Joko eipäs-juupas riittää :thumbup:
Miten tälle teilatulle motoristiparille kävi? Toivottavasti ei pahasti.
(Liittymä oli liikennetiedotteen mukaan kyröskosken liittymä.)
Joko eipäs-juupas riittää :thumbup:
Miten tälle teilatulle motoristiparille kävi? Toivottavasti ei pahasti.
(Liittymä oli liikennetiedotteen mukaan kyröskosken liittymä.)
Tää juuri kuulostaa siltä että on tullut prätkä pikkasen lujaa siihen, se on todella vaikea arvioida kuinka kovaa prätkä tulee lujaa. Mutta tähänkin on hyvä niin kuin minulle autokoulussa jo kerrottiin, jos näyttää siltä että et osaa arvioida miten lujaa, kuinka kaukana se on. Niin älä mene, mihin sinulla on kiire. No toiset ei ymmärrä tätä, kyllä siihen pitäisi osata käyttää arviota meneekö vai ei, itse en juoksisi jo esim "ammutaan kohti"......
Itse en oikein luota siihen että ajaako se toinen rajoituksen mukaan, siinä kiireessä jätetään huomooimatta asioita tuolla liikenteessä, se auto on liian turvallinen. Kaikilla on aikaa keskittyä muuhun kuin ajamiseen ja sen kyllä huomaa tuolla, tuo liikennekulttuuri pahenee. Ainakin minun mielestä
Tää oli kyllä ikävä juttu, mutta ei se saatana yksin omaan ole tuon rekkakuskin vika....
Henkilöautossa oli yksi liikaa, veressä pientä kankkusen tutitaan, no näitä on kyllä turha speksailla jälkeen päin.
Eihän sitä nyt noin voi ruveta järkeilemään. Laki on laki ja ehdoton totuus jota totella... Vain jumalan sana voi mennä sen ohi ja sekin vain silloin kun on uskottavan vahva aivopesu taustalla. :D
Ps. Itsekin ajattelin liittyä kirkkoon jotta voisi ajaa "suoraselkäisenä" ilman turvaliivejä.
Tuollaisella piikkisuoralla se takaapäin tuleva moottoripyörä ei välttämättä näy peileissä lainkaan.
Mutta kyllä kuorma-autokuskin olisi silti pitänyt vaan olla kääntymättä sinne minne oli tarkoitus mennä ja jatkaa tasaista vauhtia suoraan että moottoripyöräharrastaja olisi voinut ohittaa turvallisesti ja kuorma-autokuski olisi sitten voinut käydä jossain sopivassa paikassa kääntymässä ja palata takaisin. Ei kai tuo voi olla liikaa vaadittu kuorma-autoilijalta?
"Tikkarit" on aika hassuja kapistuksia.
Kun liikennettä on vähän tai ei ollenkaan, ollaan "tiettömällä tiellä" ja keli mitä parhain,
tikkari on itse perkeleen keksintö jonka ainoa funktio tuntuu olevan vain vitutuksen ja
ahdistuksen tuottaminen :D.
Vaan annahan olla kun tilanne muuttuu tuosta.
On jokunen tuttu, joka vielä kivesten laskeutumisenkin jälkeen (ja monen monien
lunarivetojen) hokee jatkuvasti ajaessaan: Tittutaataana, toikin törmäs tohon eteen :D.
Kai nyt "kaikki" pyörii jaloissa ja kääntyy eteen kun edetään noin tuplaa rajoituksiin
nähden.... oli ne sitten mitkä tahansa.
Saksassa TAAS huomasi tänäkin kesänä merkillisen ilmiön :;):.
"Vapailla" pätkillä kaikki osasivat varoa sitä vasenta raitaa, eikä UPPISTARALLAA!- tilanteita
juuri näkynyt.
Sitten kun joku taas työnsi tummaa audia arviolta tuplaa tikkariin nähden vasenta raitaa pitkin,
alkoi motariliikennöintiinkin tottuneessa populaatiossa ns. tapahtua kaikenlaista :O.
Eikö ole hassua..... vaikka onkin ihan sen verran yksinkertaista syy-seuraus suhdetta, että
Koistisen Labradorinnoutajallekaan ei tarvitse kahteen kertaan asiaa selittää :p.
Joo kokemusta on, ei ole sattunut mitään onneksi koskaan, kun näyttää vilkkua ajoissa.
Mutta eihän tuollaisessa kohtaa saa ohittaa vasemmalta, jos on risteys.:blink::blink::blink:
PS. En tiedä miten, missä, millainen risteys oli kyseisellä paikallä, näytettiinkö vilkkua jne...
No kaikki ei voi ajatella asioita eteen päin tai toisen puolesta.
Se on sitten toinen juttu missä käydä kääntymässä, olet ulkopaikka kuntalainen, ei mitään hajua missä olet.....
Jos kuorma-auto olisi hidastamisen ja kääntymisen sijaan jatkanut samaa vauhtia eteenpäin, moottoripyörä olisi voinut ohittaa sen risteyksen jälkeen.
Ja kun uutisen mukaan moottoriopyörä rysäytti oikeaan takakulmaan, niin aika suurella todennäköisyydellä vilkku on olllut päällä - muutenhan moottoripyörä olisi varmankin yrittänyt vasemmalta ohi ja törmännyt johonkin eturenkaan tienoille.
Tässä vaiheessa näyttää kuitenkin selvältä että moottoripyöräilijä ei tule saamaan edes sakkoja, joten kuorma-autokuski on ainoa jota voidaan rankaista.
Harvinaisen veemäistä lähtee vetämää kolari paikalta. Alku kesästä ku ite otin mukkelismakkelis pyörän kanssa, tosin toista osapuolta ei siinä ollu mut ainut silminnäkijä lähti juosten karkuun ja jätti miut oman onneni nojaan. Onneks ei mennyku luita poikki ni sai ite soitettua avun paikalle
Kiinnostas itekkii tietää syy. En nähny maasta ku sen ver et lenkkeily puku sil oli päällä ja nappas koiran sylii ja jalat alle. Oon aina siel päi liikkues koittanu bongata sitä koiraa et vois käyä taluttajaa vetäsee hihasta et mikä idea jättää toinen "heitteille". Onneks ei itellä lähteny taju ni selvis helpolla
Mulla kävi vuonna 2009 siten, että hirvi tuli puskista tielle. Ei osuttu hirven kanssa, mutta jarrutin etusen alta. Samaan aikaan vastaan tulee auto ja siinä asvaltilla liukuessa kävi mielessä että törmäänkö autoon. Kun sitten liike pysähtyi, niin jostain syystä ensimmäinen asia joka tuli mieleen oli kääntyä autoilijaa kohti ja näyttää, että kaikki ok. Hieman hämmästyin kun autosta vain perävalot näkyi. 100% varmuudella en kyllä mene sanomaan olisiko auto jo kerennyt mun ohi, kun kaaduin. Joten pieni mahdollisuus ettei vaan oikeesti huomannut. Mutta aika vahva olo, että näki koko tilanteen ja ajoi vaan pois.
Taitavat sotkea nyt kaksi eri onnettomuutta keskenään tässä ketjussa
Silminnäkijä jos erehtyy vaikka soittamaan lanssin ja hätäkeskuspäivystäjää ei oikein hotsita moista lähettää, voi saada syytettä heitteillejätöstä. Onnettomuustapauksessa voi joutua matkustamaan kuulusteluihin tai todistajaksi oikeudenkäyntiin joita ei korvata käytännössä mitenkään. Pahimmillaan syyllinen osapuoli käy vielä uhkailemassa todistajaa ja vaikka polttaa auton tms.
Muualle katseleminen tai karkuun pinkominen on ihan hyvä vaihtoehto.
Nimim tyhmä joka ei ole tuota oikein ymmärtänyt.
Ketjuun se tuli tässä vaiheessa...
Joka sitten päättyi näin... Ilta-Sanomat
Niin eli se on tullut kohti. Nyt ymmärsin oikein, se ei tullut takaa. No kuorma-auton kuljettajan pitää ottaa huomioon että sillä on peränylitystä jos on......
Mutta kukaan ei ajattele eteen päin. En usko että kukaan ajattelee että menempä tässä eteen päin että kukaan ei loukkaannu
Näytä itse mallia
Tässä menee kaksi asiaa ristiin, kyllä
:grin::grin::grin:
Suhtaudu aina varauksella lukemaasi moottoripyora.org:issa. Se _saattaa_ olla sarkasmia. :)