vedenhenki kirjoitti
Tämä satelliittipaikannusjärjestelmä on jo itsessään todella huolestuttava ehdotus. Kustannukset ovat jo mainittu, veronkeräys tulee tolkuttoman kalliiksi tällä menetelmällä. Lisäksi on tarkoitus siis verottaa käyttöä, miksei nosteta jo olemassa olevaa polttoaineveroa ja samalla poisteta autovero ja ajoneuvovero? Muutama vuosi sitten valtio ajoi kuin käärmettä pyssyyn ihmisiä käyttämään sähköautoja. Nyt onkin sormi suussa, kun ei saada tarpeeksi verorahaa siitä sähkökäyttöisestä autosta.
Googlella on sellainen mukava location history -juttu, minkä jokaisen android-laitetteen ja google-tilinsä siihen rekisteröineen omistajan kannattaa tietää. Sen palvelun saa pois päältä, mutta epäilen silti vahvasti että google silti kerää sitä dataa. Se on pirun pelottava palvelu, kannattaa tsekata jos tosiaan andoid on ja google on, ja dataa kerääntyy todella tarkasti ihan kännykkätukiasemien perusteella... Toistaiseksi tosiaan edes joten kuten pystyy itse määrittelemään, mitä laittaa ja minnekin. Olen jo hyvin lähellä, etten itse heitä kännyköillä vesilintua, niin hurjaksi tää systeemi on menossa.