Lainaa:
(zubzero1979 @ Heinä. 20 2009,22:14) kirjoitti
Lainaa:
(Eki- @ Heinä. 20 2009,22:05) kirjoitti
Lainaa:
(zubzero1979 @ Heinä. 20 2009,21:14) kirjoitti
mun epäilys et 4-6kk kortti pois ja sakkoo 1000€, mut katsotaan kuin käy..pahaa pelkään kyllä...ja tosiaan mulla ei oo yhtään sakkoa viimeiseen 10v millään ajoneuvolla.
Samaa epäilen minäkin että n. 5kk ja iso mätky.
Reilua? Joidenkin mielestä kyllä. Kohtahan, jos tuomiosi tästä julkaiset, alkaa nillitys/parku/vittuilu, että mitä tänne tulet itkemään sakoista: sinullahan
oli etukäteen tiedossa seuraamukset joten niitä ei voi sanoa kohtuuttomiksi.
totta, no siihen menee aikaa et sen tuomion sieltä yleensä ees saa...voi mennä siihen jo se 3kk ja sit se sanktio päälle. Riippuu kait vähän siitä miten niillä on ruuhkaa siellä käräjillä yleensä, varmaan menee jonon hännille tälläset jutut. Ja ei mua ne sakot vituta yhtään, kyl niitä maksaa 10€ kuussa vaikka viimeseen eläkkeeseen, ei haittaa ku sais kortin vaan takas!
Ei ne välttämättä mene hännille. Kyseessä kuitenkin keskiraskas rikoslakirikos.
Syyttäjälle voi muuten soittaa ihan lain nojalla ja pyytää jutun kiirehtimistä esimerkiksi, jos kortille on pakottavaa tarvetta. Aika usein käräjäjono on kuitenkin sen verran pitkä, että tuomiona saattaa tulla kortin saaminen jo salissa takaisin (esim. 4 kk jonotus) (fyysisesti kortti tietty on poliisiasemalla ja saa vasta seuraavana päivänä, kun poliisi saa tiedon oikeudelta).
Kaikki mahdolliset keventävät seikat kannattaa mainita salissa, jos niitä ei muuten tule esille. Syyttäjä niitä tuskin painottaa
http://www.moottoripyora.org/iB_html...ns/biggrin.gif Vaikka että muuta liikennettä ei ollut, näkyvyys hyvä, keli kuiva jne. Tämän jälkeen sitten kannattaa myöntää syyllisyytensä (ellei nyt ole perusteltua uksomusta tutkahäiriöstä tms.).
Kyllä tuomari ja lautamiehet aika usein ottavat lieventäviäkin seikkoja huomioon. Ja tietysti mukaan mahdolliset todistukset ajokortin tarpeellisuudesta, jos vaikka asuu maalla ja olisi töitä tai opiskelua suoritettavana.
-hh-