Dinerssiä, mutta kuski pyysi Visaa kun siinä on pienempi komissio.
Jos hinnoissa ei ole katetta niin velottavat asiakkaalta - tarkkoja noi germaanit.
No tavarat olivat tulleetkin jo mulle. 3:ssa päivässä! Eli aika nopeasti ja olivat vielä lähettäneet ne perjantaina. Olivat sit reilut 2 viikkoa postissa lojumassa. Kun eivät vaivautuneet kertomaan että missäköhän se paketti lymyää! Sanovat että se on toimintatapa ulkomailta tilatuissa lähetyksissä. Järki vaan sanoo että voisi sitä ilmoittaa tavaran odottavan postissa vaikka se olisi ulkomailtakin tullut. Eli siis mlol:lta esimerkillistä toimintaa. Paitsi! Eivät enää lähetksen jälkeen vaivautuneet mitenkään selvittämään tai auttamaan kysymyksissäni. Mikä on musta outoa. Eli tyyli on tämä. Ollaan auttavaisia ja ystävällisiä niin kauan kunnes tilaa sieltä. Sen jälkeen ei enää olekaan niin hinku yhteydenpidossa http://www.moottoripyora.org/iB_html...fused_orig.gif Mutta kaikenkaikkiaan ihan ok tilaus oli. Yksi tuote vaan jäi pois kun se oli loppunut. Olisivat siitä voineet tietenkin ilmoittaa... Mutta kun edullisesti saa niin mikä jottei. Vaivaa on paljon enemmän tosissaan kun jos kävisi ostamassa jostain kunnon liikkeestä suomessa. Mutta muutaman sat euroa säästäneenä olen kuitenkin ihan tyytyväinen. Se on kallis maksaa se "palvelulisä" Suomessa. Homma hoidossa mun osalta. Postilaitos vaan ryssi sen.Lainaa:
(drooler @ Huhti. 06 2006,19:18) kirjoitti
Mistäs sait selville että pakaasi oli Postissa makaamassa? Otitko itse postiin yhteyttä vai ottivatko sieltä lopulta yhteyttä?Lainaa:
(contest @ Huhti. 06 2006,22:07) kirjoitti
Siis onhan Postin ilmotettava että paketti on noudettavissa tai sitten Posti ryssii toimituksensa!
RX-7 tilattu tuolta ja nyt ootellaan, että milloin tulee. Tehokkaasti vastaavat, mutta nyt ei ole tullut mitään viestiä että saivatko rahat.
Joo ei ne sellaiseen viitsi/vaivaudu vastaamaan. Itse olen tilannut kahteen eri otteeseen sieltä tavaraa. Viimeisin ilmoitus sieltä päin on ollut kun kiittävät tilauksesta. Kyllä tilaus siitä etenee. Paketti lähtee heiltä eteenpäin kunhan ovat todenneet suorituksen tililleen tulleen.Lainaa:
(BlackShadow @ Huhti. 07 2006,21:21) kirjoitti
Nimimerkillä kokemusta on.
Kamat tuli lopulta! *http://www.moottoripyora.org/iB_html.../thumbs-up.gif *Sain jopa DPD-seurantakoodin hiukan tiukkasävyisemmällä maililla.
Ilmottivat 23.3 että kamat ovat lähteneet, mutta DPD:n seurannassa ensimmäinen tapahtuma oli 31.3 joten ei ihme että tuntui kestävän tänne pohjolan perukoille tulo... *http://www.moottoripyora.org/iB_html...ticons/omg.gif
Myös minä joudun nyt hieman korjaamaan
aiempaa suhtautumistani...
Nykyinen palvelutaso ei ole enää yhtä
täsmällistä kuin ed. vuosina.
Syynä voi olla, että Hra Schmidbauer
ei itse enää täyspäiväisesti osallistu
näihin ulkomaantoimituksiin. Luulen.
Tilasin ja maksoin Shoein potan 11.4 ja
ilmoittivat lähettäneensä sen vasta 21.4.
Ei huva - ei ei ei !!!
Tilaus todellakin tuli aikaisempina vuosina 3-5 pvssä
perille Suomeen.
Taitavat nuo apulaistytöt hoidella
tavarantoimituksia hälläväliä-tyylillä.
Viesteihinkin vastataan kovin typistetysti
ja parilla sanalla...
Taidan jatkossa ajoittaa tilaukset keskelle
talvea tai käyttää muita tahoja.
Teinpä eilen kypärätilauksen kyseisestä puljusta. Sähköpostilla kysyin ensin tarjouksia, jokaiseen spostiin vastasivat lyhyesti ja asiallisesti. Perjantaina aikovat postittaa paketin ja arvioivat toimitusajaksi 7-10 päivää. Nyt sitten odotellaan että pitääkö toi arvio. COD kelpasi maksukeinoksi, tosin 10€ siitä huvista saa maksaa lisää.
Uus kypärä ihan paikallaan, nykyinen potta on varmaan 20 vuotta vanha Nolani. http://www.moottoripyora.org/iB_html.../thumbs-up.gif
Tilataanko tavarat mlol:ta sähköpostilla vai onko siellä joku ostoskori? Tarvitsisin pikaisen vastauksen.
Lainaa:
(suiza 1200 @ Huhti. 28 2006,10:01) kirjoitti
S-postilla laitat haluamasi tuotteet, niin he vastaavat miten toimit, riippuen maksutavasta.
Täytyy kanssa itse vähän antaa huonoa palautetta:
Tilasin n.1200€ arvosta tavaraa tuolta.
Ja kun paketti tuli niin puuttui housut, yksi pinlock, ja ylimääräinen visiiri oli ilman pinlock reikiä.
Noh, housuista ilmoittivat pakkauslistassa! että saatavilla ensikuun lopulla...
Laitoin mailia k.o lafkaan ongelmista niin kommentit olivat tasoa: no voithan käyttää sitä yhtä pinlokkia molemmissa visiireissä. Toisen visiirin pinlock reikien puuttumiseen kommentoitiin että Sininen peilivisiiri on ruma ja housuista ei puhuttu mitään ennen kuin tiukkasin toistamiseen.
Eli aivan uskomatonta toimintaa.
Henk.koht en aio tuolta tilata enään mitään. Sen verran kävi keittämään koko homma.
Kiitos ripeästä vastauksesta ja tilaus on nyt lähetetty.Lainaa:
(jazzmaster @ Huhti. 28 2006,10:29) kirjoitti
Itse olen tilannut sieltä kolmeen eri otteeseen tavaroita. Aina on sitä tullut mitä on pitänytkin. Mulla on ilmeisesti ollut hyvä tuuri.Lainaa:
(miksuvaittinen @ Huhti. 28 2006,10:55) kirjoitti
Myyjän vastausinto loppuu kuin seinään sen jälkeen kun he ovat lähettäneet "kiitokset tilauksesta" -viestin.
Toisaalta kyllähän ne kiinni saa puhelimitsekin, jos sellaiseen tarvetta on. Englannin kanssa pärjää kyllä.
Summa summarum: Mikäli tarvetta vielä tulee, niin en epäröi edelleenkään tilata mlollista tavaraa.
Kypärä lähtee sieltä tiistaina tulemaan tänne päin ja maksutapana on cash on delivery. Tuleeko se postiin vai kotiovelle ja jos tulee suoraan kotiin niin pitääkö olla rahat käteisenä valmiina?
Kotia pitäisi tulla. Itse olin aina töissä kun olivat käyneet ovella. Joten kävin noutamassa paketin läheisestä postista. Rahat kyllä pitäisi olla valmiina, koska toi on codina tilattu.Lainaa:
(suiza 1200 @ Huhti. 29 2006,12:31) kirjoitti
Kiitos tiedosta ja ei ole vielä kypärää näkynyt, mutta laitoin heille sähköposti viestin, että laittaisivat sen paketin seuranta koodin.Lainaa:
(vankkis @ Huhti. 30 2006,11:00) kirjoitti
Kun mä pari viikkoa takaperin tilasin tavaraa kyseisestä lafkasta cash on delivery tyylillä, niin tavarat tuli postiin noudettaviksi.Lainaa:
(suiza 1200 @ Touko. 09 2006,11:09) kirjoitti
Seurantakoodin saamisen suhteen ei kannata liikoja odottaa. Ainakin minulle ilmoittivat, että kuljetusfirma ei niitä saksan ulkopuolisille toimituksille pysty antamaan. Kun kamoja ei kuulunu ja kysäisin vähän tiukemmin koodia, niin vetivät herneen nenään * http://www.moottoripyora.org/iB_html...ticons/omg.gif
Voi kakka mikä vastaus sieltä tuli:
(we got the helmet yesterday back with coment delivery adress
false..........please check it out.......rgds, mlol)
Osoitteeni, nimeni, yms., oli kaikki aivan oikein ja laitoin ne sinne äsken vielä uudestaan, mutta en tajua mikä siinä nyt mättää. No pitää odotella mitä ne laittaa vastaukseksi. On kyllä kova tarve saada se kypärä pian kotiin.
Kuuppa myyty keväthulinassa kahteen kertaan ja pelaileevat aikaa... http://www.moottoripyora.org/iB_html...fused_orig.gifLainaa:
(suiza 1200 @ Touko. 09 2006,17:47) kirjoitti
Kävi saman suuntaisia ajatuksia jo itsellänikin mielessä ja huomenna selvinnee tilaanko sen jostain muualta.Lainaa:
(drooler @ Touko. 09 2006,18:32) kirjoitti
Mun kypärä tuli tänään http://www.moottoripyora.org/iB_html...jumpie_prv.gif . Tilauksen tein 26.4, aikoivat postittaa 28.4, ja niin olivat tehneetkin leimoista päätellen. Päivällä tuli lappu että voi postista noutaa paketin. Tavara oli sitä mitä pitikin ja tuli aikalailla luvatussa ajassa(7-10 pv), positiivinen maku jäi mulle. Seurantakoodia kyselin tilauksen yhteydessä mutta sitä ei tosiaan kuulemma saa Saksan ulkoopuolisille lähetyksille http://www.moottoripyora.org/iB_html...s/nixweiss.gif
Toivotaan että suizallekin kypärä saapuu pian!!
Paskapuhetta niiltä ettei seurantakoodia olisi olemassa 'Saksan ulkopuolisille lähetyksille' ainakin jos edelleen DPD:n kautta lähettävät (kuten webbisivulta löytyy Mlol DPD); itse tilasin ja maksoin luottokortilla, 3xkertaa vinguin koodia ja viimesellä kerralla laitoin ukaasia että jos koodia ei ala löytymään on luottokorttiyhtiö joka ottaa seuraavaksi yhteyttä. Jopa löytyi www.dpd.de -kuriirifirman koodi. Eroa siihen mitä väitetyssä lähetyspäivässä ja DPD:n ekassa kirjauksessa oli löytyy edempänä thredia. Em firmasta en kyllä tilaa mitään enää muuta kuin COD:nä ja sillonkin jos tavaraa ei löydy muualta samaan hintaan+'ei oo kiire, millon tulee'! *http://www.moottoripyora.org/iB_html...s/sad_orig.gifLainaa:
(niko80 @ Touko. 09 2006,23:14) kirjoitti
Jep, ihmettelin itsekin miksei muka seurantaakoodia saa. Ei luulis kovin iso vaiva olevan heiltä sitä antaa tilaajalle.Lainaa:
kirjoitti
No seuraavan lainen vastaus sieltä tuli: (oh, i just saw that we delivered to 71050.............we ship asap gain to 70150) eli olivat laittaneet väärän postinumeron ja laittaavat nyt uudestaan oikealla postinumerolla, mutta toivottavasti eivät enää ryssi mitään muuta... Odottavan aika on pitkä ja kesähän on täällä lyhyt.
Onko kukaan kysellyt takuuasioihin liittyvistä jutuista Mlollilta?
Itse ostin alle vuosi sitten Alpinestarsin Supertechit ja nyt on sisäkengistä tikkaukset purkeutuneet ym. Sinällään ei mikään iso operaatio korjauttaa omaan laskuun, mutta ajattelinpa nyt lähettää postia ja kysellä mitä mieltä Mlol on takuiden suhteen.
Eipä ole tullut asiaa vielä takuuasioiden suhteen. Välitähän tietoa tänne sitten, kun olet asiaa selvittänyt.Lainaa:
(joonass @ Touko. 10 2006,11:09) kirjoitti
Tänään se pitkään odotettu shoei xr-1000 diabolig saapui ja hintaa sille kertyi 408€, mutta 10€ halvemmalla olisi sen saanut ilman postiennakkoa. Vielä kuva takaa