Lainaa:
(ppk @ Touko. 23 2008,15:58) kirjoitti
FAQ:ssa sanotaan, että lehteä lukeakseen täytyy rekisteröityä Zinioon, jotta saa ilmaisen "Zinio reader"in. Lehti tulee siis jossakin omassa formaatissaan?
Joo, eli digitaalinen lehti vaatii "Zinio Reader"-ohjelman. En tiedä miten se toimii Visvassa, mutta XP:ssä se toimii ihan normiohjelman tavoin (eli käynnistyy ilman lupaa, ottaa aina käynnistyessään nettiyhteyden, yrittää muutenkin jumittaa konetta jne.). No, oikeasti ei siitä mitään haittaa ole ollut.
Itse olen asentanut tuon Zinion vain (aika vanhaan) läppäriini. Ilmoitukset uusista numeroista tulee toki sähköpostiini, eli kun olen saanut meilin uudesta numerosta, käynnistän läppärini ja lataan lehden siihen.
Noita latauskertoja on ymmärtääkseni kolme per numero, eli jos esim. lahjoittaa yhden latauskerran kaverilleen, niin itselle jää vielä kaksi latauskertaa. Netissä tuota ei käsittääkseni pysty lukemaan, ainoastaan tuolla Zinio lukuohjelmalla.
Itse digitaalilehden lukeminen on samanlaista kuin perinteisen lehden. Sivu kerrallaan jne. Kokoruututilassa mun (ööö?) 15" läppärissä
[mittasin tuon horisontaalitasossa ihan oikean kuva-alan reunasta reunaan, ja oli tasan 30 cm, mitä toi nyt sitten on lontooksi?]
yksi sivu on kahdessa osassa (zoomattuna), jolloin näin vanhan silmät saavat siitä ihan hyvin selvää. Eli yksi aukeama on kokosivutilassa neljä lukuruutua. Ja tekstissä olevat linkit ovat aktiivisia, esim. jonkun tuotteen valmistajan kotisivuille pääsee klikkaamalla tekstissä olevaa www osoitetta.
Pitänee lukea uudelleen sun kysymys...
http://www.moottoripyora.org/iB_html.../smile_org.gif