Vahinko ei tule kello kaulassa ja sattuu sitä koneneillekin. Ei ole kuin kaatuneita motoristeja ja niitä jotka tulevat kaatumaan.Lainaa:
(Mettis @ Loka. 12 2008,13:41) kirjoitti
Olisko kuitenkin asiaa mennä heti keväällä jonnekkin ennakoivan ajon kurssille..? Ei siellä parin päivän kurssilla tietenkään motoristia kertalaakista tule, mutta perusasiat selviää kummasti. Ja kun ne selviää, niin ajelut saa aivan uusia ulottuvuuksia.
Jos et hanki itsellesi minkäänmoista ajokoulutusta, niin mahdollisuudet uuteen vahinkoon on suuret. Ja se paras koulutuspaikka ei ole kaverin opastus, eikä autokoulu, vaan esim. MP 69:n kurssit. Vallankin 69:n kouluttajat on parasta mitä kotimaassa on tarjolla.
Joskus 1998 paikkeilla, kun aloittelin harrastusta uudelleen nuoruusvuosien jälkeen, niin hakeuduin moiselle 69:n kurssille. Tampereelle ajellessani tuli vettä kuin saavista kaatamalla ja muistan siinä miettineeni, että mitä hittoa siellä oikein teen - olihan mulla kuitenkin kymmeniä tuhansia kilometrejä takana moottoripyörällä. Meinasin jo jossain vaiheessa kääntyä takaisin.
Menin kuitenkin ja muistan mitä takaisin ajellessani ajattelin. Ne ajatukset oli, että miten hitossa olen ylipäätään selvinnyt hengissä kaikki aiemmat vuodet. Kun noita oppeja myös käyttää, niin ajo pysyy hanskassa. Mies vie pyörää, eikä pyörä miestä.
Pari kertaa olen käynyt tuon jälkeenkin ruostetta poistamassa vastaavilla kursseilla, mutta enpä niistä oikein mitään enää ole saanut.
Jos joku järjestäisi hieman vaativampia e.a.k.kursseja, niin mieluusti moiselle osallistuisin. Turha hieronta ja perusasioiden opetus pois ja täyttä toimintaa tilalle. Sellaista kaipaisin - ja varmaan moni muukin *http://www.moottoripyora.org/iB_html...02moto_prv.gif