Koheltaja kirjoitti
Ei ollut nissani vaan ääliön teiniklopin piinaama Rellu joka tuli Stopin takaa lappu lattiassa X-risteyksen läpi. Auto tuli mun kulkusuuntaan nähden oikealta ja sujahti suoraan eturenkaan alta ohi varmaankin 80kmh vauhdilla. En edes kerennyt reagoimaan tilanteeseen millään tavalla, hetken hölmistyksen jälkeen nokka kohti poistuvaa Rellua ja kiinni ajaminen.
Parin mutkan jälkeen olin takapuskurissa ja siinä vaiheessa nuorisolla alkoi päät pyöriä ja laitettiin kilpaa turvavöitä päälle. Mä ajoin rauhassa autosta ohi ja seuraavassa T-ristyksessä pistin pyörän poikittain tien tukkeeksi, nousin rauhallisesti pyörän päältä, avasin visiirin ja menin kuskin juttusille.
Kuljettaja oli nuori miehenalku ja kyydissäsaman ikäinen nainen ja mies. Kuski avasi ikkunan ja sanoin tiukasti mutta rauhallisella äänellä että sovitaanko että jatkossa noudatetaan Stop merkkiä ja pysähdytään niiden kohdalla, kuljettaja nyökkäsi ja sanoi joo. Jatkoin tiukalla sävyllä että jos olisin tullut sekunttia aikaisemmin risteykseen niin mä olisin nyt kuollut mies, mulla ei ole airpäkkejä, turvavöitä eikä suojakoria kuten teillä on, olisin lentänyt kun räsynukke 20m päähän ja sinne olisin myös jäänyt. Että mietippäs sitä senkin spede kun ensi kerralla näet STOP merkin.
Kuski lupasi jatkossa pysähtyä, toivotin hyvää päivänjatkoa ja jatkoimme matkaa omiin suuntiimme. Uskon ettei kuski ihan heti unohda tiukkasävyistä mutta rauhallista puhuttelua ja jatkossa kiinnittää enemmän huomiota omaan ajokäytökseen. Varmaankin nähdessään enska-asuisen KTM kuskin muistaa että tollasia mulkkuja ainakin pitää jatkossa väistää ettei ruma setä tuu taas pitämään puhuttelua.:thumbup: